Controlling i Rachunkowość Zarządcza 2/2020 (luty)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 2/2020 - Controlling potencjału marki

Controlling potencjału marki

Czy zdarzyło się Państwu oceniać potencjał marki Państwa przedsiębiorstwa? Czy traktujecie markę jako czynnik, który może przełożyć się na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa? Jak pisze w swoim artykule Krzysztof Maślankowski: „wpływy są ze sprzedaży pod efektywną marką. Od wartości marki zależy wielość portfela klientów, którzy przynoszą firmie zyski i docelowo wpływy pieniężne”. By te wpływy rosły, konieczne są inwestycje w markę. Warto potraktować te inwestycje jako inwestycje w aktywa firmy, umożliwiające jej rozwój. W artykule Ocena potencjału wartości marki z wykorzystaniem narzędzi controllingowych będą Państwo mogli prześledzić i samodzielnie zbudować model controllingu potencjału marki przedsiębiorstwa. A warto, proszę mi wierzyć! To już kolejny tekst w konwencji obejmującej opracowanie, z plikami excelowymi na www. Gorąco zachęcam do lektury!

W numerze znajdą Państwo również analizę kosztów i korzyści outsourcingu marketingu oraz praktyczny tutorial, jak podejść do tematu białej listy podatników VAT w Excelu, w sposób, który umożliwi weryfikację więcej niż jednego numeru rachunku bankowego. Polecam również Państwa uwadze praktyczny komentarz do przebiegu kontroli w projektach objętych wsparciem z funduszy unijnych.

Zapraszam Państwa do kontaktu z Redakcją – dajcie znać, jak oceniacie numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekamy na Państwa opinie!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 2/2020

Wzór zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym

Wzór zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym

W ustawie o podatku akcyzowym wprowadzono zmiany, których celem było wyeliminowanie nieprawidłowości występujących w obrocie tymi wyrobami (zwłaszcza olejami smarowymi) – poprzez rozszerzenie warunków stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy przy przemieszczaniu tych wyrobów na terytorium kraju w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego lub dostawy wewnątrzwspólnotowej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2020

Opłaty za nadzór firm audytorskich

Z art. 55 ust. 1 i 2 ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym wynika, że firma audytorska jest obowiązana wnieść opłatę z tytułu nadzoru. W związku ze zmianami w tej ustawie zaistniała konieczność wydania nowego rozporządzenia, określającego sposób wyliczenia tych opłat, sposób i terminy ich wpłaty wraz z ustaleniem wzoru rocznego rozliczenia opłat. Rozporządzenie...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2020

PSA dopiero w marcu 2021 r.

Regulacje dotyczące prostej spółki akcyjnej wejdą w życie dopiero 1 marca 2021 r. Tym samym wejście tych przepisów zostanie przesunięte o rok.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2020

Kto może skorzystać z prawa do błędu

Od 1 stycznia 2020 r., zgodnie z nowymi regulacjami, do polskiego systemu prawnego wprowadzona została instytucja „prawa do popełnienia błędu”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2020

XIV Kongres ICV POLSKA (CIA 2020) w Poznaniu

XIV Kongres ICV POLSKA (CIA 2020) w Poznaniu

W dniach 14-15 września widzimy się w Poznaniu na XIV Kongresie ICV POLSKA (CIA 2020). To jedno z największych wydarzeń dla finansistów, controllerów i menedżerów w Europie Środkowo-Wschodniej. Organizatorem Kongresu jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV) oraz firma Akademia Controllingu Sp. z o.o.

Czytaj więcej
nr 2/2020

Analiza rentowności projektu z dofinansowaniem

Analiza rentowności projektu z dofinansowaniem

Jedną z form wsparcia realizacji potrzeb inwestycyjnych są dotacje. Jeszcze w bieżącej perspektywie finansowej zostało wiele programów, z których można je uzyskać. Ważne, żeby odpowiednio oszacować rentowność takiej inwestycji i zidentyfikować ryzyko.

Czytaj więcej
nr 2/2020

Obowiązek raportowania schematów podatkowych z perspektywy wspomagającego

Obowiązek raportowania schematów podatkowych z perspektywy wspomagającego

Implementacja rozwiązań przewidzianych Dyrektywą Rady (UE) 2018/822 z dnia 25 maja 2018 r., zobowiązującej do raportowania schematów podatkowych, w zasadniczy sposób zmodyfikowała zakres obowiązków pracowników działów finansowych przedsiębiorstw. Obecnie, poza analizą potencjalnych skutków podatkowych planowanych transakcji, najważniejszym zagadnieniem, wymagającym weryfikacji, jest ustalenie, czy...

Czytaj więcej
nr 2/2020

Mikrorachunki w biurze rachunkowym – korzyści i zagrożenia

Mikrorachunki w biurze rachunkowym – korzyści i zagrożenia

Od 1 stycznia 2020 r. każdy podatnik posiada swój własny indywidualny rachunek podatkowy (mikrorachunek). Biura rachunkowe muszą pamiętać, by wprowadzić numery mikrorachunków swoich klientów do używanych przez siebie systemów księgowych, tak, by każdą płatność z tytułu PIT CIT i VAT wykonywać na indywidualny rachunek podatkowy podatnika (klienta biura rachunkowego).

Czytaj więcej
nr 2/2020

Zastosowanie MSSF po raz pierwszy

Zastosowanie MSSF po raz pierwszy

Ustawodawca w ustawie o rachunkowości umożliwił wybranym podmiotom dobrowolne przejście na sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z MSSF/MSR. Wybór ten wiąże się zarówno z korzyściami, jak i trudnościami, które przedsiębiorca może spotkać, gdy będzie sporządzać sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF po raz pierwszy.

Czytaj więcej
nr 2/2020

Ujmowanie kosztów finansowania zewnętrznego wg MSR 23

Ujmowanie kosztów finansowania zewnętrznego wg MSR 23

Finansowanie nabycia lub wytwarzania nowego składnika aktywów z kredytu czy pożyczki wiąże się z dodatkowymi kosztami, takimi jak odsetki, prowizje czy ubezpieczenie kredytu. Stanowią one koszty finansowania zewnętrznego. Temat ten został szczegółowo opisany w Międzynarodowym Standardzie Rachunkowości nr 23: Koszty finansowania zewnętrznego.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2020

Sprzedaz‑24.pl. 100% praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki

Sprzedaz-24.pl. 100% praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki

Jest takie miejsce w internecie, które warto zarekomendować wszystkim dyrektorom handlowym, menedżerom sprzedaży, handlowcom i pracownikom działów obsługi klienta. Portal, który zbiera w jednym miejscu i udostępnia całą merytoryczną wiedzę, jakiej mogą potrzebować w swojej pracy. Wystarczy jedno kliknięcie!

Czytaj więcej
nr 2/2020

Outsourcing marketingu – analiza kosztów i korzyści

Outsourcing marketingu – analiza kosztów i korzyści

W jakich sytuacjach korzystne jest outsourcingowanie obszaru marketingu? Jaki jest alternatywny koszt zatrudnienia własnych specjalistów? Celem artykułu jest porównanie korzyści i kosztów pełnego outsourcingu, współpracy z agencją reklamową oraz własnych pełnych struktur marketingowych w odniesieniu do najważniejszych aspektów działalności firmy.

Czytaj więcej
nr 2/2020

Kontrola w projektach objętych wsparciem z funduszy unijnych

Kontrola w projektach objętych wsparciem z funduszy unijnych

Przygotowanie wniosku o dofinansowanie, podpisanie umowy z instytucją udzielającą wsparcia i wreszcie sama realizacja projektu z dofinansowaniem, podlegają ścisłej kontroli, a każdy wydatek może zostać zakwestionowany na każdym etapie. Dlatego też istotne jest, żeby realizować projekt zgodnie z założeniami oraz opracować stosowne procedury pozwalające na bezproblemowy przebieg kontroli.

Czytaj więcej
nr 2/2020

Dopłaty jako sposób na poprawienie sytuacji finansowej spółki z o.o.

Dopłaty jako sposób na poprawienie sytuacji finansowej spółki z o.o.

Sposobem na dokapitalizowanie spółki z o.o. jest podwyższenie kapitału zakładowego, udzielenie przez wspólnika (wspólników) pożyczki spółce czy też wniesienie dopłat. O ile jednak dwa pierwsze sposoby są możliwe w zasadzie w każdym czasie, o tyle ewentualność wniesienia dopłat musi być przewidziana już w umowie spółki.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2020

Ocena potencjału marki przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi controllingu

Ocena potencjału marki przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi controllingu

Jednym z zadań systemów pomiaru i raportowania na temat przedsiębiorstwa jest budowa narzędzi do skutecznej analizy coraz bardziej złożonych procesów i warunków działania biznesu. Od lat zainteresowanie takich systemów skupione jest na źródłach wartości rynkowej przedsiębiorstwa, za którą w konkurencyjnym otoczeniu odpowiedzialna jest marka.

Czytaj więcej
nr 2/2020

Biała lista podatników VAT w Excelu

Biała lista podatników VAT w Excelu

Na temat białej listy podatników powstało mnóstwo artykułów poświęconych przede wszystkim istocie jej działania, obowiązkom nałożonym na przedsiębiorców oraz sankcjom grożącym za niedopełnienie obowiązku weryfikacji. Na rynku pojawiło się sporo rozwiązań ułatwiających weryfikację rachunków bankowych z pominięciem wyszukiwarki Ministerstwa Finansów. W tym artykule przeanalizujemy w jaki sposób Excel...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.