int(1) int(2) Finanse | Controlling i Rachunkowość Zarządcza

Finanse

nr 1/2020

Koszty rekrutacji i pozyskania pracownika

CiRZ_1_2020_37.jpg

W ostatnich latach coraz częściej mówi się o rynku pracownika, gdzie widać coraz większe zapotrzebowanie na doświadczonych i wykształconych specjalistów oraz ich coraz mniejszą dostępność. W związku z tym zmieniają się również formy rekrutacji, które coraz częściej zdają się nie mieć końca. Należy zatem zadać pytanie: Ile trzeba wydać, by pozyskać odpowiedniego pracownika?

Czytaj więcej
nr 12/2019

Niezrealizowane zyski kapitałowe

CiRZ_12_33.jpg

Od 2019 r. wprowadzone zostały nowe obciążenia stanowiące istotną barierę dla realizacji zasady swobody przedsiębiorczości w Unii Europejskiej, które dotyczą opodatkowania niezrealizowanych zysków kapitałowych, czyli exit tax. Podatek ten budzi mieszane uczucia wśród przedsiębiorców, gdyż może obciążyć również podatników, którzy nie dokonali żadnej sprzedaży, a jedynie zmienili miejsce zamieszkania....

Czytaj więcej
nr 10/2019

Analiza wartości contingency dla przedsięwzięcia inwestycyjnego

CiRZ_10_33.jpg

W wielu mniejszych miastach i gminach trwa dyskusja dotycząca budowy basenu, lub bardziej luksusowego aquaparku. Często argumentem o takiej konieczności jest informacja, że mieszkańcy korzystają z basenów w sąsiednich miejscowościach. Stąd w serii artykułów kontynuujących rozważania poświęcone NPV@Risk zostanie poddane analizie przedsięwzięcie inwestycyjne, jakim jest budowa basenu kąpielowego.

Czytaj więcej
nr 11/2018

Wycena maszyn i urządzeń ‑ case study

CiRZ_230_8.jpg

Wycena maszyn i urządzeń – mimo że z pozoru jest łatwym zadaniem – może nastręczać licznych trudności. Szczególnie dotyczy to urządzeń wchodzących w skład tzw. megaukładów technicznych oraz nietypowych sprzętów wykonywanych na zamówienie, które stanowią przeważającą część w wielu zaawansowanych technologicznie firmach produkcyjnych. W niniejszym artykule przedstawiono dwie najczęściej wykorzystywane...

Czytaj więcej
nr 4/2016

Wynajem a zakup nieruchomości komercyjnej

wynajem czy własna nieruchomość.jpg

Obecny rynek komercyjny rozrasta się bardzo intensywnie, zarówno jeśli chodzi o nowe deweloperskie powierzchnie biurowe na rynku pierwotnym, jak i powierzchnie na rynku wtórnym! Decydując się na własny biznes, musisz zaplanować, gdzie będziesz prowadzić działalność i jakie inwestycje będziesz musiał poczynić lub jakie masz możliwości finansowe w tym zakresie. Co zrobić: kupić nieruchomości czy wynająć?...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Wycena przedsiębiorstwa metodą DCF

WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA.jpg

Potrzeba dokonania wyceny przedsiębiorstwa może wynikać z różnych sytuacji, do których zaliczyć należy m.in.: zakup/sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części czy też spłacenie wspólnika spółki sprzedającego swoje udziały w podmiocie. Metoda DCF jest sposobem wyceny bezpośrednio nawiązującym do zasadniczego źródła wartości podmiotu gospodarczego, czyli do jego zdolności generowania nadwyżek...

Czytaj więcej
nr 1/2016

Leasing operacyjny a finansowy – w praktyce

used-car-sales-xs.jpg

Leasing, niby wiemy co to jest, a jednak nie każdy potrafi w jasny sposób powiedzieć, jakie są różnice między poszczególnymi rodzajami i który z nich jest dla nas korzystniejszy z podatkowego punktu widzenia. Artykuł dotyczy dwóch głównych produktów leasingowych, tj. leasingu operacyjnego i finansowego oraz tego, jakie są między nimi różnice i co proponuje rynek w zakresie tych produktów. Kto może...

Czytaj więcej
nr 7/2015

Korporacyjne fundusze VC skutecznym źródłem wzrostu firm

Globalne korporacje, takie jak General Motors, GE, BASF, Dow Chemicals, GSK, Johnson & Johnson, Intel czy IBM od wielu lat posiadają własne fundusze Venture Capital VC (w żargonie finansowym korzysta się najczęściej ze skrótu CVC – corporate VC) i inwestują w przedsięwzięcia wysokiego ryzyka, aby zdobyć lub utrzymać przewagę konkurencyjną. Rośnie liczba weteranów CVC, do których należy m.in. GSK,...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama