Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFW ostatniej części cyklu omawiamy metody zamykania planu przychodów w trakcie realizacji budżetu. Podczas planowania budżetu przychodów bardzo często brakuje pokrycia pożądanej wartości sprzedaży wyznaczonej metodami odgórnymi. Wynika to z faktu planowania przychodów z odpowiednim wyprzedzeniem, zgodnie z zasadą uprzedniości budżetu.
Controlling pracy zespołowej jest przełożeniem teorii zarządzania zespołami na potrzeby menedżera, który poznał już ogólne zasady, ale brakuje mu prostych, skutecznych i przejrzystych narzędzi. Rzadko kiedy zespoły funkcjonują bez zarzutu. Pojawiają się problemy, które utrudniają pracę i realizację założonych celów.
Kondycji finansowej małego przedsiębiorstwa najbardziej zagraża utrata płynności finansowej. Nawet w tak rozwiniętej gospodarce jak rynek brytyjski ponad 70% upadłych małych przedsiębiorstw to przedsiębiorstwa rentowne1. Najczęściej gubiła je przepastna dziura w portfelu niepozwalająca na płacenie własnych rachunków.
Opracowanie i wdrożenie budżetu bazy sprzętowo-transportowej w przedsiębiorstwie budowlano-montażowym wymaga wiele pracy. Najpierw należy określić zapotrzebowanie informacyjne ze strony użytkowników, którzy będą wykorzystywali ten budżet do zarządzania. Następnie trzeba wyodrębnić procesy i miejsca powstawania kosztów, a w dalszej kolejności opracować formularze budżetowe, instrukcje sporządzania budżetu,...
Studium przypadku: Techniki konstrukcji map strategicznych, uwzględniających związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy celami i miernikami, są powszechnie uznawane za najtrudniejszą część procesu wdrażania Balanced Scorecard. Jednak obecnie nie budzą już tylu wątpliwości co przed kilku laty, przede wszystkim ze względu na bogatą literaturę i studia przypadków.
Studium przypadku: Zarządzanie ryzykiem w Aluminium Konin-Impexmetal nie ma szczególnie długich tradycji. Pierwsze koncepcje i próby zarządzania ryzykiem pojawiły się zaledwie kilka lat temu. Mimo to, ze względu na skalę działalności spółki, złożoność problemu oraz istotny wpływ czynników ryzyka na osiągane wyniki, bardzo silnie rozwinięto standardy w tej kwestii. W stosunkowo krótkim czasie zebrano...
Czy dyrektorzy finansowi myślą o przyszłości? Uwagami dzieli się D. Bedell – publicystka współpracująca z czołowymi magazynami finansowymi.
Pomiar wyników z uwzględnieniem ryzyka powinien brać pod uwagę relację powstających szans oraz możliwych strat. W tym przypadku z krzywej ryzyka należy wyizolować jedynie negatywne P/L. Jedną z tak skonstruowanych miar jest wskaźnik Sharpe'a.
Studium przypadku: Jednoczesne prowadzenie dużej liczby kompleksowych projektów, negocjacje warunków z wieloma inwestorami i dostawcami, praca w szybkim tempie w ramach niewielkich marż – to rzeczywistość dobrze znana wielu firmom. Zarządy przedsiębiorstw stają przed dylematem, w jaki sposób sprostać wymaganiom zmieniającego się rynku, jak pokonać konkurencję, a co najważniejsze – w jaki sposób zaspokoić...
Jak zapewnić 99,99966% skuteczności projektów z zakresu rozwoju kadr? Nowe zastosowanie metodyki six sigma prezentuje J. Krauter, menedżer z 3K-Consulting
Problem: Proszę o przedstawienie podstawowych narzędzi oceny projektów informatycznych. Ponadto interesują mnie kryteria, którymi powinniśmy kierować się przy ocenie tego rodzaju projektów.
Co najbardziej motywuje pracowników? Komentuje S. Kelly, pisząca m.in. na łamach „Wall Street Journal”. Światowi eksperci w dziedzinie zasobów ludzkich twierdzą zgodnie: zarówno „tradycyjne” bodźce finansowe, jak i te „nowoczesne”, np. pomoc w urządzeniu mieszkania, nieodpłatne porady prawne czy relaksujący masaż po pracy nie zachęcają specjalistów do pozostania u dotychczasowego pracodawcy równie...
Problem: Pracuję na stanowisku kierownika działu finansowego w firmie handlowej. Moim zadaniem jest przeprowadzenie procesu wdrożeniowego controllingu (w tym również powołanie kilkuosobowego działu). Będziemy się posiłkować w tym zakresie pracą zewnętrznego konsultanta. Jednak sami również zdobywamy niezbędną wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną (m.in. poprzez kompleksowe szkolenia oraz podpatrywanie...
Problem: Jestem menedżerem w przedsiębiorstwie średniej wielkości. W ostatnim czasie kupiłem w górach nieduży pensjonat (do 40 osób). Chciałbym, podobnie jak w firmie, w której pracuję, wdrożyć system controllingu. Czy mogę prosić o wskazówki dotyczące takiego wdrożenia? Budynek, który kupiłem, wymaga kapitalnego remontu. Planuję w ciągu 6–8 miesięcy uruchomić obiekt. Od początku chcę jednak mieć świadomość...
Problem: W firmie podjęliśmy decyzję o powołaniu komórki organizacyjnej zajmującej się zarządzaniem projektami. W związku z powyższym proszę o przedstawienie podstawowych zadań, które powinny być realizowane w ramach wspomnianej jednostki (o ile to możliwe, proszę o przykłady zrealizowanych wdrożeń). Jednocześnie proszę o zasygnalizowanie zagrożeń, które pojawiają się wraz z powołaniem biura zarządzania...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.