Zestawy tematyczne

Key Performance Indicators (KPI) cz. 1

Key Performance Indicators (KPI) cz. 1

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Każdy zamek można otworzyć, potrzeba tylko odpowiedniego klucza. Podobnie jest w każdym przedsiębiorstwie, bez względu na to, w jakiej działa branży. Aby sprawdzić, czy biznes przynosi zyski, trzeba zmierzyć to odpowiednimi wskaźnikami. Tu z pomocą przychodzą KPIs.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak wykorzystać KPI w efektywnym planowaniu i controllingu?
  • Jak tworzyć użyteczne KPI?
  • Jak wykorzystać KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży?
  • Jak nie pogubić się w gąszczu wskaźników KPI?
  • Jaki planować zapotrzebowanie na pracowników działu handlowego i oceniać rentowność handlowców?
  • Jakie KPI użyć w ocenie zadowolenia pracowników?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 9/2013

System raportowania wskaźników efektywności pracy przedstawicieli handlowych

Controller finansowy otrzymał zadanie doboru wskaźników efektywności, za pomocą których będzie oceniana praca przedstawicieli handlowych w firmie. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) będą oceniały dwie sfery skuteczności przedstawiciela. Pierwsza z nich to skuteczność sprzedaży, natomiast druga to skuteczność promowania firmy, utrzymywania relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych.

Czytaj więcej
nr 8/2013

Jak wykorzystać KPI w efektywnym planowaniu i controllingu

Dobrze dobrane kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators, KPI) obejmują najważniejsze procesy w firmie. Na podstawie KPI są tworzone budżety. Raportowanie budżetów odbywa się w kontekście KPI, bo właśnie one wskazują na potencjalne przyczyny, dla których firma odnotowuje odchylenia. Jednocześnie analiza przyczyn odchyleń KPI pozwala podjąć szybkie decyzje zmierzające do pozytywnych...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Wskaźniki KPI rentowności handlowców w call center – jak planować zapotrzebowanie na pracowników ?

WSKAŹNIK KPI.jpg

W zarządzaniu call center, definiowanym jako podmiot świadczący tego rodzaju usługi czy też jako wydzielona wewnętrznie część organizacji, stosowane są różnego rodzaju wskaźniki badania efektywności ich działania. W materiale przedstawione zostaną wybrane wskaźniki badania efektywności sprzedawców call center. Służą one nie tylko do mierzenia efektywności, ale przede wszystkim do zaplanowania liczby...

Czytaj więcej
nr 3/2017

Kluczowe wskaźniki efektywności w ocenie zadowolenia pracownika

KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności KPI, służą do pomiaru realizacji celów wyznaczonych przez organizację. KPI znajdują zastosowanie również w obszarze HR. Dzięki nim można określić stopień satysfakcji osób zatrudnionych oraz zbadać efektywność pracy. Prawidłowe wdrożenie wskaźników efektywności pozwala na wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a co za tym...

Czytaj więcej
nr 7/2017

Kluczowe wskaźniki efektywności w dziale HR

CIRZ_07_32.jpg

Według teorii kapitału ludzkiego to pracownicy stanowią fundamentalny element zasobów organizacji. Dział HR jest odpowiedzialny za wsparcie i rozwój pracowników firmy. Istotnym zadaniem działu personalnego są efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich do realizacji celów przedsiębiorstwa i pomiar stopnia realizacji tych zamierzeń. Specjaliści z obszaru HR wykorzystują do tego KPI (z ang. Key Performance...

Czytaj więcej
nr 12/2017

Kluczowe mierniki efektywności handlowca

CiRZ_219_33.jpg

Dział sprzedaży uważany jest za filar każdego przedsiębiorstwa. Generuje największe przychody przy względnie niskich kosztach. Handlowcy poza sprzedażą produktów zajmują się komunikacją na linii firma-klient oraz są ważnym źródłem informacji na temat wymagań i preferencji kontrahentów. Ich efektywność mierzona jest poprzez KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności....

Czytaj więcej
nr 9/2018

Podstawowe finansowe wskaźniki KPI

CiRZ_228_06.jpg

Według definicji – KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki danej organizacji używane w procesie pomiaru osiągania jej celów. Zastosowanie finansowych wskaźników KPI ma zatem za zadanie weryfikację stopnia osiągnięcia celów finansowych stawianych przed przedsiębiorstwem. Wykorzystanie tego narzędzia z jednej strony może dostarczyć danych do przeprowadzenia analiz efektywności i ryzyka,...

Czytaj więcej
nr 7-8/2019

Jak tworzyć użyteczne KPI?

CiRZ_07-08_9.jpg

Monitoring działalności firmy z użyciem kluczowych wskaźników efektywności (z ang. Key Performance Indicators, KPI) praktykowany jest w wielu przedsiębiorstwach. Z założenia wskaźniki KPI mają pomóc menedżerom w realizowaniu strategii firmy, prowadząc ją ku ściśle określonym celom. Aby zadanie to mogło stać się wykonalne wskaźniki, którymi posługują się zarządzający powinny być dobrze zdefiniowane...

Czytaj więcej
nr 9/2019

KPI w detalu. Jak nie zginąć w gąszczu wskaźników?

CiRZ_240_37.jpg

Każda firma, której zależy na monitorowaniu i szybkiej reakcji na odchylenia od założeń, w mniej lub bardziej profesjonalny sposób pracuje z KPI. Podobnie jest w branży Retail, w której powiedzenie „retail is detail” wydaje się fundamentalne, a efektem jest mnogość mierników. Jakie mierniki się najważniejsze? Jak odpowiednio podejść do ich definiowania?

Czytaj więcej
nr 1/2020

KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży 3 perspektywy, 2 ciekawe koncepcje i własne doświadczenia

CiRZ_1_2020_16.jpg

Czy raporty przygotowywane przez controlling przedstawiają w sposób czytelny istotne informacje do zarządzania? Czy widać na nich związki przyczynowo-skutkowe między wynikami, za które odpowiedzialni są menedżerowie sprzedaży i działaniami, którymi zarządzają? Jak poprawić współpracę na linii controlling – sprzedaż – zarząd?

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.