KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności KPI, służą do pomiaru realizacji celów wyznaczonych przez organizację. KPI znajdują zastosowanie również w obszarze HR. Dzięki nim można określić stopień satysfakcji osób zatrudnionych oraz zbadać efektywność pracy. Prawidłowe wdrożenie wskaźników efektywności pozwala na wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a co za tym idzie, poprawienie stopnia zadowolenia z wykonywanej pracy. Osoby czerpiące satysfakcję z zadań pracują efektywniej i bardziej skupiają się na celach, jakie są stawiane przedsiębiorstwu.
Przykłady KPI w obszarzezadowolenia pracownika
Poziom satysfakcji pracowników
Jednym ze wskaźników w tym obszarze jest poziom satysfakcji pracowników. Żeby go zmierzyć, można przeprowadzić wśród personelu anonimową ankietę. Dzięki temu zauważymy, które obszary spełniają oczekiwania, a które jeszcze wymagają od zarządu dopracowania i zbadania przyczyn niezadowolenia. Należy pamiętać, że stopień satysfakcji pracownika przekłada się na efektywność jego pracy. Proces wdrożenia tego wskaźnika zostanie opisany w przykładzie poniżej.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.