Według teorii kapitału ludzkiego to pracownicy stanowią fundamentalny element zasobów organizacji. Dział HR jest odpowiedzialny za wsparcie i rozwój pracowników firmy. Istotnym zadaniem działu personalnego są efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich do realizacji celów przedsiębiorstwa i pomiar stopnia realizacji tych zamierzeń. Specjaliści z obszaru HR wykorzystują do tego KPI (z ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności. W artykule zostały zaprezentowane podstawowe wskaźniki wykorzystywane w obszarze HR dotyczące liczby pracowników, kosztu pracy i szkoleń.
Każda organizacja ze względów na swoje cele strategiczne dobiera odpowiednie i najbardziej miarodajne KPI. Pozwalają one na wydobycie istotnych dla rozwoju firmy informacji i wniosków. Zatem w poszczególnych przedsiębiorstwach – zróżnicowanych pod względem wielkości działalności czy branży – kluczowe wskaźniki efektywności będą odmienne. W artykule wskaźniki dotyczące HR zostały podzielone według dwóch obszarów:
- fluktuacja zatrudnienia,
- koszty pracy.
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.