Zestawy tematyczne

Key Performance Indicators (KPI) cz. 2

Key Performance Indicators (KPI) cz. 2

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Każdy zamek można otworzyć, potrzeba tylko odpowiedniego klucza. Podobnie jest w każdym przedsiębiorstwie, bez względu na to, w jakiej działa branży. Aby sprawdzić, czy biznes przynosi zyski, trzeba zmierzyć to odpowiednimi wskaźnikami. Tu z pomocą przychodzą KPIs.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Dobre KPI, czyli jakie?
  • Jak prawidłowo wybrać wskaźniki KPI?
  • Czy controlling może być odpowiedzią na kryzys niedoborów kadrowych?
  • Jakie wskaźniki KPI użyć w ocenie efektywności marketingu?
  • Jak kontrolować efektywności e-marketingu?
  • Jakich wskaźników KPI użyć do oceny efektywności w dziale produkcji?
  • Jakie wskaźniki KPI zastosować do mierzenia wykonalności umowy w zakresie świadczonych usług?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 11/2015

Przykłady wskaźników KPI do umowy SLA

Umowa SLA (Service Level Agreement) jest umową wsparcia pomiędzy dwiema stronami, której głównym przedmiotem jest zapewnienie ciągłości ważnych dla firmy procesów biznesowych. Przeważnie stosowana i kojarzona jest z usługami IT. W materiale zostaną przedstawione przykłady wskaźników efektywności do mierzenia wykonalności umowy, w zakresie świadczonych usług na dwóch przykładach....

Czytaj więcej
nr 5/2016

KPI a system zarządzania przez cele

CiRZ_200_06.jpg

Pisanie o wskaźnikach KPI (ang. Key Performance Indicators, kluczowe wskaźniki efektywności) należy poprzedzić kilkoma definicjami, gdyż rozrzut postrzegania tej formy śledzenia stanu organizacji jest dość duży.

Czytaj więcej
nr 2/2017

Must have marketera: KPI w e‑marketingu. Część I

CiRZ_209_26.jpg

Czym są KPI (Key Performance Indicators) i że powinny być SMART (specific, measurable, achiveable, relevant, time-based), nie trzeba nikomu tłumaczyć. W obszarze e-marketingu sprawa mierników efektywności powinna być prosta (przecież prawie wszystko jest tam mierzalne). Praktyka pokazuje jednak, że chociaż mamy narzędzia i możliwości, cały czas zamiast o finansach, mówimy o efektach wizerunkowych....

Czytaj więcej
nr 5/2017

Wybierasz KPI? Wybierz dobrze!

CiRZ_212_42.jpg

Szukając sposobów na poprawę wyników przedsiębiorstwa, controllerzy finansowi sięgają po różne mierniki, które pozwalają im ocenić wydajność poszczególnych pracowników. Skupiając się na szczegółach, czasem tracą z oczu fakt, że źródłem większej efektywności może stać się zmiana modelu zarządzania i wprowadzenie innej kultury organizacyjnej – mniej działowej, a bardziej procesowej. Zmiana ta wymaga...

Czytaj więcej
nr 9/2017

Kluczowe wskaźniki efektywności w dziale produkcji

CIRZ_216_34.jpg

Coraz więcej firmy produkcyjnych, niezależnie od swojej wielkości czy branży, kładzie nacisk na efektywność, a także maksymalizację zdolności produkcyjnych. W tym celu controllerzy wykorzystują odpowiednie narzędzia do zarządzania produkcją. Największą rolę w zasilaniu przedsiębiorstwa w niezbędne informacje pełnią KPI (z ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności.

Czytaj więcej
nr 10/2017

KPI w zarządzaniu personelem. Czy controlling może być odpowiedzią na kryzys niedoborów kadrowych?

CIRZ_217_15.jpg

Dla osób zarządzających firmami i samych pracowników 2016 r. był wyjątkowy. W listopadzie zanotowano najniższą od 25 lat stopę bezrobocia, która według GUS wyniosła zaledwie 8,2%. W połączeniu z faktem, że 1 października 2017 r. weszła w życie ustawa obniżająca wiek emerytalny, a w 2018 r. na rynek pracy wkroczy rocznik, którego liczebność jest mniejsza niż w 2017 r. oznacza, że firmy będą zmuszone...

Czytaj więcej
nr 1/2018

Kluczowe wskaźniki efektywności w marketingu

CiRZ_220_34.jpg

Dział marketingu stanowi wyodrębniony sektor w przedsiębiorstwie, którego działania są skoncentrowane na dbałości o wizerunek marki, promowaniu oferty handlowej, a także strategii budowania trwałej relacji między firmą a odbiorcą. Jakość tych działań oraz ich efekty powinny być na bieżąco monitorowane i oceniane. W tej sytuacji warto wykorzystywać wskaźniki KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli...

Czytaj więcej
nr 9/2018

Dobre KPI ‑ czyli jakie?

CiRZ_228_11.jpg
„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać” – to cytat z Petera Druckera. W obecnie mocno zmieniającym się otoczeniu biznesowym kluczowego znaczenia nabiera bieżące śledzenie zmian konkretnych wskaźników i ten proces w czasie. Wszystko po to, by wiedzieć, czy podjęte decyzje były słuszne z biznesowego punktu widzenia. Jakie wskaźniki są dla kogo? Jak wyznaczać KPI?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2018

Funkcjonalność KPI w Power Pivot

CiRZ_228_22.jpg
KPI to bez wątpienia parametry, które są ważne dla firmy, dla jej rozwoju i wzrostu. Wskaźniki można mnożyć, dopasowywać do tego, komu mają służyć, tworzyć ich warianty. Wybór kluczowego wskaźnika wydajności zależy od ciebie. Ten artykuł ułatwi ci jego obliczanie i prezentację za pomocą Power Pivot – dodatku do Excela. Dodatek Power Pivot można zainstalować do Excela od wersji 2013.
Czytaj więcej
nr 10/2018

Jak "controllować" marketing internetowy?

CiRZ_229_14.jpg
Aby w pełni wykorzystać możliwości marketingu internetowego, należy badać i wyciągać wnioski z otrzymanych rezultatów. Niniejsze opracowanie przedstawia kilka wybranych wskaźników, które pomogą w podejmowaniu trafnych decyzji w procesie promocji w internecie.
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.