Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFDziały finansowe w przedsiębiorstwach są dziś ogromnym wsparciem w procesie podejmowania kluczowych decyzji. Czy w związku z tym rosną oczekiwania w stosunku do pracowników tych działów, a także ich wynagrodzenia? Odpowiedź na to pytanie daje „Przegląd Płac Finanse & Księgowość 2013” przygotowany przez Page Personnel we współpracy z Grant Thornton.
Wiele firm napotyka problem znalezienia odpowiednich osób do pracy. Połowa dyrektorów działów personalnych na świecie uważa, że znalezienie idealnego kandydata jest trudne bądź bardzo trudne. Świadczą o tym wyniki „Globalnego Barometru HR 2013” – badania przeprowadzonego wśród 4300 menedżerów i dyrektorów HR z całego świata, w tym także z Polski.
Trzy dni inspirujących seminariów, praktycznych warsztatów i wymiany doświadczeń z najlepszymi na świecie praktykami i ekspertami z dziedziny szczupłego zarządzania – tak przebiegała XIII Międzynarodowa Konferencja Lean Management. Tegoroczna edycja konferencji odbyła się w dniach 11–13 czerwca 2013 r. we Wrocławiu. Wzięło w niej udział ponad 370 osób – przedstawicieli branży produkcyjnej i usługowej,...
Handel długami staje się coraz popularniejszy. Jak grzyby po deszczu powstają firmy, które kuszą hasłami, że kupią naszego dłużnika. I rzeczywiście, sprzedaż pakietów wierzytelności dla wielu przedsiębiorców może być receptą na odzyskanie płynności finansowej. Dla innych jednak znacznie bardziej opłacalna staje się windykacja na zlecenie.
Jak analityk finansowy może przeprowadzić analizę skutków ryzyka i skuteczności wykorzystanych instrumentów reakcji na ryzyko? Odpowiedzi na to pytanie udzielimy w tej części cyklu, posługując się praktycznym przykładem przedsiębiorstwa produkcyjno-usługowego Tartak. Do dyspozycji analityka postawimy metodę drzewa zdarzeń (ETA, Event Tree Analysis). Metoda ta pozwoli ocenić jakość zastosowanych instrumentów...
Dobrze dobrane kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators, KPI) obejmują najważniejsze procesy w firmie. Na podstawie KPI są tworzone budżety. Raportowanie budżetów odbywa się w kontekście KPI, bo właśnie one wskazują na potencjalne przyczyny, dla których firma odnotowuje odchylenia. Jednocześnie analiza przyczyn odchyleń KPI pozwala podjąć szybkie decyzje zmierzające do pozytywnych...
Problem: Kto powinien być właścicielem rachunku kosztów działań? Wydaje mi się, że jeśli np. dział rachunkowości wprowadzi model ABC wyłącznie na potrzeby rozbijania kosztów pośrednich według zadanych kryteriów, a jednocześnie biznes nie będzie włączony w ten proces, to istnieje duże prawdopodobieństwo, iż taki model nie będzie miał znaczącej wartości informacyjnej dla biznesu. Nie będzie zatem mowy...
Problem: W numerze 7/2013 odpowiadaliśmy na pytanie Czytelniczki dotyczące strategii jako sztuki wyboru. W tej poradzie idziemy krok dalej. Rozwiązujemy drugą część problemu, czyli odpowiadamy na pytanie: „Co może się wydarzyć, jeśli poprzestaniemy na samym wyborze celu bez zdefiniowania sposobów jego osiągania?”.
W czerwcowym numerze miesięcznika pokazaliśmy warsztat pracy kół jakości w przedsiębiorstwie. W tym numerze idziemy krok dalej i wskazujemy menedżerom właściwą drogę firmy do zarządzania kompleksową jakością (Total Quality Management, TQM). Czy opisanie wszystkich standardów postępowania w firmie i powieszenie hasła „zrób to dobrze za pierwszym razem” to już wdrożenie TQM? Nie! Większość firm ma już...
Firma usługowa świadcząca usługi w zakresie zdobień tekstyliów i gadżetów stanęła przed zadaniem reorganizacji działu sprzedaży. Celem zmian była lepsza i szybsza obsługa klientów, zwiększenie konkurencyjności na rynku, a dzięki temu zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Dotychczasowa organizacja sprzedaży w firmie nie była efektywna.
Podstawą prognoz przygotowanych przez controllera jest dokładna znajomość elementów składowych sprawozdania finansowego. Wiedza na temat szczegółowej struktury przychodów i kosztów umożliwia wiarygodne prognozowanie przyszłej sytuacji przedsiębiorstwa. Dzięki dokładnej znajomości obecnej sytuacji spółki i zmiennych, które na nią wpływają, możliwe jest tworzenie różnych scenariuszy w zależności od celu,...
W związku z koniecznością zatwierdzenia sprawozdania finansowego co roku nasilają się wątpliwości dotyczące odpowiedzialności poszczególnych organów za sprawozdanie finansowe jednostki. Przepisy ustawy o rachunkowości mówią wyraźnie, iż to kierownik jednostki oraz członkowie rady nadzorczej lub innego organu nadzorującego jednostki są zobowiązani do zapewnienia, aby sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie...
Wdrożenie i eksploatacja systemów informatycznych stanowią ogromne wyzwanie dla przedsiębiorców. Jest to złożony proces, który wymaga doświadczenia. Jak skutecznie negocjować umowy o wdrożenie? Jak efektywnie wdrożyć wybrany system, by uniknąć pułapek związanych z wyborem nowego systemu informatycznego?
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.