Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFW dniach 13-14 marca 2008 r. w Solcu Kujawskim odbyło się czwarte spotkanie praktyków i sympatyków controllingu zrzeszonych w ramach Koła Praktyków Controllingu Toruń. Tematem przewodnim spotkania było budżetowanie i konkretnie dylematy z tym związane.
W dniu 5 czerwca 2008 r. w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej odbyła się konferencja na temat nowoczesnych metod i narzędzi zarządzania przedsiębiorstwami przyszłości. Jej organizatorami była firma doradcza OTTIMA plus Sp.j. oraz Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Dąbrowie Górniczej.
W dniu 24 kwietnia 2008 r. w Warszawie firma Solemis Group S.A. zorganizowała konferencję na temat rozwiązań klasy Business Intelligence. Impreza pod patronatem Ambasady Danii zgromadziła blisko 60 menedżerów, prezesów, dyrektorów i controllerów. Gości przywitali reprezentant Ambasady Danii Bartosz Gałkowski oraz Martin Sorensen z duńskiej firmy TARGIT.
W dniu 10 kwietnia 2008 r. w warszawskim Hotelu Marriott odbyło się Forum Biznesowe SAS 2008 r. Tematem przewodnim tegorocznej XV edycji Forum była koncepcja konkurencji opartej na analizie danych zaproponowana przez amerykańskiego profesora Thomasa Davenporta.
W dniach 10-11 kwietnia 2008 r. w Łodzi odbyło się drugie spotkanie Koła Praktyków Controllingu Łódź. Temat wiodący spotkania to: „Wykorzystanie Excela w controllingu”. Mimo dynamicznego rozwoju rozwiązań informatycznych Excel nadal jest podstawowym narzędziem w pracy controllera. Narzędzie to doskonale nadaje się do wykonywania wszelkich analiz, przetwarzania danych z różnorodnych baz danych oraz...
W niektórych przedsiębiorstwach problem dostępu do danych na temat rodzajów działalności próbuje się rozwiązać, wprowadzając analitykę zgodną z rodzajami działalności do kont zespołu 400, czyli kosztów rodzajowych. Metoda ta polega na rejestrowaniu na kontach analitycznych do kont rodzajowych kosztów danych zgodnie z rodzajami działalności.
Przedsiębiorstwo, które chce sprawnie zarządzać swoimi procesami, oprócz ich identyfikacji, a następnie wizualizacji w postaci map procesów, powinno także w sposób systematyczny mierzyć rezultaty, jakie osiągają poszczególne procesy. Wyniki procesów muszą być rozpatrywane z punktu widzenia skuteczności i efektywności.
Studium przypadku: Niniejsze opracowanie jest kontynuacją cyklu na temat zastosowania systemów ABC/M w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Ich celem jest przedstawienie, na bazie doświadczeń wdrożeniowych, głównych obszarów decyzyjnych, w których polskie przedsiębiorstwa produkcyjne wykorzystują informacje kosztowe dostarczane przez zaawansowane systemy ABC/M (Activity Based Costing/Management).
Zaprojektowanie systemu obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie spędza sen z powiek niejednemu menedżerowi. Najważniejsze jest postępowanie zgodnie z raz określoną metodyką - wtedy zwykle udaje się zapobiec wystąpieniu chaosu informacyjnego. Pytanie jednak pozostaje: jaką metodykę wybrać?
E-learning jest nową metodą nauczania na odległość. Jednak bezpośrednie kontakty pomiędzy uczestnikami procesu zdobywania wiedzy są ograniczone, co zwiększa ryzyko niespełnienia wymagań kształcenia. Nabiera więc znaczenia dokumentowanie zdobytej wiedzy w różnych przedziałach czasu.
Studium przypadku: Opracowanie to prezentuje poszczególne etapy wdrażania systemu controllingu w Spółdzielczej Kasie Oszczędnościowo-Kredytowej „Piast”. Wskazuje na problemy, jakie napotkano, oraz korzyści, jakie uzyskano przy wdrażaniu nowego systemu informatycznego wspierającego controlling. Ponadto pokazuje, ile pracy pozostało jeszcze do wprowadzenia skutecznego systemu budżetowania oraz rachunku...
Problem: Pracuję w dziale controllingu i analiz jednej z firm drogowych. Specyficzną cechą takiej firmy jest sposób pozyskiwania zamówień, ponieważ podstawową drogą prowadzącą do tego celu jest wygranie określonej ilości przetargów ogłaszanych przez administratorów poszczególnych kategorii dróg. Stąd też kluczową rolę odgrywa komórka ofertowania, której podstawowym zadaniem jest opracowywanie ofert...
Problem: Jak wdrożyć budżetowanie w przedsiębiorstwie tylko własnymi siłami (wewnątrz przedsiębiorstwa)? Czy powodzenie takiego projektu jest możliwe? W przedsiębiorstwie, w którym pracuję (firma produkcyjna, średniej wielkości, z rozproszoną strukturą), jestem wydelegowana do koordynowania takiego projektu. Pracuje w nim od ponad 3 lat, ale od ponad roku jako controller. Nigdy nie uczestniczyłam w...
Problem: W swojej praktyce zawodowej przekonałam się, iż pomiar opłacalności inwestycji w rozwiązania wspomagające zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwem (hurtownie danych, systemy do budżetowania) nie jest zadaniem łatwym. Nasuwają się pytania o sposób i dokładność pomiaru opłacalności takiej inwestycji (jaki przyjąć miernik, który wykaże, iż po wdrożeniu systemu, mówiąc kolokwialnie, „jest lepiej”)....
Problem: W koncepcji ITIL prezentowane jest odwołanie do zbudowania metodyki do gromadzenia danych o kosztach określonych (wcześniej zdefiniowanych) usług. Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy gromadzeniu danych o wydatkach na wyodrębnione usługi? Jeżeli w ramach wspomnianej koncepcji ITIL istnieją zdefiniowane metody gromadzenia danych, to proszę o ich omówienie, najlepiej na konkretnym przykładzie....
Problem: W organizacji, która prowadzi wiele projektów, są wymagane odpowiednie raporty, za pomocą których można w sprawny i szybki sposób monitorować realizację najważniejszych parametrów na poziomie projektu bądź zestawu projektów, np. poziom realizacji budżetu, poziom złożonych zamówień, zaalokowane zasoby pracowników wewnętrznych (w osobodniach/mandays) czy też pracowników zewnętrznych itp. Dla...
Przyjmując ofertę pracy, zazwyczaj otrzymujemy pewien zakres obowiązków służbowych. Wiemy, co powinniśmy robić, za co odpowiadamy, komu podlegamy, jakie są nasze prawa dostępu do informacji. Dowiadujemy się, jakie obowiązują harmonogramy prac, czyli co, na podstawie czego, na kiedy i komu należy przygotować. Podobnie jest, jeśli to my przyjmujemy kogoś do pracy - przekazujemy powyższe informacje i...
W drugiej części cyklu na temat przygotowania wdrożenia systemu zintegrowanego rozpoczynamy od określenia potrzeb użytkowników systemu oraz analizy rynku. Zgodnie z zasadą partycypacyjnego trybu pracy, konieczne jest uzyskanie opinii na temat potrzeb od możliwie największego grona kluczowych pracowników. Możliwe do wykorzystania są następujące sposoby zbierania informacji: wywiad oraz ankieta.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.