W dniu 10 kwietnia 2008 r. w warszawskim Hotelu Marriott odbyło się Forum Biznesowe SAS 2008 r. Tematem przewodnim tegorocznej XV edycji Forum była koncepcja konkurencji opartej na analizie danych zaproponowana przez amerykańskiego profesora Thomasa Davenporta.
10 kwietnia 2008 r., Warszawa
Pierwsza część konferencji była poświęcona wykorzystaniu najnowszych osiągnięć analityki biznesowej w obszarze zarządzania klientami. Pokaz prezentacyjny prowadzony przez światowej klasy ekspertów w dziedzinie Customer Intelligence - Normana Webba i Alana Gormleya obfitował w ciekawe przykłady z bogatej praktyki doradczej prelegentów, a także umożliwiał zapoznanie się z funkcjonalnością platformy technologicznej SAS Customer Intelligence.
UWAGA
Motywem przewodnim było twierdzenie, że we współczesnym świecie nie można budować przewagi konkurencyjnej za pomocą produktów i usług, gdyż te mogą w krótkim czasie zostać skopiowane przez konkurencję. Jedynym skutecznym sposobem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest szczegółowa wiedza o klientach i umiejętność jej wykorzystania.
W czasie drugiej części konferencji odbyło się wiele równolegle prowadzonych prezentacji zebranych w cztery bloki tematyczne obejmujące kluczowe obszary zarządzania. W obszarze zarządzania klientami (Customer Intelligence) doświadczeniami podzielili się praktycy reprezentujący takie banki, jak: Bank Pekao S.A., Lukas Bank S.A., GE Money Bank czy Raiffeisen Bank Polska S.A. Odbyły się też cztery prezentacje prowadzone przez specjalistów SAS Institute. W cyklu dotyczącym Risk Intelligence szczegółowe aspekty zarządzania ryzykiem operacyjnym w sektorze bankowym omówione zostały zarówno z perspektywy użytkownika (BRE Bank SA), jak i dostawców rozwiązań (SAS i Atena). W bloku dedykowanym Financial Intelligence wypowiadali się klienci (PZU S.A. i PLL LOT), partnerzy (Deloitte) oraz eksperci SAS. Mowa była o tak różnorodnych tematach, jak Basel II, konsolidacja sprawozdań finansowych dla grup kapitałowych czy zarządzanie ryzykiem jako element budowy ładu korporacyjnego. W cyklu dotyczącym Systemów Informacji Zarządczej odbyły się trzy prezentacje o rosnącym stopniu zaawansowania: od ogólnego omówienia historii rozwoju rynku i aktualnych możliwości technologicznych, po przedstawienie szczegółowych zastosowań w obszarze gromadzenia, przetwarzania, publikowania i prowadzenia zaawansowanych analiz danych wykorzystywanych w zarządzaniu przepływem i udostępnianiu informacji zarządczej.