W dniu 10 kwietnia 2008 r. w warszawskim Hotelu Marriott odbyło się Forum Biznesowe SAS 2008 r. Tematem przewodnim tegorocznej XV edycji Forum była koncepcja konkurencji opartej na analizie danych zaproponowana przez amerykańskiego profesora Thomasa Davenporta.

10 kwietnia 2008 r., Warszawa

Pierwsza część konferencji była poświęcona wykorzystaniu najnowszych osiągnięć analityki biznesowej w obszarze zarządzania klientami. Pokaz prezentacyjny prowadzony przez światowej klasy ekspertów w dziedzinie Customer Intelligence - Normana Webba i Alana Gormleya obfitował w ciekawe przykłady z bogatej praktyki doradczej prelegentów, a także umożliwiał zapoznanie się z funkcjonalnością platformy technologicznej SAS Customer Intelligence.

UWAGA

Motywem przewodnim było twierdzenie, że we współczesnym świecie nie można budować przewagi konkurencyjnej za pomocą produktów i usług, gdyż te mogą w krótkim czasie zostać skopiowane przez konkurencję. Jedynym skutecznym sposobem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest szczegółowa wiedza o klientach i umiejętność jej wykorzystania.

W czasie drugiej części konferencji odbyło się wiele równolegle prowadzonych prezentacji zebranych w cztery bloki tematyczne obejmujące kluczowe obszary zarządzania. W obszarze zarządzania klientami (Customer Intelligence) doświadczeniami podzielili się praktycy reprezentujący takie banki, jak: Bank Pekao S.A., Lukas Bank S.A., GE Money Bank czy Raiffeisen Bank Polska S.A. Odbyły się też cztery prezentacje prowadzone przez specjalistów SAS Institute. W cyklu dotyczącym Risk Intelligence szczegółowe aspekty zarządzania ryzykiem operacyjnym w sektorze bankowym omówione zostały zarówno z perspektywy użytkownika (BRE Bank SA), jak i dostawców rozwiązań (SAS i Atena). W bloku dedykowanym Financial Intelligence wypowiadali się klienci (PZU S.A. i PLL LOT), partnerzy (Deloitte) oraz eksperci SAS. Mowa była o tak różnorodnych tematach, jak Basel II, konsolidacja sprawozdań finansowych dla grup kapitałowych czy zarządzanie ryzykiem jako element budowy ładu korporacyjnego. W cyklu dotyczącym Systemów Informacji Zarządczej odbyły się trzy prezentacje o rosnącym stopniu zaawansowania: od ogólnego omówienia historii rozwoju rynku i aktualnych możliwości technologicznych, po przedstawienie szczegółowych zastosowań w obszarze gromadzenia, przetwarzania, publikowania i prowadzenia zaawansowanych analiz danych wykorzystywanych w zarządzaniu przepływem i udostępnianiu informacji zarządczej.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.