Controlling i Rachunkowość Zarządcza 12/2005 (grudzień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 12/2005 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Artykuły

Tekst otwarty nr 12/2005

Siódma edycja Klubu Controllera "Wdrożenie Strategicznej Karty Wyników ‑ praktyczny model implementacji"

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Trening praktyczny ‑ propozycje rozwiązań do warsztatu PAM Sp. z o.o.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Bank centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Rząd i polityka

Czytaj więcej
nr 12/2005

Budżetowanie w sferze sprzedaży

Niniejsze opracowanie rozpoczyna cykl na temat budżetowania w sferze sprzedaży. Zostaną w nim zaprezentowane m.in. metody planowania ogólnej wartości przychodów w perspektywie strategicznej, odgórny sposób planowania przychodów na podstawie pożądanej stopy zwrotu z kapitału, ustalanie progów przychodów ze sprzedaży, odgórny sposób planowania przychodów według pożądanego udziału w rynku.

Czytaj więcej
nr 12/2005

Jak przeprowadzać strategiczny controlling ryzyka

Działalność przedsiębiorstwa ukierunkowana na osiąganie celów na konkurencyjnym rynku, jest ściśle powiązana z powstającą niepewnością co do przyszłych warunków jego funkcjonowania. Podjęcie ryzyka staje się szansą osiągnięcia dodatkowych zysków, będących wynagrodzeniem za jego akceptację. Jednak alternatywą dla potencjalnych zysków jest możliwość poniesienia straty, która jest następstwem niekorzystnych...

Czytaj więcej
nr 12/2005

Zarządzanie wiedzą a kryterium jakości

Według danych Fundacji Malcolma Balbridge’a 88% menedżerów przedsiębiorstw z listy 1000 magazynu „Fortune” uważa, że lepsze zarządzanie wiedzą jest fundamentalnym zagadnieniem w biznesie, ale tylko 23% uważa samych siebie za rzeczywiście zdolnych do zarządzania wiedzą1. Umiejętność zarządzania wiedzą staje się dziś koniecznością dla każdej firmy, która chce przetrwać i skutecznie konkurować na rynku....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Controlling a jakość

Jaka jest rola controllingu we wdrażaniu systemów zarządzania jakością? Odpowiedzi udzielają eksperci Niemieckiego Stowarzyszenia Controllerów.

Czytaj więcej
nr 12/2005

Jak prowadzić rachunek kosztów jakości

Jestem controllerem w spółce produkcyjnej. Wdrażamy system zarządzania jakością zgodny z normą ISO serii 9000:2000. Zarząd spółki oczekuje oceny efektów tego systemu zarządzania jakością. Jak należy prowadzić rachunek kosztów jakości?

Zofia N., Warszawa

Czytaj więcej
nr 12/2005

System informacyjno‑decyzyjny ‑ wskazania do dalszego rozwoju

Ostatnia, VIII cześć cyklu poświęconego systemowi informacyjno-decyzyjnemu zawiera podsumowanie dotychczasowych rozważań, a w szczególności wnioski oraz wskazania do dalszego rozwoju sytemu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Batalia o tradycyjne budżetowanie

Czy oprogramowanie bazujące na procesowym podejściu do zarządzania wyprze tradycyjny system budżetowania? Głos w dyskusji zabiera Tad Leahy – niezależny komentator współpracujący z amerykańskimi czasopismami ekonomicznymi.

Czytaj więcej
nr 12/2005

Na co zwracać uwagę przy opracowywaniu metody SPACE

Jestem przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na wysoko konkurencyjnym rynku. Słyszałem, że skuteczną metodą określania pozycji strategicznej firmy jest analiza SPACE. Na co zwraca się uwagę przy jej opracowaniu? Włodzimierz G., Warszawa

Czytaj więcej
nr 12/2005

W jaki sposób przekonać kadrę kierowniczą o konieczności wdrożenia systemu controllingu

Obserwując rynek dostrzegam konieczność zmian w naszej firmie, m.in. wdrożenia controllingu. Nasz zarząd składa się z czterech członków. Dwóch z nich jest przekonanych co do istotności tego stylu zarządzania, a dwóch niestety nie, w tym prezes. W jaki sposób przekonać kadrę kierowniczą o konieczności wdrożenia systemu controllingu w naszym przedsiębiorstwie?

Agnieszka R., Wrocław

Czytaj więcej
nr 12/2005

"Wieloryby" w dystrybucji ‑ wykorzystanie systemów ABC/M

Niniejsze opracowanie jest II częścią cyklu prezentującą przykład wykorzystania koncepcji rachunku kosztów działań w zarządzaniu rentownością klientów przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. Jej celem jest pokazanie wykorzystania krzywych wieloryba zyskowności klientów do identyfikacji profilu rentownego i nierentownego klienta na przykładzie wdrożonego systemu ABC/M w przedsiębiorstwie dystrybucyjnym branży...

Czytaj więcej
nr 12/2005

Jak poradzić sobie z wprowadzeniem zmiany w organizacji

Na łamach miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” często są opisywane zagadnienia związane z wdrożeniem systemu controllingu, Strategicznej Karty Wyników czy innych systemów. Wszystkie te projekty wiążą się ze zmianą w sposobie funkcjonowania firmy. Jak poradzić sobie z wprowadzeniem zmiany w organizacji?

Jacek R., Gdańsk

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2005

Controlling projektów informatycznych w praktyce

Jaka jest specyfika controllingu projektów informatycznych? Doświadczeniami dzielą się Sebastian Asendorf i Eva-Marie Hohnholt – konsultanci Helbling Management Consulting GmbH.
Czytaj więcej
nr 12/2005

Jak przebiega proces tworzenia budżetu wpływów i wydatków

Duże znaczenie w działalności przedsiębiorstwa ma płynność finansowa. Jakie narzędzia, oprócz standardowego sprawozdania cash flow powiązanego z bilansem i rachunkiem zysków i strat, można wykorzystać w działalności przedsiębiorstwa? Adam W., Inowrocław
Czytaj więcej
nr 12/2005

Odchylenia ‑ wyznaczanie granic tolerancji

Już na etapie projektowania systemu budżetowania powinno się nadać szczególną wagę nie tylko opracowaniu arkuszy budżetowych każdej jednostki budżetowej i relacjom oraz sprzężeniom informacyjno-rzeczowym w całym systemie budżetowania, ale także sposobowi ustalania oraz zasadom określania miar i wielkości granicznych odchyleń od założonych standardów. Należy udzielić odpowiedzi na następujące pytania:...

Czytaj więcej
nr 12/2005

Publikowanie danych przez Excela

Podstawową funkcjonalnością systemów analitycznych jest publikacja danych. Należy rozróżnić wiele poziomów takiej publikacji: prezentacja raportu na ekranie komputera, drukowanie raportów, możliwość otworzenia pliku raportu przez inne osoby, stworzenie pliku-kopii raportu dla celów otwierania przez inne osoby, publikacja raportu w sieci jako strony internetowej.

Czytaj więcej
nr 12/2005

Wdrożenie aplikacji wspierającej Balanced Scorecard w firmie Transsystem

Kierownictwo firmy Transsystem podjęło decyzję o wdrożeniu Balanced Scorecard w listopadzie 2001 r. Pierwszy etap wdrożenia objął opracowanie koncepcyjne modelu efektywności strategicznej BSC i był realizowany na podstawie autorskiej metodologii firmy Benten. W ramach pierwszego etapu prac zrealizowano następujące fazy projektu: wypracowanie modelu i koncepcji rozwiązania, wdrożenie modelu, budowa...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.