cena: 69,00 zł netto
cena: 84,87 zł brutto
Zarządzanie rentownością to intencjonalne kształtowanie relacji pomiędzy przychodami a kosztami. Niby nic skomplikowanego, wystarczy bowiem zadbać o to, by przychody przewyższały koszty i sprawa załatwiona. Okazuje się jednak, że to nie wystarcza, a zarządzanie rentownością przedsiębiorstwa wcale nie jest proste i wymaga sporo wiedzy i doświadczenia.
Z artykułów dowiesz się m.in.:
Ocena rentowności, a w zasadzie pomiar wyników działalności każdego przedsiębiorstwa, ulega ciągłym modyfikacjom. Kamieniem milowym było zanegowanie bezstronności danych księgowych, które w swoich klasycznych wskaźnikach nie uwzględniały kluczowych elementów, takich jak koszt zaangażowanego kapitału. W ten sposób narodziła się dziedzina finansów – Value Base Management. Najbardziej znanym wskaźnikiem...
Walka o rentowność trwa. Odbywa się to ogromnym kosztem i toczy na wielu płaszczyznach: rynkowej, wewnątrzorganizacyjnej, w świadomości ludzi. Czy jednak warto koncentrować się na tym aspekcie biznesu, żeby osiągać sukces gospodarczy?
Studium przypadku: Podstawę oceny rentowności produktów stanowią koszty, które można do nich przyporządkować (przypisać, rozliczyć). W przedsiębiorstwach produkcyjnych, wytwarzających wiele wyrobów, złożonych pod względem konstrukcyjnym i technologicznym, problem właściwego przypisania kosztów do wyrobów dotyczy nie tylko tzw. kosztów pośrednich (które mają charakter kosztów wspólnych dla wielu wyrobów),...
Analiza Du Ponta obejmuje czynniki składające się na rentowność kapitału własnego (ROE – return on equity) jednostki gospodarczej. Dotyczy ona cząstkowego przedstawienia składników tworzących ostatecznie rentowność kapitału własnego. Jak wiadomo, rentowność kapitału własnego stanowi kluczowy wskaźnik rentowności dla właścicieli firmy, którzy określają dzięki niemu stopę zwrotu z...
Jakie narzędzia można wykorzystać w praktyce, aby monitorować rentowność klientów oraz regionów sprzedaży?
Proszę o praktyczne przykłady liczbowe potwierdzające użyteczność analizy wrażliwości przy wyznaczaniu progu rentowności. W jaki sposób, obliczając próg wypłacalności, możemy dowiedzieć się także o możliwym ryzyku utraty płynności przedsiębiorstwa?
Sposób kalkulacji ma znaczący wpływ na rentowność produktów. Wszędzie na świecie podkreśla się wady tradycyjnych kalkulacji w stosunku do nowoczesnych rozwiązań. Powszechnie znana krzywa wieloryba jednoznacznie uwypukla minusy kalkulacji tradycyjnych, wskazując jako wzór na rachunek kosztów działań. W opracowaniu tym skupimy się jednak na tradycyjnej kalkulacji doliczeniowej, którą stosuje wiele polskich...
Celem analizy rentowności jest wizualizacja powiązań między różnymi segmentami składającymi się na działalność podmiotu a całościowymi wynikami finansowymi. Potencjalnie analiza ta może być prowadzona dla dowolnych segmentów, dla których można dokonać wiarygodnego pomiaru przychodów i kosztów.
Zarządzanie finansowe przedsiębiorstwem to ciąg decyzji menedżerskich skierowanych na zwiększanie zyskowności prowadzonych operacji oraz na zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności ich finansowania. Często decyzje te się wykluczają i działania skierowane na poprawę zyskowności prowadzą do obniżenia bezpieczeństwa finansowego i odwrotnie. Jak bardzo decyzje będą skupiały się na bezpieczeństwie, a jak...
Rozdzielając wskaźnik syntetyczny na szereg wskaźników cząstkowych, można poznać czynniki wpływające na wartość wskaźnika syntetycznego. Tak podzielone wskaźniki można zhierarchizować, tworząc z nich uporządkowane zestawienie, wykorzystywane w przeprowadzaniu analizy piramidalnej. Ten rodzaj analizy jest pomocny w identyfikacji obszarów działalności, które posiadają pewne nieprawidłowości i wymagają...
Dokonując analizy rentowności przedsiębiorstwa za pomocą wskaźników rentowności, uzyskuje się jedynie informacje o poziomie zyskowności w odniesieniu najczęściej do sprzedaży, aktywów, kapitału własnego. Chcąc zbadać zależności pomiędzy poszczególnymi wskaźnikami rentowności i jednocześnie dokonać analizy wpływu kluczowych aspektów działalności przedsiębiorstwa na poziom zyskowności jednostki, można...
Towar znika z półek, pieniądze trafiają na konto, interes się kręci. Czy taka sytuacja oznacza automatycznie sukces finansowy sklepu internetowego? Niekoniecznie. Żeby skutecznie i efektywnie zarządzać e-sklepem, trzeba prowadzić ciągłą analizę jego rentowności. W tym artykule wyjaśniono, jak to zrobić i jak wyciągać wnioski, by biznes działał jeszcze lepiej.
Przedsiębiorcy prowadzący firmę w Polsce często napotykają na problemy płynnościowe spowodowane przede wszystkim przez znane wszystkim zatory płatnicze. W Polsce przeciętny czas oczekiwania na należności wynosi około 33 dni, zatory płatności dotykają większości branż w naszym kraju.
Coraz częściej w przedsiębiorstwach klasyczna klasyfikacja kosztów nie wystarcza do skutecznego zarządzania. Obok perspektyw – jakie poniesiono koszty, gdzie poniesiono koszty oraz na co poniesiono koszty, pojawia się perspektywa – dlaczego poniesiono koszty.
Jedną z form wsparcia realizacji potrzeb inwestycyjnych są dotacje. Jeszcze w bieżącej perspektywie finansowej zostało wiele programów, z których można je uzyskać. Ważne, żeby odpowiednio oszacować rentowność takiej inwestycji i zidentyfikować ryzyko.
Badanie rentowności klientów jest istotnym zagadnieniem w przedsiębiorstwach, w szczególności w sytuacji, w której danemu klientowi oferowane są preferencyjne ceny. Może się zdarzyć wówczas, że choć pozornie marża uzyskiwana we współpracy z danym klientem pozostaje na akceptowalnym poziomie, to po uwzględnieniu wszystkich kosztów związanych z obsługą danego klienta okaże się, że jest to klient nierentowny...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.