Controlling i Rachunkowość Zarządcza 1/2013 (styczeń)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 1/2013 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 1/2013

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2013

Budżet

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2013

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2013

Analityk biznesowy– wartość dodana organizacji

Niekorzystna sytuacja gospodarcza ma wpływ na rynek pracy. Zdarza się, że w jej efekcie tworzone są nowe struktury. Na naszych oczach dzieje się tak ze stanowiskiem analityka finansowego, które ewoluuje w stronę analityka biznesowego.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2013

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
nr 1/2013

Controlling personalny a rozwiązania w „chmurze”

Obecnie pracownicy są traktowani w firmach jako istotny składnik ich aktywów i źródło konkurencyjności organizacji. Dlatego strategia personalna jest jedną z istotnych części strategii całej firmy. Controlling personalny zaś służy weryfikacji założonych celów w tym obszarze.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Jak planować należności w przedsiębiorstwie?

Planowanie należności ze względu na egzogeniczny charakter ich spływu jest trudnym procesem. W tym opracowaniu prezentujemy dwa modele, które mogą ułatwić planowanie należności. Mogą też pomóc w wyciąganiu wniosków na przyszłość.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Analiza rentowności strumienia wartości

Celem analizy rentowności jest wizualizacja powiązań między różnymi segmentami składającymi się na działalność podmiotu a całościowymi wynikami finansowymi. Potencjalnie analiza ta może być prowadzona dla dowolnych segmentów, dla których można dokonać wiarygodnego pomiaru przychodów i kosztów.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Wykorzystanie metody Vestera podczas wdrożenia Balanced Scorecard

Mam pytanie dotyczące procesu wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard). Czy metodę Vestera można zastosować do identyfikacji kluczowych celów strategicznych?

Czytaj więcej
nr 1/2013

Nowoczesne narzędzia sterowania ryzykiem kredytowym

Obecnie istotny jest nie tylko pomiar i określenie wartości ryzyka kredytowego. Ważne jest także zastosowanie właściwych instrumentów sterowania poziomem tego ryzyka. Najczęściej stosuje się instrumenty, które zostają zdefiniowane w umowach sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Wsparcie procesów controllingowych w Banku Krwi Pępowinowej

W opracowaniu tym opisujemy przebieg procesu wdrożenia systemu informatycznego wspomagającego controlling w Banku Krwi Pępowinowej. Pokazujemy również funkcjonalności poszczególnych jego modułów.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Przekształcenie rachunku kosztów rzeczywistych w celu wspomagania budżetowania operacyjnego

Wdrożenie budżetowania wymusza modyfikację funkcjonowania systemu rachunkowości finansowej. Nie wszystkie rozwiązania dopuszczone w ramach prawa bilansowego są akceptowane przez budżetowanie.

Czytaj więcej
nr 1/2013

BSC i KPI jako narzędzia rachunkowości zarządczej

Zadaniem controllera jest przekazywanie informacji zarządczych kierownictwu. Informacje te powinny być czytelne i w sposób rzetelny powinny pokazywać sytuację przedsiębiorstwa z różnych perspektyw jego działania (np. klienta, procesów zachodzących wewnątrz firmy czy finansowej). Muszą opisywać w sposób jasny i mierzalny najważniejsze cechy każdego z badanych aspektów.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Dlaczego warto przeprowadzić przegląd sprawozdania finansowego?

Małe i średnie jednostki, które nie mają obowiązku badania sprawozdań finansowych, mogą w mniej kosztowny sposób (mniej pracochłonne procedury badania, mniejsze ryzyko biegłego rewidenta) ocenić prawidłowość sporządzenia sprawozdania finansowego. Przeprowadzając przegląd sprawozdania finansowego, mogą otrzymać informacje o ewentualnych niedociągnięciach w systemie rachunkowości i kontroli wewnętrznej....

Czytaj więcej
nr 1/2013

Monitorowanie rentowności sprzedaży

Jakie narzędzia można wykorzystać w praktyce, aby monitorować rentowność klientów oraz regionów sprzedaży?

Czytaj więcej
nr 1/2013

Źródła oszczędności w obszarach produkcji

W dobie wysokiej konkurencyjności racjonalne gospodarowanie zasobami to konieczność. Dobrze wdrożony system ERP pozwala generować oszczędności w procesie produkcyjnym co najmniej w czterech obszarach.

Czytaj więcej
nr 1/2013

Spreadsheet Oriented Architecture (SOA)

Po lekturze poprzednich części cyklu wiemy, co to SOA (architektura analiz zorientowana na arkusz kalkulacyjny). Wiemy także, jak stworzyć własną niezależną DMA (hurtownia danych analityka). W tej części cyklu natomiast pora na raportowanie.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.