cena: 69,00 zł netto
cena: 84,87 zł brutto
Zarządzanie rentownością to intencjonalne kształtowanie relacji pomiędzy przychodami a kosztami. Niby nic skomplikowanego, wystarczy bowiem zadbać o to, by przychody przewyższały koszty i sprawa załatwiona. Okazuje się jednak, że to nie wystarcza, a zarządzanie rentownością przedsiębiorstwa wcale nie jest proste i wymaga sporo wiedzy i doświadczenia.
Z artykułów dowiesz się m.in.:
Polski producent stosujący systemowe podejście do zarządzania rentownością w prosty sposób, poprzez podjęcie antyintuicyjnych decyzji dotyczących 5 mln zł sprzedaży (zaledwie 5% przychodów firmy), zwiększył zysk firmy aż o 1 mln zł. Zysk firmy wzrósł aż o 33%, z 3 do 4 mln zł!
Grupy kapitałowe sporządzają skonsolidowane sprawozdania finansowe najrzadziej raz na rok, czyli na koniec roku obrotowego. Czasami obowiązek ten pojawia się częściej, np. jeśli jednostka dominująca jest notowana na giełdzie/rynku pozagiełdowym. Konsolidację zwykle przeprowadza się także dla celów wewnętrznych na koniec miesiąca/kwartału, żeby kierownictwo jednostki dominującej miało pełny obraz grupy...
Coraz więcej firm interesuje się możliwościami oceny rentowności własnych inwestycji w rozwój ludzi. Twarde biznesowe argumenty w HRM są wysoko cenione przez zarządy. Głównie odnosi się to do projektów szkoleniowych, lecz także projekty coachingu w organizacji są już w ten sposób oceniane.
Problem: Mam pytanie dotyczące sposobu obliczania wskaźników finansowych, np. ROA (rentowność aktywów), gdzie jedną składową wskaźnika jest wynik finansowy z rachunku wyników, a drugą stanowi wartość majątku firmy. Jeśli przyjmiemy zasadę, że obliczamy wskaźnik co kwartał, to jakie wartości i za jaki okres (narastająco czy na dany dzień) powinniśmy wziąć pod uwagę dla wskaźnika obliczanego za okres...
Menedżerowie zarządzający firmami, których działalność opiera się na wiedzy i kreatywności pracowników, często mają problem z właściwym wykorzystaniem ich kompetencji oraz umiejętności. Mając na uwadze dobro firmy oraz rozwój biznesu, powinni także prawidłowo oceniać rentowność prowadzonych przez nich projektów, co nierzadko przysparza im trudności.
Problem: Jakie są najlepsze praktyki w zakresie przygotowywania raportów o rentowności produktów czy grup produktów, klientów? Proszę o przykłady z praktyki konkretnych procedur w tym zakresie.
Problem: Przedsiębiorstwo prowadzi coor biznes na działalności produkcyjnej, która stanowi 90% przychodów w całości jego przychodów. Dziesięć procent przychodów pochodzi z drugiego biznesu, tj. hurtowni artykułów spożywczych na majątku położonym w innej miejscowości niż produkcja. Jakiego narzędzia użyć w celu jak najlepszego „rozliczenia” efektywności (rentowności) działalności hurtowej? Jak przypisywać...
Problem: Zajmuję stanowisko głównego księgowego w średniej wielkości firmie produkcyjnej. Z uwagi na to, że przedsiębiorstwo, w którym jestem zatrudniona, nie ma komórki zajmującej się controllingiem, większość obowiązków związanych z analizami i rachunkowością zarządczą należy do moich kompetencji. W ostatnich miesiącach nasze przedsiębiorstwo osiąga gorsze wyniki finansowe spowodowane kryzysem gospodarczym....
Problem: Planowanie i analiza progu rentowności dostarczają informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji o wielkości i strukturze produkcji, sprzedaży, a także danych do prognozowania wyników działalności przedsiębiorstwa w krótszym i dłuższym okresie. Próg rentowności może być również wykorzystywany przy podejmowaniu decyzji związanych z rozmiarami planowanych inwestycji, czyli w wyznaczaniu minimalnej...
Firma kurierska, która na terenie całego kraju posiada 11 oddziałów, wdraża system ERP. Umożliwi on ewidencję i rozliczanie działalności firmy. Będzie zbierał dane wprowadzane w różnych oddziałach do jednej wspólnej bazy. W firmie pracuje 139 kurierów, którzy świadczą 46 różnego rodzaju usług. Zamierzeniem firmy jest rozliczenie działalności według zleceń w taki sposób, aby możliwe było określenie...
Wielostopniowy i wieloblokowy rachunek marż pokrycia, jest doskonałym narzędziem pozwalającym zmierzyć rentowność i na tej podstawie ocenić działalność jednostki. Stanowi idealny mechanizm kontrolny na każdym etapie rozliczeń (segmencie) niezbędny dla menadżerów i osób zarządzających przedsiębiorstwem.
Analiza finansowa jest narzędziem rachunkowości, a jej przedmiotem – badanie podstawowego wytworu systemu ewidencji zdarzeń gospodarczych w przedsiębiorstwie, tj. sprawozdania finansowego firmy.
Jednym z podstawowych obszarów analizy finansowej, który podlega monitorowaniu przez spółki, jest poziom rentowności działalności firmy. Istnieje wiele kombinacji wskaźników, które można zastosować do badania sprawności funkcjonowania podmiotów na rynku. Poniżej przeprowadzano analizę dwóch wskaźników zyskowności: ROA i ROE na podstawie danych finansowych za lata 2012-2016 spółki Krakus. Celem artykułu...
Określenie rentowność pochodzi od terminu „renta” oznaczającego stosunek efektu do nakładu. Miarą osiąganej rentowności przedsiębiorstwa jest relacja zysków do zaangażowanych kapitałów lub czynników produkcji. Poziom rentowności, jeśli pominie się przyczyny o charakterze obiektywnym (np. koniunkturę, sytuację monopolistyczną), zależy od efektywności gospodarowania przedsiębiorstwa i stanowi wyraz jego...
Rozpoczynając produkcję jakiegoś wyrobu, rozsądny przedsiębiorca zastanawia się, ile będzie musiał sprzedać tych produktów, aby działalność zaczęła przynosić zyski, a przynajmniej, aby pokryć wszystkie koszty. Analiza progów rentowności podpowie mu, czy przedsięwzięcie jest opłacalne i czy ma szanse osiągnąć sukces. Podobne analizy przeprowadził przedsiębiorca z Nowego Sącza uruchamiający nową piekarnię....
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.