Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFProcesy i przedsięwzięcia o charakterze marketingowym mogą i powinny być objęte uniwersalnym modelem controllingu1. Pojawiają się wówczas dylematy controllingu marketingu bazującego na takim modelu. Aby móc je rozwiązać należy udzielić odpowiedzi na dwa pytania: co to jest controlling procesów i przedsięwzięć marketingowych oraz w jaki sposób można i należy zaimplementować do niego uniwersalny model....
Współczesny uniwersytet nie jest jednostką, która nie musi martwić się o swój byt czy przyszły rozwój. Nie jest również typowym przedsiębiorstwem, mimo że w niektóre sfery jego działalności powinno implementować się rozwiązania biznesowe. Jest jednak bez wątpienia organizacją gospodarczą. Organizacją, która nie może pozostać obojętna na zmiany zachodzące w jej bliskim i dalekim otoczeniu.
W II części cyklu na temat budżetowania w sferze sprzedaży zostanie omówiona metoda ustalania progów przychodów ze sprzedaży. Jest to niezwykle ważne zadanie realizowane podczas planowania przychodów ze sprzedaży.
W ujęciu japońskim rachunkowość zarządcza ma wymiar strategiczny, koncentruje się bowiem na misji oraz długofalowych celach organizacji. Nie chodzi tutaj jednak o samo wsparcie informacyjne na poszczególnych etapach procesu zarządzania strategicznego. System rachunkowości zarządczej jest tak konstruowany, aby skłonić pracowników do myślenia strategicznego oraz aby umożliwić im działanie w zgodności...
Studium przypadku: Do niedawna głównym narzędziem w zakresie planowania, budżetowania i raportowania w wielu nawet dużych instytucjach były arkusze kalkulacyjne. Arkusze są wydajne i pomocne w przypadku mniej złożonych organizacji. Jednak w dużych organizacjach, ukierunkowanych na rozwój i ekspansję, mogą spowalniać proces planowania i budżetowania m.in. poprzez duże angażowanie zasobów. Specjalistyczny...
Studium przypadku: W II części cyklu dotyczącego modelu rachunku kosztów działań opracowanego dla przedsiębiorstwa produkcyjnego branży spożywczej prezentujemy komputerową implementację modelu w środowisku systemu informatycznego.
Studium przypadku: Zarządzanie w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym wymaga ciągłego podejmowania właściwych decyzji biznesowych. Decyzje te, nie zawsze skutecznie wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorstwa w turbulentnym rynku. Powoduje to ciągłe poszukiwanie, grupowanie i syntetyczne ocenianie przez zarządzających informacji, które trafnie wykorzystane mogą być stymulatorem przewagi...
Kiedy outsourcing prowadzi do obniżenia kosztów? Analizę prowadzi Jörg Hecker – konsultant do spraw optymalizacji procesów biznesowych.
Informacje o kosztach produkcji mają szczególne znaczenie dla kierownictwa poszczególnych jednostek (wydziałów) produkcyjnych, gdyż to właśnie w obszarze ich działalności te koszty powstają. Z tego też względu informacje te powinny być zawsze prawdziwe, odpowiednio szczegółowe i aktualne – cechy te budują ich jakość, tak ważną w zarządzaniu1.
W latach 80. Michael Porter przedstawił swoją koncepcję łańcucha wartości skonstruowaną od momentu zakupu surowca do sprzedaży wyrobu gotowego. W łańcuchu tym zostało zaprezentowane liniowe podejście do procesu produkcji. Porter nie bardzo się przejmował danymi makroekonomicznymi, które wskazywały na rosnące znaczenie sektora usług i sektora informacyjnego, w których tworzenie wartości dla klienta...
Czy miesięczne raporty zarządcze należy odchudzić? Zmiany w sprawozdawczości wewnętrznej obserwuje Ben McLannahan – komentator „CFO Europe” i „The Economist”.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.