Kiedy outsourcing prowadzi do obniżenia kosztów? Analizę prowadzi Jörg Hecker – konsultant do spraw optymalizacji procesów biznesowych.
www.themanagement.de
Większość przedsiębiorstw miało okazję współpracować z zewnętrznymi specjalistami i poznało związane z tym problemy. Jak zatem zapobiec zmaganiom z niesolidnymi i nieterminowymi kooperantami? Trzeba oprzeć współpracę na zasadzie obustronnych korzyści, ale przede wszystkim zabezpieczyć własne interesy!
Wiele problemów powstaje w wyniku zaniedbań klientów. Brak doświadczenia czy pośpiech powodują, że cele projektu i warunki kontraktu pozostają nieprecyzyjne, a rozwiązania proponowane przez oferenta nieadekwatne do zgłaszanych potrzeb.
Określenie celu i zakresu czasowego projektu oraz zidentyfikowanie możliwych rozwiązań – to zadania do realizacji przed wyborem kontrahenta. Istotna jest także decyzja czy kooperant ma być indywidualnym konsultantem, małą jednostką czy też dużą organizacją. Od tego zależą koszty, ale i czas trwania projektu. Dopasowanie zleceniodawcy do wielkości podmiotu ułatwia także komunikację i daje równowagę sił.
Kluczowe znaczenie dla sprawnej realizacji przedsięwzięcia ma powierzenie kierownictwa specjaliście, który może być własnym pracownikiem lub zewnętrznym menedżerem, wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za kontakty z wykonawcą oraz zidentyfikowanie potencjalnych wąskich gardeł we wdrożeniu.
Warto pamiętać, iż dla zapewnienia sukcesu konkretnego przedsięwzięcia należy wybrać oferenta, którego doświadczenie, wielkość, styl pracy i wymagania finansowe są adekwatne do tego właśnie projektu.