Controlling i Rachunkowość Zarządcza 1/2007 (styczeń)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 1/2007 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 1/2007

Seminaria "Jak usprawnić tworzenie i kontrolę budżetu firmy"

W dniach 4-26 października 2006 r. odbyła się kolejna edycja ogólnopolskiego cyklu seminariów poświęconych wspomaganiu procesu budżetowania w firmie przy pomocy rozwiązań informatycznych. Seminaria zorganizowała wrocławska firma Controlling Systems, zaś patronat medialny nad tym wydarzeniem objął miesięcznik "Controlling i Rachunkowość Zarządcza". Partnerami merytorycznymi były firmy: Infor Training,...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Spotkanie Koła Katowice‑Kraków

W dniach 20-21 października 2006 r. w podkrakowskiej Bochni odbyło się już trzecie spotkanie Koła Praktyków Controllingu Katowice-Kraków. Tematem wiodącym spotkania było "Budżetowanie i tworzenie budżetów".

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Nowe Koło Praktyków we Wrocławiu

W dniach 9-10 listopada 2006 r. w Pałacu Krobielowice odbyło się pierwsze spotkanie Wrocławskiego Koła Praktyków Controllingu. Wzięło w nim udział 17 osób, przedstawicieli m.in. takich firm, jak: HewlettPackard, Kaufland, Vibracoustic, Volkswagen MP, Volvo Polska, Reichmann, EnergiaPro i inne. Spotkanie prowadziła Honorata Ulatowska, lider Wrocławskiego KPC.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Bank Centralny

Czytaj więcej
nr 1/2007

Analiza wielowymiarowa budżetu przychodów ze sprzedaży

Istotnym elementem pogłębiania analityki budżetu przychodów jest wprowadzenie podziału na kryteria merytoryczne. W zależności od konkretnych uwarunkowań w każdej firmie tworzy się indywidualne kryteria takiej analizy. Powinny one wynikać z kierunków prowadzonej strategii rozwoju przychodów.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Budżetowanie w przedsiębiorstwie

Książka ta to kompendium wiedzy dotyczącej podstawowych wiadomości z zakresu funkcjonowania systemu budżetowania w przedsiębiorstwie. Zamieszcza podstawowe definicje i przykłady budżetów, które odnoszą się do wielu branż i aspektów budżetowania. Publikacja ta pełni również rolę przewodnika po istniejącej literaturze.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Nowoczesne narzędzia kontroli zarządzania

Publikacja ma charakter pracy naukowej, na dodatek użytecznej w praktyce gospodarczej. Jest to książka wartościowa, interdyscyplinarna, wypełniająca lukę w przedmiocie kontroli zarządzania.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Budżetowanie w przedsiębiorstwie ‑ aspekty rachunkowe, finansowe i zarządcze

Informacja jest podstawą racjonalnego działania, wypracowywania pozytywnych rezultatów finansowych oraz skutecznej gry rynkowej.

Czytaj więcej
nr 1/2007

Jak zorganizować monitoring bazy sprzętowo‑transportowej

Każde przedsiębiorstwo budowlane powinno mieć wdrożony system monitoringu swojej działalności. Jest to szczególnie istotne w przypadku wykorzystania takich zasobów, jak sprzęt budowlany czy transport. Często przy tej okazji pojawiają się pytania: jak zorganizować system monitoringu oraz jakie narzędzia w tym celu wykorzystać?

Czytaj więcej
nr 1/2007

Model procesowy i analiza wartości

Jedną z kluczowych metod doskonalenia wyników wielu przedsiębiorstw jest analiza procesów. Aby przedsiębiorstwa te mogły być konkurencyjne muszą się koncentrować na klientach w relacjach zewnętrznych oraz na procesach i zespołach w relacjach wewnętrznych. Szczególne znaczenie ma tutaj koncepcja radykalnej rekonstrukcji (reinżynierii) procesów gospodarczych zwana BPR ( Business Process Reengineering...

Czytaj więcej
nr 1/2007

Asset Management ‑ równoważenie perspektyw zysków, kosztów i ryzyka

Rosnąca złożoność oraz wartość trwałych aktywów angażowanych w procesach wytwarzania produktów i usług jest przyczyną poszukiwania nowych koncepcji i podejść do zarządzania majątkiem przedsiębiorstw. Tak powstało Asset Management. Jest to zarządzanie majątkiem, postrzegane jako zbiór procesów, technik, narzędzi oraz miar dokonań wpływających na harmonijną pracę wszystkich elementów przedsiębiorstwa....

Czytaj więcej
nr 1/2007

Balanced Scorecard w zakładach opieki zdrowotnej

Podstawowa różnica pomiędzy przedsiębiorstwami komercyjnymi a organizacjami non profit dotyczy celów finansowych. Dla przedsiębiorstw komercyjnych mają one pierwszorzędne znaczenie, podczas gdy dla organizacji non profit podstawowe znaczenie ma wypełnianie misji użyteczności publicznej. W jednostkach opieki zdrowotnej miary finansowe ani nie odzwierciedlają sensu istnienia, ani nie mierzą sukcesu....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Systemy późnego reagowania

Co łączy procesor Pentium z Mercedesem klasy A? O roli komunikacji w systemach wczesnego ostrzegania pisze F. Roselieb, specjalista od zarządzania kryzysowego.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Krótkowzroczny controlling

Ile pożytku z controllingu mają małe i średnie przedsiębiorstwa? Diagnozę na łamach "Controller Magazin" stawiają S. Dahms z Uniwersytetu Münster i A. Siemes - dyrektor BMS Consulting.

Czytaj więcej
nr 1/2007

Wdrożenie systemu ERP ‑ wsparcie dla zarządzania projektami

Studium przypadku: Wola Info jest firmą usługową, która swoją wartość buduje wykonując skomplikowane projekty teleinformatyczne. Ich realizacja nie jest tak przewidywalna, jak w sektorze produkcyjnym, gdzie pracę wykonują głównie maszyny. Ich ruchy można z góry zaprogramować i podporządkować procesom logistycznym. W sektorze usług jest inaczej. Tutaj procesy logistyczne są podporządkowane wymogom klienta...

Czytaj więcej
nr 1/2007

Jaka powinna być struktura finansowania w spółkach zależnych

Problem: Planujemy powołać spółkę zależną (handel), która będzie mogła korzystać z kredytu spółki-matki. Zastanawiamy się nad konstrukcją struktury finansowania. Jaki powinien być kaProblem: pitał własny spółki (optymalnie)? Jak oszacować minimalny, a zarazem optymalny poziom kapitału własnego? Jak wyznaczyć granice korzystania z dźwigni finansowej przy założeniu, że spółka zależna korzysta z kredytu,...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2007

Finansowe czy niefinansowe

Jak oceniać działalność przedsiębiorstwa, aby stymulować jego wzrost? Wnioski z badań prezentują Ch. W. Chow i W. A. Van der Stede - profesorowie z San Diego i Los Angeles.

Czytaj więcej
nr 1/2007

Jak klasyfikować i rozliczać projekty

Problem: Dziękuję za odpowiedź na pytanie dotyczące zadań biura zarządzania projektami. Przy tej okazji mam jeszcze kilka pytań dodatkowych dotyczących tego obszaru. Według jakich kryteriów powinny być klasyfikowane projekty w firmie (np. przychody, koszty, analiza finansowa, miękkie kryteria itp.)? Jakie podstawowe kryteria powinny być uwzględnione przy ocenie finansowej projektów (analiza finansowa...

Czytaj więcej
nr 1/2007

Wiedza na temat mierników realizacji strategii

Problem: W jaki sposób można formalizować wiedzę na temat mierników realizacji strategii w procesie wdrażania Zrównoważonej Karty Wyników?

Czytaj więcej
nr 1/2007

Budować własny magazyn, czy nadal wynajmować

Problem: Stoimy przed problemem-decyzją: czy budować własny magazyn, czy też nadal wynajmować? Jak przeprowadzić analizę opłacalności takiej inwestycji? Na jakie pytania musimy sobie odpowiedzieć? Co wziąć po uwagę? Jak zidentyfikować i oszacować ryzyko? Co powinno być podstawą decyzji?

Czytaj więcej
nr 1/2007

Jak wykorzystać drzewo celów w procesie wdrażania Balanced Scorecard

Problem: Mam podstawową wiedzę na temat koncepcji drzewa celów. Interesuje mnie jednak to, w jaki sposób można wykorzystać to narzędzie w procesie wdrażania Zrównoważonej Karty Wyników.

Czytaj więcej
nr 1/2007

Jak liczyć rentowność sprzedaży

Problem: W naszej firmie istnieje różnica zdań co do wyliczania rentowności sprzedaży dla klienta. Sprzedajemy klientom z określoną marżą. Dodajemy do tego koszty obsługi i - przykładowo - otrzymujemy 10%. Problem pojawia się w momencie określenia form i terminów płatności. Jeżeli kupujemy od dostawcy z terminem płatności 30 dni i sprzedajemy do klienta z terminem 14 dni, to pojawia się konflikt. Dzieje...

Czytaj więcej
nr 1/2007

OLAP to efektywna technologia przetwarzania danych analitycznych

Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga dostępu do coraz bardziej przetworzonych, wyrafinowanych informacji. Dotychczasowe narzędzia pozyskiwania informacji (np. systemy finansowo-księgowe, ERP, arkusze kalkulacyjne, generatory raportów) nie są w stanie w pełni zaspokoić potrzeb użytkowników. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi technologia OLAP.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.