Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFW dniach 4-26 października 2006 r. odbyła się kolejna edycja ogólnopolskiego cyklu seminariów poświęconych wspomaganiu procesu budżetowania w firmie przy pomocy rozwiązań informatycznych. Seminaria zorganizowała wrocławska firma Controlling Systems, zaś patronat medialny nad tym wydarzeniem objął miesięcznik "Controlling i Rachunkowość Zarządcza". Partnerami merytorycznymi były firmy: Infor Training,...
W dniach 20-21 października 2006 r. w podkrakowskiej Bochni odbyło się już trzecie spotkanie Koła Praktyków Controllingu Katowice-Kraków. Tematem wiodącym spotkania było "Budżetowanie i tworzenie budżetów".
W dniach 9-10 listopada 2006 r. w Pałacu Krobielowice odbyło się pierwsze spotkanie Wrocławskiego Koła Praktyków Controllingu. Wzięło w nim udział 17 osób, przedstawicieli m.in. takich firm, jak: HewlettPackard, Kaufland, Vibracoustic, Volkswagen MP, Volvo Polska, Reichmann, EnergiaPro i inne. Spotkanie prowadziła Honorata Ulatowska, lider Wrocławskiego KPC.
Istotnym elementem pogłębiania analityki budżetu przychodów jest wprowadzenie podziału na kryteria merytoryczne. W zależności od konkretnych uwarunkowań w każdej firmie tworzy się indywidualne kryteria takiej analizy. Powinny one wynikać z kierunków prowadzonej strategii rozwoju przychodów.
Książka ta to kompendium wiedzy dotyczącej podstawowych wiadomości z zakresu funkcjonowania systemu budżetowania w przedsiębiorstwie. Zamieszcza podstawowe definicje i przykłady budżetów, które odnoszą się do wielu branż i aspektów budżetowania. Publikacja ta pełni również rolę przewodnika po istniejącej literaturze.
Publikacja ma charakter pracy naukowej, na dodatek użytecznej w praktyce gospodarczej. Jest to książka wartościowa, interdyscyplinarna, wypełniająca lukę w przedmiocie kontroli zarządzania.
Informacja jest podstawą racjonalnego działania, wypracowywania pozytywnych rezultatów finansowych oraz skutecznej gry rynkowej.
Każde przedsiębiorstwo budowlane powinno mieć wdrożony system monitoringu swojej działalności. Jest to szczególnie istotne w przypadku wykorzystania takich zasobów, jak sprzęt budowlany czy transport. Często przy tej okazji pojawiają się pytania: jak zorganizować system monitoringu oraz jakie narzędzia w tym celu wykorzystać?
Jedną z kluczowych metod doskonalenia wyników wielu przedsiębiorstw jest analiza procesów. Aby przedsiębiorstwa te mogły być konkurencyjne muszą się koncentrować na klientach w relacjach zewnętrznych oraz na procesach i zespołach w relacjach wewnętrznych. Szczególne znaczenie ma tutaj koncepcja radykalnej rekonstrukcji (reinżynierii) procesów gospodarczych zwana BPR ( Business Process Reengineering...
Rosnąca złożoność oraz wartość trwałych aktywów angażowanych w procesach wytwarzania produktów i usług jest przyczyną poszukiwania nowych koncepcji i podejść do zarządzania majątkiem przedsiębiorstw. Tak powstało Asset Management. Jest to zarządzanie majątkiem, postrzegane jako zbiór procesów, technik, narzędzi oraz miar dokonań wpływających na harmonijną pracę wszystkich elementów przedsiębiorstwa....
Podstawowa różnica pomiędzy przedsiębiorstwami komercyjnymi a organizacjami non profit dotyczy celów finansowych. Dla przedsiębiorstw komercyjnych mają one pierwszorzędne znaczenie, podczas gdy dla organizacji non profit podstawowe znaczenie ma wypełnianie misji użyteczności publicznej. W jednostkach opieki zdrowotnej miary finansowe ani nie odzwierciedlają sensu istnienia, ani nie mierzą sukcesu....
Co łączy procesor Pentium z Mercedesem klasy A? O roli komunikacji w systemach wczesnego ostrzegania pisze F. Roselieb, specjalista od zarządzania kryzysowego.
Ile pożytku z controllingu mają małe i średnie przedsiębiorstwa? Diagnozę na łamach "Controller Magazin" stawiają S. Dahms z Uniwersytetu Münster i A. Siemes - dyrektor BMS Consulting.
Studium przypadku: Wola Info jest firmą usługową, która swoją wartość buduje wykonując skomplikowane projekty teleinformatyczne. Ich realizacja nie jest tak przewidywalna, jak w sektorze produkcyjnym, gdzie pracę wykonują głównie maszyny. Ich ruchy można z góry zaprogramować i podporządkować procesom logistycznym. W sektorze usług jest inaczej. Tutaj procesy logistyczne są podporządkowane wymogom klienta...
Problem: Planujemy powołać spółkę zależną (handel), która będzie mogła korzystać z kredytu spółki-matki. Zastanawiamy się nad konstrukcją struktury finansowania. Jaki powinien być kaProblem: pitał własny spółki (optymalnie)? Jak oszacować minimalny, a zarazem optymalny poziom kapitału własnego? Jak wyznaczyć granice korzystania z dźwigni finansowej przy założeniu, że spółka zależna korzysta z kredytu,...
Jak oceniać działalność przedsiębiorstwa, aby stymulować jego wzrost? Wnioski z badań prezentują Ch. W. Chow i W. A. Van der Stede - profesorowie z San Diego i Los Angeles.
Problem: Dziękuję za odpowiedź na pytanie dotyczące zadań biura zarządzania projektami. Przy tej okazji mam jeszcze kilka pytań dodatkowych dotyczących tego obszaru. Według jakich kryteriów powinny być klasyfikowane projekty w firmie (np. przychody, koszty, analiza finansowa, miękkie kryteria itp.)? Jakie podstawowe kryteria powinny być uwzględnione przy ocenie finansowej projektów (analiza finansowa...
Problem: W jaki sposób można formalizować wiedzę na temat mierników realizacji strategii w procesie wdrażania Zrównoważonej Karty Wyników?
Problem: Stoimy przed problemem-decyzją: czy budować własny magazyn, czy też nadal wynajmować? Jak przeprowadzić analizę opłacalności takiej inwestycji? Na jakie pytania musimy sobie odpowiedzieć? Co wziąć po uwagę? Jak zidentyfikować i oszacować ryzyko? Co powinno być podstawą decyzji?
Problem: Mam podstawową wiedzę na temat koncepcji drzewa celów. Interesuje mnie jednak to, w jaki sposób można wykorzystać to narzędzie w procesie wdrażania Zrównoważonej Karty Wyników.
Problem: W naszej firmie istnieje różnica zdań co do wyliczania rentowności sprzedaży dla klienta. Sprzedajemy klientom z określoną marżą. Dodajemy do tego koszty obsługi i - przykładowo - otrzymujemy 10%. Problem pojawia się w momencie określenia form i terminów płatności. Jeżeli kupujemy od dostawcy z terminem płatności 30 dni i sprzedajemy do klienta z terminem 14 dni, to pojawia się konflikt. Dzieje...
Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga dostępu do coraz bardziej przetworzonych, wyrafinowanych informacji. Dotychczasowe narzędzia pozyskiwania informacji (np. systemy finansowo-księgowe, ERP, arkusze kalkulacyjne, generatory raportów) nie są w stanie w pełni zaspokoić potrzeb użytkowników. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi technologia OLAP.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.