Problem: W naszej firmie istnieje różnica zdań co do wyliczania rentowności sprzedaży dla klienta. Sprzedajemy klientom z określoną marżą. Dodajemy do tego koszty obsługi i - przykładowo - otrzymujemy 10%. Problem pojawia się w momencie określenia form i terminów płatności. Jeżeli kupujemy od dostawcy z terminem płatności 30 dni i sprzedajemy do klienta z terminem 14 dni, to pojawia się konflikt. Dzieje się tak, ponieważ:
Problem: a) część osób uważa, że w takim przypadku należy liczyć 15 dni (koszt kredytu) - bo różnica między terminem od dostawcy a udzielonym terminem wynosi 15 dni na plus dla firmy,
Problem: b) część osób uważa, że powinno się liczyć 14 dni (koszt kredytu) - bo tyle udzielamy terminu klientowi i jest to koszt utraconych korzyści.
Problem: Jakie jest Państwa zdanie dotyczące tego problemu?
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.