Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFEuropejskie organizacje tracą miliardy, źle zarządzając procesami fuzji i przejęć – pokazuje najnowsze badanie „M&A” Hewitt Associates. Aż 83% badanych firm w Europie nie jest w stanie osiągnąć zakładanych celów procesu integracji.
W czasie gdy nad wieloma firmami wiszą czarne chmury, rośnie świadomość tego, jak ważne jest tworzenie trwałej wartości przedsiębiorstwa. Ten trudny czas będzie z pewnością punktem zwrotnym dla rozwoju finansów, a w szczególności polskiego controllingu. Potwierdziła to imponująca liczba uczestników trzeciego Międzynarodowego Kongresu Controllerów.
W dniach 2–3 kwietnia 2009 r. w Łodzi odbyła się konferencja „Rachunkowość w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa”. Była to już VI edycja konferencji organizowanej corocznie przez Katedrę Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego w ramach cyklu „Rachunkowość – Zarządzanie – Globalizacja”.
Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nakłada na przedsiębiorstwa obowiązek szczególnego dokumentowania transakcji zachodzących między podmiotami powiązanymi. Nie jest to problematyczne w przypadku kilku niewielkich transakcji tego typu dokonywanych w roku. W przypadku dużych grup kapitałowych transakcji takich może być jednak wiele, co sprawia, że problematyka ta nabiera dużego znaczenia.
Działalność gospodarcza bez zużywania kosztów nie jest możliwa. Konieczne jest więc znalezienie własnej DROGI w obszarze kosztów i takie zarządzanie nimi, aby osiągnięcie celu przedsiębiorstwa było zagwarantowane. Punktem wyjścia do poszukiwań tej DROGI jest następująca definicja kosztu: „Koszt to te procesy w przedsiębiorstwie, za które chce płacić klient”.
Studium przypadku: Polska spółka międzynarodowego koncernu farmaceutycznego EGIS Pharmaceuticals PLC w ciągu dziewięciu dni wdrożyła rozwiązanie Business Intelligence nowej generacji. Celem tego wdrożenia było zbudowanie rozwiązania, które umożliwiłoby analizę i kontrolę wydajności kluczowych procesów w firmie oraz weryfikację stopnia realizacji bieżących planów.
Optymalizacja kosztów może być prowadzona akcyjnie (doraźnie lub cyklicznie) albo może mieć charakter zintegrowany i może być prowadzona permanentnie w ramach systemu zarządzania. Integracja w tym przypadku polega na wbudowaniu narzędzi i technik optymalizacji w narzędzia systemowe i procedury realizowane w ramach zarządzania przedsiębiorstwem.
Studium przypadku: Mając na uwadze fakt, iż na przewagę konkurencyjną wiodących firm w branży chemicznej znaczący wpływ ma system controllingu, w trakcie prowadzenia procesu restrukturyzacji ZAK S.A. (pod koniec lat 90.) szczególny nacisk położono na rozwój tego systemu. W zakresie rozwoju systemu controllingu prace prowadzone były przy udziale firmy doradczej w trzech podstawowych obszarach: system...
Zaprezentowana w tym opracowaniu metoda rozliczania kosztów zasobów osobowych jest przykładowa (w poszczególnych praktycznych przypadkach może się nieco różnić). Celem tej publikacji nie jest omówienie konkretnej metody rozliczania kosztów. Ma ona za zadanie wskazanie potencjalnych możliwych błędów, jakie można popełnić podczas projektowania systemu rachunku kosztów w zakresie rozliczania kosztów MPK...
Problem: Na forach internetowych dotyczących praktycznego wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel w zarządzaniu i finansach toczy się wiele dyskusji na temat tego, czy należy korzystać z funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO czy też nie. Proszę o stanowisko w tej sprawie ekspertów miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”.
Problem: Jesteśmy firmą inżynieryjną, w oparciu o przepracowany przez naszych inżynierów czas pracy (godziny) świadczymy usługi produkcyjne dla klientów w Polsce i za granicą. Ważne jest dla nas to, jak należy kalkulować stawkę godzinową, tak aby firma pokrywała swoje koszty w dłuższym czasie i osiągała założony przez właściciela poziom zysku. W umowach z klientami określamy, że płacą nam oni za każdą...
Problem: Jak powinna przebiegać analiza działań z punktu widzenia celowości ich wykonywania (działania fundamentalne i dodatkowe, działania wspomagające i operacyjne, działania istotne i nieistotne, działania poniżej i powyżej oczekiwań, działania drogie i tanie, działania o małych i dużych korzyściach, postępowanie z nieefektywnymi działaniami). Proszę o przykłady z praktyki, jak radzić sobie z wyszczególnionymi...
Problem: Wielu praktyków podkreśla obecnie, iż kryzys to niepowtarzalna okazja do budowania marki produktów i marki firmy oraz strategii koncentracji na tym, na co przedsiębiorstwo ma wpływ, a nie na niesprzyjającym otoczeniu. Na świecie jest wiele przykładów na to, iż wiele marek i produktów powstało w efekcie zjawisk typu „Feniks z popiołu”. Dlaczego im się udało?
Na co powinna zwracać uwagę firma handlowa, zanim wybierze oprogramowanie controllingowe? Jak tego rodzaju systemy mogą pomóc handlowcom w podejmowaniu decyzji strategicznych? W tym opracowaniu omówimy klika najważniejszych elementów, o których powinny pamiętać firmy z tej branży.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.