Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2010 (kwiecień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 4/2010 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 4/2010

Monitor rynku

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

IV Międzynarodowy Kongres Controllerów

Inspiracje i nowe pomysły, porady praktyków, dyskusje w gronie dyrektorów i controllerów, przyjacielska i pełna optymizmu atmosfera to główny cel Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV). W dniach 27–28 maja 2010 r. w Poznaniu ICV zorganizuje Międzynarodowy Kongres Controllerów. Jego tematem przewodnim będzie „Wpływ controllingu na konkurencyjność firmy”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

XX edycja Klubu Controllera

W dniu 26 lutego 2010 r. w Warszawie odbył się Klub Controllera. Jego tematem przewodnim był „Excel 2010 – Business Intelligence dla wszystkich”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
nr 4/2010

Analiza odchyleń budżetowych – typowe przyczyny

Budżetowanie to cykliczny proces planowania i kontroli wykonania planów. Kluczowe znaczenie ma w nim analiza odchyleń, zmierza ona bowiem w długiej perspektywie do ograniczenia zmienności budżetu. Innymi słowy, długoterminowym celem budżetowania jest jak najgłębsze ograniczenie zmienności po to, aby organizacja mogła przedstawiać wiarygodne plany i posiadać kompetencję do ich urzeczywistniania.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Systemy BI: analiza danych zamiast wróżenia

Nawet najlepszy model biznesowy przedsiębiorstwa nie gwarantuje stałego sukcesu – możliwość realizacji celów każdej firmy weryfikuje rynek. Konieczne jest stałe, uważne obserwowanie rynku i jak najszybsze reagowanie na zmiany. Im szybsza i trafniejsza reakcja, tym lepszy efekt. Brak reakcji to najczęściej straty lub w najlepszym razie – stracona okazja do większego zysku.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Pokryzysowe wyzwania dla controllingu bankowego

Globalny kryzys finansowy zmusił banki nie tylko do działań łagodzących jego skutki, ale również zmobilizował do podjęcia kroków zabezpieczających przed podobnym rozwojem sytuacji w przyszłości. Tym samym postawił przed controllingiem wiele trudnych zadań związanych z eliminacją błędnych rozwiązań oraz doskonaleniem bankowych systemów zarządzania.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Sourcing strategiczny – uwarunkowania podejmowania decyzji

W opracowaniu tym przedstawimy uwarunkowania dla podejmowania decyzji w sferze sourcingu strategicznego przez przedsiębiorstwa. Porównamy również strategie sourcingowe, takie jak outsourcing i insourcing, oraz zaprezentujemy instrumentarium umożliwiające dokonanie wyboru właściwej strategii sourcingowej.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Cenotwórstwo w warunkach ryzyka finansowego

Problem: Proszę o podanie informacji o możliwościach kształtowania cenotwórstwa w warunkach ryzyka finansowego.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Kontrola systemów pomiarowych skutecznym narzędziem controllingu logistyki

Proces produkcyjny jest szczególnym obszarem wykorzystania instrumentów controllingu logistyki. Controlling procesów produkcyjnych z reguły bazuje na wspieraniu podejmowania decyzji przez kierownictwo głównie na poziomie operacyjnym.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Budżet sprzedaży usług finansowych w Spółdzielczej Kasie Oszczędnościowo‑Kredytowej „Piast”

Budżet sprzedaży SKOK „Piast” odzwierciedla efekty podstawowej działalności depozytowo-kredytowej. Usługi oraz produkty finansowe odznaczają się odmiennymi cechami od produktów fizycznych. Cechuje je przede wszystkim niematerialność, heterogeniczność, nietrwałość, brak możliwości przenoszenia własności. Z tych właśnie powodów prognozowanie sprzedaży odznacza się właściwą sobie specyfiką.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Komunikacja strategii przedsiębiorstwa

Problem: Czytałem w literaturze, że jedną z nowości systemu Balanced Scorecard jest komunikacja strategii przedsiębiorstwa. Na czym polega funkcja komunikacyjna Strategicznej Karty Wyników?

Czytaj więcej
nr 4/2010

Wizualizacja jest kluczem do Lean

Problem: Z moich praktycznych obserwacji wynika, iż organizacje swoją drogę ku „szczupłości” najczęściej rozpoczynają od wdrażania metody „5S”, o której pisali Państwo w numerze 6/2009 miesięcznika. Tych pięć kroków wydaje się bardzo prostą techniką, ale okazuje się, że dla znacznej części przedsiębiorstw jest bardzo dużym wyzwaniem, które niestety, nie kończy się osiągnięciem celu wdrożenia 5S, jakim...

Czytaj więcej
nr 4/2010

Projektowanie Balanced Scorecard

Problem: Mam pytanie odnośnie do Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard). Załóżmy, że z perspektywy finansowej celem będzie obniżenie kosztów realizowanych procesów usługowych. Czy w takim przypadku można przyjąć, że miernikiem kosztów realizowanych procesów usługowych będzie liczba klientów obsłużonych w ciągu jednego dnia przypadająca na jednego pracownika? Jedna osoba obsługuje 10 klientów,...

Czytaj więcej
nr 4/2010

Rola inicjatyw strategicznych

Problem: Czy Strategiczna Karta Wyników musi zawierać program inicjatyw strategicznych? Jaka jest rola inicjatyw strategicznych w realizacji strategii przedsiębiorstwa?

Czytaj więcej
nr 4/2010

Sumowanie kwot według waluty

Problem: Moje pytanie dotyczy arkusza kalkulacyjnego Excel. W drugiej kolumnie arkusza mam wpisane różne kwoty. Niektóre z nich są sformatowane jako złotówki, inne jako euro, dolary lub funty. Czy jest jakiś sposób na to, aby zsumować osobno złotówki, euro itd.? Excel nie posiada funkcji, która potrafiłaby sumować liczby według waluty.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Rynek systemów wspomagających zarządzanie wydajnością przedsiębiorstwa

Mimo kryzysu finansowego przewiduje się wzrost rynku oprogramowania analitycznego, w szczególności rynku aplikacji i narzędzi do zarządzania wydajnością. Może to świadczyć o tym, że ta kategoria oprogramowania odgrywać będzie coraz większą rolę w komputerowo wspomaganym systemie zarządzania przedsiębiorstwem, a zwłaszcza w systemie controllingu strategicznego i operacyjnego oraz kontroli i raportowania...

Czytaj więcej
nr 4/2010

Funkcje wyszukiwania i adresu – INDEKS

W tym opracowaniu kontynuujemy problematykę funkcji wyszukiwania i adresu. W numerze 3/2010 miesięcznika opisaliśmy zastosowanie PODAJ.POZYCJĘ. Tym razem zajmiemy się funkcją INDEKS.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.