Inspiracje i nowe pomysły, porady praktyków, dyskusje w gronie dyrektorów i controllerów, przyjacielska i pełna optymizmu atmosfera to główny cel Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV). W dniach 27–28 maja 2010 r. w Poznaniu ICV zorganizuje Międzynarodowy Kongres Controllerów. Jego tematem przewodnim będzie „Wpływ controllingu na konkurencyjność firmy”.

Tak wiele powiedziano już o strategii liderów światowych rynków! Wszyscy wiedzą, jak trudno dziś wyróżnić się na rynku, bazując jedynie na sprzedawanych produktach. Na dodatek większość producentów już od dłuższego czasu produkuje na tańszych rynkach, konkurencyjnie ograniczając koszty wytworzenia.

Analiza stanu zapasów to za mało. Dziś trzeba przewidywać i ostrzegać przed problemami związanymi z gospodarką magazynową w przyszłości.

Obecnie nie wystarczy wiedzieć, czego potrzebuje klient. Ważne jest również rozpoznanie, ile jest on w stanie zapłacić, i co sprawi, że utrzymamy klienta przy sobie przez lata.

Co jeszcze dziś można zrobić? Jak można stać się konkurencyjnym z wykorzystaniem informacji analitycznych? W jaki sposób optymalizować procesy biznesowe i skąd wiedzieć, że może być lepiej, niż jest? Co może zaoferować controlling kierownictwu każdego szczebla, aby mogło ono podejmować najbardziej trafne dla przedsiębiorstwa decyzje? Jak doskonalić informację, bez której dziś nie można podjąć dobrej decyzji – zarówno dużej, jak i małej, strategicznej i codziennej? Co zrobić, aby być konkurencyjnym, wykorzystując możliwości controllingu?

Wiele firm w praktyce znalazło własne metody walki konkurencyjnej, wykorzystując narzędzia controllingu. Międzynarodowy Kongres Controllerów już po raz czwarty będzie znakomitą okazją do poznania praktycznych rozwiązań w tym obszarze. O swoich doświadczeniach opowiadać będą w tym roku dyrektorzy finansowi i controllerzy firm produkcyjnych takich, jak: Żywiec Zdrój S.A., Philips Lighting Poland S.A., Polfa Warszawa S.A. czy Coca-Cola HBC Polska. Nie zabraknie również doświadczeń sektora finansowego, reprezentowanego m.in. przez Bankowy Fundusz Leasingowy PKO Banku Polskiego. Controllerzy związani z dystrybucją będą mogli zapoznać się z rozwiązaniami prezentowanymi przez Dyrektora Finansowego Subaru Import Polska Sp. z o.o.

Szczegóły na stronie www.icv.pl.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.