Problem: Mam pytanie odnośnie do Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard). Załóżmy, że z perspektywy finansowej celem będzie obniżenie kosztów realizowanych procesów usługowych. Czy w takim przypadku można przyjąć, że miernikiem kosztów realizowanych procesów usługowych będzie liczba klientów obsłużonych w ciągu jednego dnia przypadająca na jednego pracownika? Jedna osoba obsługuje 10 klientów, aby więc obniżyć koszty usługi, osoba ta powinna obsługiwać 14 klientów. Powstaje przy tym pytanie: Jakie działania należy podjąć, aby otrzymać zamierzony rezultat? Czy to jest poprawna kolejność w projektowaniu BSC? Dla przykładu, czy za działanie poprawiające nasz miernik do 14 klientów można uznać ustawiczne szkolenia pracowników w zakresie komunikacji i czy trzeba to jakoś odnieść do pozostałych perspektyw?
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu