Controlling i Rachunkowość Zarządcza 10/2013 (październik)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 10/2013 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 10/2013

Czy to jeszcze planowanie, a może już budżetowanie

Budżet powinien być punktem odniesienia – rzetelnym i realnym, a już niekoniecznie bardzo dokładnym. Pewne plany nie mogą być ze sobą sztywno łączone, ponieważ do siebie nie pasują (horyzontem czasowym, zastosowaniem itd.). Można je łączyć luźno, np. przez zestawianie obok siebie w raportach, ale nic więcej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2013

Dane i prognozy ekonomiczne

 

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2013

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2013

„Only one page for reporting”

W dniach 24–25 października 2013 r. w Konstancinie-Jeziornie koło Warszawy odbędzie się kolejne spotkanie warszawskiego Koła Praktyków Controllingu. Jak pokazują dotychczasowe doświadczenia, spotkania Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (Internationaler Controller Verein, ICV) to niepowtarzalna okazja do nawiązania wyjątkowych kontaktów i znalezienia wielu odpowiedzi na codzienne i niecodzienne...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2013

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2013

Polityka pieniężna

Zgodnie z oczekiwaniami Rada Polityki Pieniężnej utrzymała na wrześniowym posiedzeniu stopy procentowe bez zmian, pozostawiając stopę referencyjną na rekordowo niskim poziomie 2,5%. W oficjalnym komunikacie Rada napisała, że stopy procentowe powinny pozostać na niezmienionym poziomie przynajmniej do końca bieżącego roku. Tym samym w komunikacie RPP formalnie powtórzyła zdanie, które w ostatnich miesiącach...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2013

Rynek outsourcingowy w Polsce nie odczuwa spowolnienia

Jak wynika z najnowszego raportu Information Services Group, opisującego sytuację na rynku usług outsourcingowych na świecie, wartość kontraktów w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w regionie EMEA w pierwszym półroczu 2013 r. zmalała o 15% rok do roku. Gorsza koniunktura panująca na rynkach europejskich nie znajduje odzwierciedlenia w kondycji tej branży w Polsce. Jak wynika z danych ABSL, polski...

Czytaj więcej
nr 10/2013

Koszty projektów – przepis na skuteczny controlling

Praca w trybie projektowym to chleb powszedni dla firm budowlanych, doradczych czy informatycznych. Realizowane projekty są w nich jednym z podstawowych centrów zysku. Controlling projektów nie jest jednak rozwiązaniem adresowanym wyłącznie do tego rodzaju organizacji. W wielu firmach realizowane są przecież projekty wewnętrzne, których budżet sięga często milionów złotych.W okresie spowolnienia gospodarczego,...

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak przystosować rachunek kosztów w zakresie zarządzania nieruchomościami do wymogów budżetowania

W wielu firmach zarządzanie nieruchomościami stanowi ważny obszar ich działalności. Wynika to z istotności kosztów związanych z tą dziedziną. Dlatego integrując systemy rachunkowości finansowej i rachunkowości zarządczej dla tego zakresu funkcjonowania firmy, warto wykonać następujące zadania:

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak porównać wartości zidentyfikowanych ryzyk funkcjonowania sklepu z przyjętą tolerancją na ryzyko

Osoby zarządzające sklepem oraz jego finansami powinny postawić sobie pytanie o dopuszczalne maksymalne straty, które firma może ponieść w ciągu całego roku. Chodzi głównie o to, aby sklep mógł utrzymać swoją zdolność handlową i swoją pozycję konkurencyjną po ich wystąpieniu. Wartość tolerancji na ryzyko powinna uwzględniać1: własne zasoby i możliwości danego sklepu, stabilność rynku klientów, przychodów,...

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak przeprowadzić badanie rentowności projektów rozwojowych

Coraz więcej firm interesuje się możliwościami oceny rentowności własnych inwestycji w rozwój ludzi. Twarde biznesowe argumenty w HRM są wysoko cenione przez zarządy. Głównie odnosi się to do projektów szkoleniowych, lecz także projekty coachingu w organizacji są już w ten sposób oceniane.

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak dopasować cenę produktu do wymagań klienta przy wykorzystaniu rachunku kosztów

Problem: Nasza firma pracuje obecnie nad prototypem produktu. W jaki sposób najlepiej oszacować koszty tak, aby firma wygenerowała dodatkową wartość, a klient zaakceptował parametry produktu?

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak budować formuły cenowe oparte na wartości dla klientów

W tym artykule pokazujemy nowe podejście do konstrukcji formuł cenowych powiązanych z wartością dla klientów. Zintegrowanie polityki cenowej z monitorowaniem wartości dla klientów może bowiem przynieść przedsiębiorstwom wiele korzyści, zarówno rynkowych, jak i finansowych.

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jakie błędy popełniamy najczęściej podczas przeprowadzania analizy finansowej

Dobry analityk potrafi dopatrzyć się w danych finansowych istotnych informacji czy zagrożeń, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Ze względu jednak na to, że analiza finansowa jest procesem skomplikowanym i wymagającym rozległej wiedzy z różnych dziedzin zarządzania przedsiębiorstwem, wielu analityków popełnia błędy w swojej pracy.

Czytaj więcej
nr 10/2013

Excel – dynamiczne sortowanie naprzemienne

Problem: Zastanawiam się, czy jest możliwe opracowanie makra, które pozwalałoby na posortowanie tabeli według kolumny, w której znajduje się aktywna komórka. Sortowanie miałoby w takiej sytuacji działać naprzemiennie, tzn. raz makro sortowałoby konkretną kolumnę rosnąco, następnym razem malejąco. Procedura mogłaby się uruchamiać np. po dwukrotnym kliknięciu przycisku myszy. Próbowałem opracować takie...

Czytaj więcej
nr 10/2013

Plik formatu CSV

Problem: Zajmuję się handlem na Allegro. Serwis pozwala na hurtową zmianę stanów magazynowych dla wszystkich produktów sprzedawanych na moich aukcjach. Warunkiem jest jednak wgranie pliku CSV zawierającego dwie informacje oddzielone od siebie przecinkami. Pierwsza z nich powinna zawierać unikatowy numer ID przedmiotu (znajduje się na końcu adresu strony internetowej przedmiotu, a także przy nazwie...

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak analizować pośrednie koszty stałe

Koszty stałe mają wciąż rosnący udział w kosztach całkowitych przedsiębiorstw. Tendencja ta trwa od jakiegoś czasu i jest spowodowana zmieniającą się sytuacją na rynku. Wskutek postępu technologicznego zmienne koszty produkcyjne (takie jak materiały i robocizna bezpośrednia) tracą systematycznie na znaczeniu na korzyść kosztów zarządu, kosztów badań i rozwoju czy kosztów marketingu.

Czytaj więcej
nr 10/2013

Jak w praktyce budować modele biznesu i strategii dla jednostek opieki zdrowotnej

W tym opracowaniu pokazujemy kluczowe elementy konstrukcji modelu biznesu i strategii jednostek opieki zdrowotnej. Ich zastosowanie i rozwijanie jest źródłem przewagi konkurencyjnej, budowy długoterminowej wartości organizacji oraz zapewnienia ciągłości działalności w kryzysie.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.