Controlling i Rachunkowość Zarządcza 3/2009 (marzec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 3/2009 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 3/2009

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2009

Konferencja "Controlling IT GigaCon"

W dniu 17 marca 2009 r. w Warszawie odbędzie się II edycja konferencji „Controlling IT GigaCon”. Dzięki sprawnemu zarządzaniu firmą można zredukować koszty, zminimalizować ryzyko nowych inwestycji oraz zoptymalizować zasoby. Większość systemów finansowo-księgowych dostarcza dla zarządzających tylko analizy i raporty dotyczące przeszłości. Controlling to nie tylko rozliczanie dotychczasowych działań,...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2009

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2009

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2009

Seminarium "Controlling ‑ skuteczne narzędzie zarządzania"

W dniu 10 lutego 2009 r. Centrum Promocji Informatyki zorganizowało w Warszawie seminarium „Controlling - skuteczne narzędzie zarządzania”. Jak większość tego typu wydarzeń controllingowych odbywających się obecnie w naszym kraju, również seminarium CPI było nakierowane przede wszystkim na pokazywanie ogromnego znaczenia rozwiązań controllingowych w czasie kryzysu.

Czytaj więcej
nr 3/2009

Wdrożenie controllingu w Zakładzie Łódzkim spółki PKP Energetyka

Samodzielne wdrożenie efektywnie wykorzystywanych w firmie narzędzi rachunkowości zarządczej to zadanie dla odważnych, charyzmatycznych i konsekwentnych. Jeżeli stwierdzenie to uzupełnimy informacją, że chodzi o wdrożenie w firmie wyrosłej z dawnego Przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe, to koniecznie trzeba do tego dodać... i pasjonatów.

Czytaj więcej
nr 3/2009

Mity budżetowania i controllingu ‑ budżet zabija kreatywność pracowników

Jednym z zarzutów kierowanych pod adresem tzw. tradycyjnego budżetowania jest to, iż nie odzwierciedla ono działalności przedsiębiorstwa. Trudno jest dokładnie zaplanować tę działalność, ze względu na zmieniające się otoczenie. Zawsze należy mieć ten fakt na uwadze. Stąd w praktyce bezwzględnie należy aktualizować niektóre budżety cząstkowe, co przekłada się na zmiany całego budżetu przedsiębiorstwa...

Czytaj więcej
nr 3/2009

Zarządzanie kosztami działań w zastosowaniach strategicznych

Zasada działania strategicznego ABM polega na zmianie struktury działań z kosztownych i nieopłacalnych na bardziej rentowne. Strategiczne ABM obejmuje decyzje o: strukturze asortymentowej i kalkulacji cen produktów, współpracy z klientami, doborze dostawców i współpracy z nimi, projektowaniu i rozwoju produktów.

Czytaj więcej
nr 3/2009

Co dalej z controllingiem w Polsce

Czy możemy jeszcze mówić o rozwoju controllingu w Polsce? Na pewno mamy za sobą jego masową implementację i burzliwą ekspansję z lat dziewięćdziesiątych. Zaobserwować również można koniec jego powszechności w przedsiębiorstwach.

Czytaj więcej
nr 3/2009

Co i jak zmienić w przedsiębiorstwie, aby działo się lepiej

Studium przypadku: Controlling, czyli proces planowania, koordynowania, likwidowania najsłabszych ogniw, uwzględniania wymagań rynku i rosnącej konkurenci oraz osiągania zadowolenia klienta, nie jest trudny w teorii, jednak często stwarza problemy w praktyce. Jakie informacje możemy uzyskać dzięki odpowiednim narzędziom controllingu? Jak należy interpretować te narzędzia? Co poprawić, aby działo się...

Czytaj więcej
nr 3/2009

Informacje z rachunku przepływów pieniężnych

Problem: Coraz więcej firm sporządza, oprócz bilansu oraz rachunku zysków i strat, także rachunek przepływów pieniężnych. Samo sprawozdanie dostarcza wielu informacji, ale które z nich są najważniejsze? Czasami nie mam czasu analizować szczegółowo wszystkich pozycji.

Czytaj więcej
nr 3/2009

Controlling w sferze kosztów finansowych

Problem: Dominującym elementem w działalności typowej komórki controllingu jest planowanie oraz rozliczanie kosztów eksploatacyjnych przedsiębiorstwa. Poza zasięgiem zainteresowania takiej komórki - przynajmniej w kilku znanych mi przypadkach - pozostaje sfera kosztów finansowych. Jaką rolę powinny spełniać komórki controllingu w zakresie kosztów finansowych? Czy komórki takie powinny w sposób aktywny...

Czytaj więcej
nr 3/2009

Monitorowanie wydatków na wdrożone w przedsiębiorstwie usługi

Problem: Koncepcja SOA, której założeniem jest lepsze powiązanie biznesowej strony przedsiębiorstwa z jej rozwiązaniami informatycznymi, wymaga także monitorowania wydatków finansowych na poszczególne usługi. Proszę o omówienie koncepcji monitorowania wydatków na wdrożone w przedsiębiorstwie usługi. Poproszę także o , na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy wdrażaniu modelu rejestracji wydatków...

Czytaj więcej
nr 3/2009

Planowanie i analiza progu rentowności

Problem: Planowanie i analiza progu rentowności dostarczają informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji o wielkości i strukturze produkcji, sprzedaży, a także danych do prognozowania wyników działalności przedsiębiorstwa w krótszym i dłuższym okresie. Próg rentowności może być również wykorzystywany przy podejmowaniu decyzji związanych z rozmiarami planowanych inwestycji, czyli w wyznaczaniu minimalnej...

Czytaj więcej
nr 3/2009

Wdrożenie controllingu a dotychczasowy charakter przedsiębiorstwa

Problem: Niektórzy eksperci twierdzą, iż wdrożenie systemu controllingu wiąże się z przeprowadzeniem dość znaczących zmian w organizacji przedsiębiorstwa. Potrzebna jest zmiana stylu zarządzania, sposobu myślenia pracowników (niezbędne jest ich dostosowanie się do dokonujących się przeobrażeń) itp. Inni specjaliści twierdzą z kolei, iż bardzo istotnym zagadnieniem we wdrażaniu systemu controllingu...

Czytaj więcej
nr 3/2009

Excel jako wsparcie statystyczne w podejmowaniu decyzji

Coraz częściej osoby decyzyjne mają dostęp do głębokich analiz typu grill-down. Dzięki temu możliwości analizy danych w różnych przekrojach i stopniu szczegółowości wyraźnie wzrastają, co może przekładać się na jakość podejmowanych decyzji. Coraz więcej narzędzi informatycznych posiada możliwość samodzielnego definiowania układu raportów i zestawień, „zaszywania” formuł obliczeniowych oraz tworzenia...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.