Controlling i Rachunkowość Zarządcza 9/2005 (wrzesień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 9/2005 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Artykuły

Tekst otwarty nr 9/2005

Rząd i polityka

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2005

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2005

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2005

VI edycja międzynarodowej konferencji "Zarządzanie finansami ‑ biznes, bankowość i finanse na rynkach wschodzących"

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2005

Bank centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2005

Już wkrótce siódma edycja Klubu Controllera

Czytaj więcej
nr 9/2005

Controlling w przedsiębiorstwie produkującym obuwie

Controlling jako koncepcja i filozofia zarządzania jawi się czasami jako lek na całe zło. Moda na controlling zapanowała w tematyce książek, czasopism, konferencji, przedmiotów akademickich, szkoleń itp. W praktyce, głównie duże przedsiębiorstwa mogą pochwalić się kompleksowym systemem controllingu, w pełni zintegrowanym i zinformatyzowanym. Czy jednak polskie małe i średnie przedsiębiorstwa podzielają...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Integracja systemu controllingu z systemem zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa usługowego

Budowa skutecznego i efektywnego systemu zarządzania w przedsiębiorstwie jest bardzo istotnym czynnikiem umożliwiającym rozwój organizacji. Również przemiany gospodarcze oraz wejście Polski do struktur Unii Europejskiej uwypukliły i wykształciły nowe podejście do funkcjonowania przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa zaczęły stosować nowoczesne metody i narzędzia zarządzania.

Czytaj więcej
nr 9/2005

Jak korzystać z oprogramowania wspierającego podejmowanie decyzji bazującego na metodzie UVA

Kierowanie przedsiębiorstwem wymaga dysponowania precyzyjnymi i szybko dostępnymi informacjami – zobowiązują do tego potrzeba reaktywności i dynamiczne zmiany otoczenia. Metody zarządzania odwołują się więc do rozwiązań informatycznych, których wdrażanie stało się integralną częścią projektów tworzenia narzędzi służących wspomaganiu podejmowania decyzji.

Czytaj więcej
nr 9/2005

Praktyczne doświadczenia związane z wdrożeniem Strategicznej Karty Wyników

Wdrożenie Strategicznej Karty Wyników jest procesem złożonym, długotrwałym oraz wymagającym wysiłku całej organizacji. W praktyce polskich przedsiębiorstw można zauważyć różne podejścia do jej implementacji. Związane jest to z tym, iż sama koncepcja Balanced Scorecard ewoluowała, zmieniał się także jej cel. W koncepcji tej z narzędzia pomiaru efektywności biznesowej przechodzono stopniowo na proces...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Kosztorys dziennika w lokalnej stacji telewizyjnej

Planowana wielkość kosztów do poniesienia powinna być wystarczająca na wyprodukowanie audycji telewizyjnej w taki sposób, aby przyniosła zamierzony efekt. Z tego też względu kosztorys audycji powinien być tworzony w taki sposób, aby wykazywał najwyższą przydatność na potrzeby zarządzania, kontroli i analizy działalności stacji telewizyjnej lub producenta telewizyjnego. Taki kosztorys zapewni równocześnie...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Jak przygotować się do wdrożenia systemu informatycznego wspomagającego budżetowanie

Coraz więcej prężnie działających przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie specjalistycznego oprogramowania do wspomagania procesu budżetowania i analiz. Zwykły, a zarazem powszechny Excel, przestaje wystarczać, kiedy tworzy się i zarządza rozbudowanym budżetem przedsiębiorstwa, z którego korzystają codziennie dziesiątki osób w firmie. Tak dzieje się również w moim przedsiębiorstwie. Moje pytanie...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Która klasyfikacja kosztów z punktu widzenia kontroli kosztów jest ważniejsza

Która klasyfikacja kosztów z punktu widzenia kontroli kosztów jest ważniejsza: według rodzajów, miejsc powstawania, czy też dzieląca koszty względem zmian rozmiarów działalności – na koszty zmienne i stałe?

Anna B., Warszawa

Czytaj więcej
nr 9/2005

Jak ewidencjonować koszty ogólnego zarządu, aby uzyskać większą ich przejrzystość

Jestem pracownikiem działu ekonomicznego w przedsiębiorstwie usługowym z branży ochrony środowiska. Dotychczasowa ewidencja księgowa kosztów ogólnego zarządu uwzględnia podział na koszty administracyjne i koszty ogólnogospodarcze. Podział taki powoduje, iż coraz trudniej jest zarządzać tymi kosztami. Jak inaczej ewidencjonować koszty ogólnego zarządu, aby uzyskać większą ich przejrzystość. Monika...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Co to jest luka strategiczna

Od pewnego czasu studiuję pojęcie „strategia organizacji”. Jedno z podejść mówi, iż linia strategiczna, którą obrała firma jest właściwa, gdy luka strategiczna jest odpowiednio mała. Co to jest luka strategiczna?

Andrzej R., Radom

Czytaj więcej
nr 9/2005

Opis systemu informacyjno‑decyzyjnego zakładu produkcyjnego

Celem części VI cyklu jest krótkie zaprezentowanie systemu informacyjno-decyzyjnego wdrożonego w zakładzie produkcyjnym na podstawie metodologii identyfikacji i analizy działań. Zawiera ona najważniejsze procedury, formularze, przy jednoczesnym wskazaniu przydatności decyzyjnych uzyskiwanych za ich pośrednictwem informacji, na etapie planowania wykonawczego, realizacji zlecenia, a także fakturowania...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Które z kryteriów wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności jest najważniejsze

Jestem świeżo zatrudnionym pracownikiem przedsiębiorstwa produkcyjnego. Prezes zatrudnił mnie na okres 6 miesięcy, wyznaczając mi konkretne zadanie, a mianowicie mam opracować koncepcję systemu budżetowania dla zatrudniającej mnie firmy. Dlatego też mam następujące pytanie: które z kryteriów wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności jest najważniejsze, a które można pominąć?

Jacek D., Warszawa

Czytaj więcej
nr 9/2005

Jak wdrożyć metodę Hoshin Kanri

Jestem właścicielem dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa. Słyszałem, że do formułowania i osiągania celów zbieżnych z działaniami całej firmy na poszczególnych jej poziomach można wykorzystać metodę Hoshin Kanri. Jak ją można wdrożyć w moim przedsiębiorstwie?

Jacek P., Warszawa

Czytaj więcej
nr 9/2005

Czy controlling jest sztuką

Pracuję w średniej wielkości przedsiębiorstwie handlowym. Zatrudniając mnie na stanowisku controllera zarząd oczekuje ode mnie przeprowadzenia bardzo szybkiego wdrożenia systemu controllingu. Ciągle powtarzam jednak, iż nie jest to proces łatwy, a zbyt szybkie przebrnięcie przez wszystkie procedury może się skończyć porażką. Jakie są podstawowe wymagania systemu controllingu, aby był systemem skutecznym...

Czytaj więcej
nr 9/2005

Realizacja wymagań zarządzania wydajnością przedsiębiorstw w systemie PROPHIX

Przez ostatnie lata biznes staje się coraz bardziej złożony, napędzany przez technologiczne innowacje oraz zmniejszanie barier. Celem każdej firmy stało się więc oszacowanie ryzyka planowanej działalności. W jaki sposób można je obniżyć? Poprzez lepszą, pozyskiwaną w terminie informację.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.