Controlling i Rachunkowość Zarządcza 7-8/2014 (lipiec-sierpień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 7-8/2014 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 7-8/2014

Nieużywane oprogramowanie kosztuje europejskie firmy 9,6 mld euro rocznie

88% europejskich firm nie w pełni wykorzystuje własne inwestycje w technologie, przez co przeciętnie każde przedsiębiorstwo traci 43 000 euro rocznie. Najnowsze badania przeprowadzone przez Sage dowodzą, że europejskie firmy tracą przez to miliardy euro zainwestowane w nowe technologie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Sektor instytucji finansowych – trendy i ich wpływ na rynek pracy

Sytuacja na rynku pracy w sektorze instytucji finansowych nie jest obecnie jednorodna. Większość organizacji wstrzymuje projekty rozwojowe wiążące się z przyrostem zatrudnienia do momentu pojawienia się wyraźnego trendu wzrostowego polskiej gospodarki. Istnieją jednak obszary, w których zapotrzebowanie na nowych pracowników jest wysokie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Dywersyfikacja eksportu i pośrednictwo z Azją szansą dla polskiej gospodarki

Obecna sytuacja na Ukrainie nie wpłynie znacząco na tempo wzrostu gospodarczego naszego kraju. Polska znajduje się obecnie w szczycie cyklu koniunkturalnego, który potrwa do końca przyszłego roku. Jednak w celu uniknięcia pułapki uzależnienia się od rynku Unii Europejskiej powinna wytyczać nowe kierunki ekspansji ze szczególnym zwróceniem uwagi na rynek afrykański i azjatycki. Dzięki temu w dłuższej...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Controlling ośrodków decyzyjnych to kluczowy czynnik decentralizacji zarządzania

Za nami XXII Kongres Controllerów – wydarzenie, które od wielu lat organizuje Akademia Controllingu Ośrodka Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. Miejscem tegorocznego zjazdu controllerów był hotel Mera w Sopocie, a tematem przewodnim – „Controlling ośrodków decyzyjnych/odpowiedzialności”. Gościem specjalnym Kongresu był Lothar Kuhls, Prezes...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7-8/2014

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Budżetowanie metodą odgórną w przedsiębiorstwie handlowym

Proces budżetowania często kojarzy się z koniecznością wykonania licznych i skomplikowanych tabel z budżetami cząstkowymi. Realizacja tego zadania istotnie angażuje czas pracy wielu pracowników. Duże korporacje posiadają niezbędne do tego zasoby, takie jak rozbudowane działy controllingu czy specjalistyczne systemy informatyczne. Przygotowanie zaawansowanego budżetu nie stanowi więc dla nich...

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Ujęcie zdarzeń jednorazowych w raportach controllingowych

W sprawozdaniu finansowym oraz w raportach controllingowych należy ujawniać wpływ zdarzeń jednorazowych na wyniki finansowe działalności. Dotyczy to szczególnie zarządczego rachunku zysków i strat sporządzanego do poziomu wyniku netto. Większość zdarzeń jednorazowych wykazywana jest w pozostałych kosztach i przychodach operacyjnych. Przekształcenie raportu poprzez eliminację zdarzeń jednorazowych umożliwia...

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Zastosowanie ilościowego modelu pomiaru wyników w firmie S (UK) Ltd

Niniejsze studium przypadku prezentuje zastosowanie metody ilościowego pomiaru wyników (Quantitative Model for Performance Measurement System, QMPMS) w modelu całkowitych kosztów produkcji na jednostkę produktu. Bazuje ono na przykładzie firmy S (UK) Ltd – specjalizującej się w produkcji i dystrybucji sprzętu elektronicznego. Celem wykorzystania koncepcji QMPMS w analizowanej firmie jest identyfikacja...

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Jakie warunki powinno spełniać przedsiębiorstwo, by wdrożyć kaizen

Problem: W naszym przedsiębiorstwie rozważamy możliwość implementacji rachunku kosztów kaizen. Jesteśmy na etapie poznawania kluczowych walorów tego rozwiązania, dlatego poszukujemy opinii na jego temat. Prosimy zatem o wskazanie, jakie są mocne i słabe strony kaizen oraz jakie warunki powinno spełniać przedsiębiorstwo, by je wdrożyć.

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Jak system informatyczny może usprawnić proces budżetowania

Problem: Planowanie i budżetowanie w naszej firmie jest jednym z kluczowych procesów strategicznych. Pozwala przełożyć cele strategiczne na odpowiednie działania, zasoby finansowe, rzeczowe i ludzkie. Proces ten jest również najistotniejszym zadaniem realizowanym przez zespół controllingu. Według mnie budżetowanie jest procesem na tyle złożonym, że trudno wyobrazić sobie jego realizację bez wsparcia...

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Strategiczna Karta Wyników na przykładzie komunalnych usług mieszkaniowych1

Strategiczna Karta Wyników (Balanced Scorecard, BSC) jest systemem pomiaru efektywności i skuteczności jednostki gospodarczej w wielu perspektywach. Pozwala przetłumaczyć wizję, misję i strategię na mierzalne cele. Dzięki temu możliwe jest powiązanie codziennych działań i czynności operacyjnych wszystkich działów/referatów organizacji oraz zatrudnionych pracowników ze strategicznymi celami zakładu....

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Ujmowanie ryzyka działalności operacyjnej firmy w procesie planowania

Plan powinien zapewnić sprawne osiągnięcie postawionego celu. Jest on punktem odniesienia dla podejmowanych działań korygujących. Jest skuteczny, jeżeli doprowadzi do osiągnięcia celu przy minimum niepożądanych odchyleń. Dlatego plan, jako projekt przyszłej działalności firmy, powinien rozpatrywać wpływ ryzyka finansowego na możliwość osiągnięcia celu, rezerwując m.in. zasoby niezbędne do właściwej...

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Wartościowanie stanowisk w firmie Exalo Drilling SA

Jak wartościować stanowiska w firmach branży wydobywczej, gdzie warunki pracy są uciążliwe i ryzyko zawodowe jest większe niż gdzie indziej? Można stworzyć własny model, odpowiadający na konkretne oczekiwania. Ale można też skorzystać z wielu dostępnych rozwiązań, modyfikując je na własny użytek. Exalo Drilling SA jest przykładem firmy, która gotowy model dostosowała do swoich wymagań.

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Narzędzia do analizy marż pokrycia w podziale na segmenty

Sprawnie działające firmy badają swoją rentowność nie tylko na poziomie całej organizacji. Czynią to także na poszczególnych rodzajach działalności, regionach sprzedaży, kanałach dystrybucji, oddziałach, grupach asortymentowych czy produktach. Elementy podziału przedmiotu działalności przedsiębiorstwa nazywamy segmentami. Segmentom jesteśmy w stanie przypisać wielkość przychodów i kosztów, które generują....

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

Przeprowadzenie audytu i kontroli środków unijnych

Czytaj więcej
nr 7-8/2014

System informatyczny do logistyki zrealizowany w MS Excel

Stosowany w praktyce sposób pracy w arkuszu kalkulacyjnym nie pozwala na właściwe wykorzystanie tego narzędzia. Użytkownik nie powinien bowiem pracować w arkuszu, ale to arkusz powinien pracować za użytkownika. Można to zmienić, używając odpowiedniej metodyki pracy. Przykładem jest pokazywany w tym opracowaniu system MRP zrealizowany w MS Excel. Taki system można dopasować do potrzeb dowolnej...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.