Controlling i Rachunkowość Zarządcza 7/2009 (lipiec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 7/2009 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 7/2009

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Trzeci Zjazd Użytkowników Eureki

W dniu 14 maja 2009 r. w Warszawie odbył się trzeci Zjazd Użytkowników Systemu Eureca. Tegoroczna edycja zgromadziła przedstawicieli kilkudziesięciu przedsiębiorstw, które od kilku lat wykorzystują ten system do budżetowania i analiz. W trakcie spotkania miał miejsce oficjalny debiut najnowszej wersji systemu. Uczestnicy mieli okazję poznać szereg nowości poprawiających wydajność czy rozszerzających...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Finansista Trakcji Polskiej został Dyrektorem Finansowym Roku 2008

Po raz czwarty przyznano laury w konkursie Dyrektor Finansowy Roku, zorganizowanym przez Euler Hermes przy współpracy z Polskim Instytutem Dyrektorów i ACCA. Główne wyróżnienie za osiągnięcia w 2008 r. otrzymał Tadeusz Piotr Kozaczyński, wiceprezes i dyrektor finansowy Trakcji Polskiej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Kongres Controllerów w dobrych nastrojach

Za nami Kongres Controllerów – wydarzenie, które od 17 lat organizuje Akademia Controllingu ODiTK w Gdańsku. Tym razem doroczny zjazd controllerów odbył się w dniach 20–22 maja 2009 r. w znanym nadmorskim kurorcie Władysławowo. I choć od słowa „kryzys” żaden z prelegentów się nie ustrzegł, to i tak wszystkim uczestnikom towarzyszyły dobre nastroje.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Spotkanie Koła Praktyków Controllingu Wrocław

Gościem spotkania w ramach Koła Praktyków Controllingu Wrocław (23 kwietnia 2009 r.), na temat finansów w grupach kapitałowych, był Marcin Sawicki – przedstawiciel PricewaterhouseCoopers. Pod okiem biegłego rewidenta controllerzy dyskutowali o konsolidacji sprawozdań finansowych, sporządzaniu dokumentacji podatkowej i o cenach transferowych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Monitor rynku

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Spotkanie Koła Praktyków Controllingu Lublin

Wymiana doświadczeń controllerów na temat rozliczania rentowności klienta, podczas kolejnego spotkania Koła Praktyków Controllingu Lublin (23–24 kwietnia 2009 r.), potwierdziła niezmienność zasady Pareto. W większości firm duża część przychodów ze sprzedaży pochodzi od kilku, czasem kilkunastu kluczowych klientów.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Proces controllingu a controlling procesów

Proces controllingu a controlling procesów..., czyli mowa jest tutaj o tym, jak funkcje realizowane przez controlling mogą wspierać firmę w trudnych czasach szybkich zmian i nieprzewidywalnej przyszłości. Opracowanie to stanowi kontynuację publikacji „Kryzys przetrwają najinteligentniejsi” zamieszczonej w kwietniowym numerze „Controllingu i Rachunkowości Zarządczej”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Ryzykowna niewiedza

Jaki jest związek zachowań klientów z zarządzaniem ryzykiem? Odpowiadają Ch. Fawcus i S. Hasan – znawcy obu tych zagadnień.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Wdrożenie oprogramowania controllingowego w SAUR Neptun Gdańsk S.A.

Studium przypadku: W opracowaniu tym prezentujemy wdrożenie oprogramowania controllingowego w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym SAUR Neptun Gdańsk S.A. Aplikacja ta działa na podstawie dedykowanej hurtowni danych jako narzędzie wspomagające pracę działu controllingu.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Rozwój systemu controllingu w ZAK S.A.

Studium przypadku: Trudna sytuacja finansowa ZAK S.A.1 wymagała krótko- i długoterminowych działań naprawczych. Działania prowadzące do fundamentalnej zmiany sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa i usprawnienia zarządzania poprawiły sytuację finansową spółki oraz przywróciły jej wiarygodność wśród wszystkich interesariuszy.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Dlaczego pomiar kapitału intelektualnego nie stał się standardem

Pomiar kapitału intelektualnego pod koniec lat 90. ubiegłego wieku był uznawany za bardzo obiecującą koncepcję, która będzie w stanie rozwiązać wiele problemów związanych z niedoszacowaniem wartości przedsiębiorstw. Co więcej, modele pomiaru kapitału intelektualnego, jakie wówczas powstały, stwarzały nadzieję na opracowanie uniwersalnej metody wyceny wartości organizacji.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Osobowe centra kosztów

MPK osobowe to centra kosztów zatrudniające pracowników. W kosztach czynności realizowanych przez takie centra występują pozycje związane przede wszystkim z pracą osób. W kosztach tych czynności nie powinny być jednak ujmowane tylko koszty samej pracy. Dodatkowo należy uwzględnić w nich koszty związane z zapewnieniem odpowiedniego standardu tej pracy (koszty biurowe, koszty szkoleń, koszty obsługi...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Rodzinne interesy

Czy podział zysków to skuteczne narzędzie systemu motywacyjnego? Zalecenia dla firm rodzinnych prezentuje H. Wigder – specjalista od zarządzania zasobami ludzkimi.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Zadania i problemy controllingu inwestycji

Controlling inwestycji dostarcza przedsiębiorstwu narzędzi i instrumentów, które pozwalają podjąć właściwą decyzję inwestycyjną i kontrolować jej realizację. Controllingiem powinien być objęty pełen cykl inwestycyjny – od projektu do oddania inwestycji do użytku i jej finansowego rozliczenia.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Ocena dojrzałości procesów w firmie

Problem: Szukam możliwości oceny procesów organizacji nie tylko przez pryzmat wskaźników efektywności czy skuteczności liczonych zazwyczaj kosztem, wydajnością czy zyskiem. Proszę o podanie kilku przykładów z praktyki, jak należy oceniać i porównywać procesy.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Jak nie wpaść w pułapki outsourcingu

Problem: W naszym przedsiębiorstwie rozważamy skorzystanie z outsourcingu w odniesieniu do niektórych funkcji finansowych. Wiemy, iż outsourcing może nam przynieść dość wymierne efekty. Jednocześnie jednak zdajemy sobie sprawę z tego, iż jest on w niektórych przypadkach przedsięwzięciem ryzykownym. W jaki sposób uchronić się od błędów w koncepcji biznesowej outsourcingu? Czego w szczególności należy...

Czytaj więcej
nr 7/2009

Wyniki z wprowadzenia BSC w firmie

Problem: Jak w praktyce wygląda wynik z wprowadzenia Balanced Scorecard w firmie? Czy z BSC wynika wprost potrzeba szkoleń, zmiana technologii, zmiana podejścia do klienta czy wzrost wydajności pracy itp.? Czy na podstawie BSC jakaś firma stwierdziła, że pewien obszar jest kompletnie zaniedbany?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2009

Strategiczny IT‑Controlling

Jak mierzyć wpływ rozwiązań informatycznych na wartość przedsiębiorstwa? Spostrzeżeniami dzielą się: A. Müller, L. von Thienen oraz H. Schröder – eksperci od wyceny inwestycji informatycznych.

Czytaj więcej
nr 7/2009

Jak właściwie ciąć koszty w obliczu kryzysu

Problem: W obliczu kryzysu wiele przedsiębiorstw staje przed problemem cięcia kosztów. Wszyscy są zgodni co do tego, że trzeba to robić, natomiast tylko nieliczni mają pełną wiedzę, jak to zrobić. Jak dokonać tego umiejętnie, bez szkody dla jakości oferowanych produktów i usług?

Czytaj więcej
nr 7/2009

Oprogramowanie controllingowe na zamówienie

Korzyści płynące z wdrożenia oprogramowania controllingowego w przedsiębiorstwie są oczywiste – konkretna informacja wspomagająca zarządzanie. Jak jednak realizowane są praktyczne wdrożenia tych systemów i na czym polega zarządzanie nimi?

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.