Wymiana doświadczeń controllerów na temat rozliczania rentowności klienta, podczas kolejnego spotkania Koła Praktyków Controllingu Lublin (23–24 kwietnia 2009 r.), potwierdziła niezmienność zasady Pareto. W większości firm duża część przychodów ze sprzedaży pochodzi od kilku, czasem kilkunastu kluczowych klientów.
Wobec rosnącej aktywności konkurencji wynik finansowy zaczyna coraz silniej zależeć od jakości strategii zarządzania relacjami z kluczowymi klientami. Praktyka pokazuje, że zazwyczaj firmy mają z tym sporo kłopotu. Receptą na te bolączki jest przede wszystkim wprowadzenie nowoczesnej polityki zarządzania relacjami z kluczowymi klientami opartej na prawidłowej analizie perspektyw i zyskowności klientów.
Na spotkaniu lubelskiego Koła o swoich doświadczeniach w zakresie określenia rentowności klienta opowiadali przedstawiciele Herbapol Lublin S.A. i Roto Frank Sp. z o.o. Zaprezentowane przykłady kalkulacji rentowności klienta wywołały wiele ciekawych dyskusji i polemik, oczywiście jak zwykle w przyjacielskiej atmosferze. Nie zabrakło również informacji o systemach klasy CRM wspomagających kontrolę relacji z klientami.
Kolejne spotkanie Koła Praktyków Controllingu Lublin odbędzie się w dniach 17 i 18 września 2009 r. Tematem wiodącym będzie „Dokumentacja cen transferowych”.