Controlling i Rachunkowość Zarządcza 2/2006 (luty)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 2/2006 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 2/2006

Balanced Scorecard w sektorze publicznym

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2006

Wskaźniki ‑ Prognozy

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2006

Mecenat Sztuki Controllingu

Czytaj więcej
nr 2/2006

Wielowymiarowość celów przedsiębiorstwa a zadania controllingu finansowego

Wszelkie działania zarządu spółki koncentrują się wokół przetrwania firmy w trudnej sytuacji rynkowej i zapewnienia jej rozwoju w sprzyjających warunkach gospodarczych. Realizacja tych ogólnych celów wymaga generowania zysków i osiągnięcia odpowiedniej rentowności zaangażowanych w przedsiębiorstwie kapitałów. Jednak pierwszoplanowym zadaniem finansowym staje się zapewnienie płynności finansowej, czyli...

Czytaj więcej
nr 2/2006

Budżetowanie w sferze sprzedaży

W III części cyklu na temat budżetowania w sferze sprzedaży zostanie omówiony odgórny sposób planowania przychodów według pożądanego udziału w rynku. Metoda ta bazuje na trzech zasadniczych etapach: określenie planowanego rozmiaru rynku, określenie procentowego udziału w rynku, jakie planuje zająć na nim firma oraz wyznaczenie wartości syntetycznej przychodów.

Czytaj więcej
nr 2/2006

Porównanie amerykańskiego rachunku kosztów działań i niemieckiego rachunku kosztów procesów

Celem niniejszego opracowania jest porównanie dwóch modeli rachunku kosztów bazujących na podejściu procesowym, czyli amerykańskiego rachunku kosztów działań (Activity Based Costing) oraz niemieckiego rachunku kosztów procesów (Prozesskostenrechnung). W praktyce modele te ulegają zazwyczaj znacznym modyfikacjom, co może prowadzić do zacierania się różnic między nimi. Z tego też względu analiza porównawcza...

Czytaj więcej
nr 2/2006

Jak w praktyce korzystać z krzywej uczenia się

W warunkach konkurencji rynkowej, nasycenia towarami i wspólnej Europy, większość polskich firm stoi przed barierą równowagi i nie może podnosić cen, aby pokryć wysokie koszty własne. Z jednej strony konkurenci oferują produkty po niższych cenach, a z drugiej brak popytu nie pozwala im zwiększyć ekspansji i podnosić zysków w drodze zwiększania sprzedaży. W związku z tym przedsiębiorcy szukają różnych...

Czytaj więcej
nr 2/2006

Trening praktyczny ‑ propozycja rozwiązania do warsztatu Wielgus

Czytaj więcej
nr 2/2006

Opracowanie koncepcji biznesowej Balanced Scorecard ‑ mapa strategii

Po przeprowadzeniu audytu strategicznego należy przystąpić do opracowania koncepcji biznesowej Karty. Obejmuje ono wizualizację strategii w formie mapy strategii oraz zdefiniowanie właściwej Zrównoważonej Karty Wyników, a więc stanowi ogniwo pośrednie w przekładaniu misji, wizji i strategii na język konkretnych działań.

Czytaj więcej
nr 2/2006

Pomiar kapitału intelektualnego w organizacjach usługowych

Zysk jest najbardziej popularnym wskaźnikiem ekonomicznym stosowanym do pomiaru efektywności przedsiębiorstw. Jednak w gospodarce bazującej na wiedzy funkcjonuje wiele organizacji nienastawionych na zysk. Mimo to ich interesariusze oczekują maksymalnych efektów, wysokiej jakości obsługi klienta lub innowacyjności.

Czytaj więcej
nr 2/2006

Komputerowo wspomagany model rachunku kosztów działań dla przedsiębiorstwa branży spożywczej

Studium przypadku: W ostatniej części cyklu na temat modelu rachunku kosztów działań opracowanego dla przedsiębiorstwa produkcyjnego branży spożywczej porównano wyniki dotyczące rentowności. Rentowność tę obliczono na podstawie kosztów ustalonych za pomocą rachunku kosztów działań i rachunku kosztów pełnych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2006

Zagraniczne serwisy internetowe

Jaką rolę odegra controlling w zmieniających się organizacjach? Wizję roztacza Péter Horváth – filar niemieckiego controllingu, założyciel firmy doradczej Horváth & Partners.

Czytaj więcej
nr 2/2006

Jak przełożyć Balanced Scorecard na niższe poziomy zarządzania

Czytaj więcej
nr 2/2006

Jak prowadzić ewidencję księgową na potrzeby zarządzania kosztami

Czytaj więcej
nr 2/2006

Jak zaoszczędzić dzięki usprawnieniu systemu budżetowania

Badania amerykańskiego miesięcznika CFO pokazują, że ponad 73% różnej wielkości przedsiębiorstw nadal wykorzystuje arkusze kalkulacyjne jako podstawowe narzędzie do tworzenia budżetów i kontrolowania ich realizacji. Jednocześnie większość z nich jest sfrustrowana ograniczeniami arkuszy. Do najczęściej wymienianych problemów należą: zbyt długi czas trwania procesu budżetowania, brak elastyczności we...

Czytaj więcej
nr 2/2006

Czy warto korzystać z funkcji Excela "Wyszukaj.pionowo"

Czytaj więcej
nr 2/2006

Czy controlling można wdrożyć w urzędzie gminy

Czytaj więcej
nr 2/2006

Na co zwracać uwagę podczas dokonywania diagnozy strategicznej

Czytaj więcej
nr 2/2006

Jak Strategiczna Karta Wyników może wspomagać rozwój kapitału ludzkiego w organizacji

Czytaj więcej
nr 2/2006

Budżetowanie kontraktów budowlanych

Przedsiębiorstwa wykorzystujące w procesie planowania narzędzia informatyczne, nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że użyteczność stosowanego narzędzia zależy od tego, jak reaguje ono na zmienność otoczenia. Przez pojęcie „reagowanie” należy rozumieć przedstawianie skutków, jakie wywołają zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw dla osiągnięcia założonego celu działania firmy i to w warunkach konieczności...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.