Controlling i Rachunkowość Zarządcza 7/2010 (lipiec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 7/2010 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 7/2010

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Monitor rynku

Złoty pod presją negatywnych nastrojów i słabego euro

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Dane i prognozy ekonomiczne

Wskaźniki kwartalne i roczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Konferencja „Rachunkowość w okresie kryzysu gospodarczego”

W dniach 22–23 kwietnia 2010 r. odbyła się siódma edycja konferencji z cyklu „Rachunkowość – Zarządzanie – Globalizacja” organizowanej przez Katedrę Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji był „System rachunkowości w okresie kryzysu gospodarczego”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

IV Międzynarodowy Kongres Controllerów

W dniach 27–28 maja 2010 r. w Poznaniu Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (Internationaler Controller Verein) zorganizowało IV Międzynarodowy Kongres Controllerów Controlling Intelligence Adventure (CIA). Tematem wiodącym tegorocznego spotkania był „Wpływ controllingu na konkurencyjność firmy”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Obieg faktur w firmie angażuje większość pracowników

Praca z fakturą dotyczy większości pracowników firm w Polsce – wynika z pierwszego ogólnopolskiego badania obiegu faktur kosztowych. Raport obalił jeden z najpopularniejszych mitów, że faktura dotyczy wyłącznie księgowości i finansów.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Procedury budżetowania

Budżetowanie jest jednym z kluczowych procesów realizowanych w przedsiębiorstwie, stanowiących podstawę dla formułowania różnego rodzaju wariantów decyzyjnych, zmierzających do osiągnięcia operacyjnych i strategicznych celów przedsiębiorstwa. Dlatego też w przypadku opracowywania procedur controllingowych istotne jest zwrócenie szczególnej uwagi na procedury budżetowania.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Controlling kapitału intelektualnego

Utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymaga dziś od przedsiębiorstw metodycznego podejścia do kwestii gromadzenia oraz pomnażania zasobów kapitału intelektualnego. To właśnie aktywa intelektualne stanowią ten element, na którym powinny bazować długofalowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa1.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Zastosowanie metod optymalizacji do redukcji kosztów w przemyśle

Trudno wyobrazić sobie sprawnie działające przedsiębiorstwo bez systemów informatycznych. Owszem, prowadzenie firmy, organizowanie produkcji, kontrola jakości, planowanie operacji logistycznych, zarządzanie zasobami ludzkimi funkcjonowało w epoce przedinformatycznej, ale w świecie biznesu praktycznie wszystko się od tamtej pory zmieniło. Konkurencja i wymogi jakości są dziś znacznie wyższe niż kiedyś....

Czytaj więcej
nr 7/2010

Analiza kosztów pracy na poziomie przedsiębiorstwa

Zanim podejmiemy decyzję dotyczącą poziomu zatrudnienia czy też rozwoju pracowników w naszej firmie, musimy najpierw zapoznać się z wynikami analizy kosztów pracy, które oni generują. Podstawą tej analizy jest bowiem uzyskanie informacji wspomagających proces decyzyjny na szczeblu kierowniczym w celu ustalenia racjonalnego wydatkowania środków finansowych na pozyskanie, utrzymanie, wykorzystanie i...

Czytaj więcej
nr 7/2010

Dynamiczny ruch dla usprawnienia zarządzania

W ramach programu migracyjnego, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ze Świecia dokonało migracji z używanego od lat systemu klasy ERP (Enterprise Resource Planning). Migracja, połączona z umożliwieniem zdalnego dostępu do systemu przez pracowników z oddziałów firmy w Nowych Marzach i Kozłowie, odbyła się w trakcie roku finansowego – na tzw. otwartych transakcjach – bez najmniejszego przestoju w firmie...

Czytaj więcej
nr 7/2010

Zarządzanie finansowaniem zapasów magazynowych w firmie Info‑Magic J.A.

Przedsiębiorstwa dystrybucyjne działające na rynku sprzedaży hurtowej ponoszą ciężar finansowy i logistyczny magazynowania towarów. Opisywane tutaj przedsiębiorstwo operuje na rynku dystrybucji towarów branży elektrotechnicznej i magazynuje towary w magazynie centralnym oraz w 30 oddziałach. Ilość magazynowanych asortymentów wynosi około 20 tys. pozycji pochodzących od ponad pięciuset dostawców krajowych...

Czytaj więcej
nr 7/2010

Porządkujemy z analityczną precyzją

Utrzymanie czystości biurowca, hotelu czy obiektu sportowego wydaje się proste. Ale kiedy spojrzymy na proces z perspektywy firmy świadczącej takie usługi, szybko zmienimy zdanie. Wystarczy jeden błąd w kalkulacji, a usługa, która miała zapewnić zysk, będzie albo nierentowna, albo nieatrakcyjna cenowo.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Sukces projektu doradczego

Czytaj więcej
nr 7/2010

Dynamiczny Plan Kontroli

Problem: Przedsiębiorstwo produkcyjne, w którym pracuję, planuje wdrożyć tzw. Dynamiczny Plan Kontroli. Na czym polega wdrożenie dynamicznego planu kontroli w przedsiębiorstwie produkcyjnym? Jakie narzędzia należy zastosować, aby efektywnie dokonać planu kontroli? Kadra kierownicza wymaga również znaczących efektów na poziomie strategicznym przedsiębiorstwa. Czy mógłbym otrzymać informacje dotyczące...

Czytaj więcej
nr 7/2010

Formatowanie niestandardowe komórki

Czytaj więcej
nr 7/2010

Jak zmieniać strukturę kapitałową przedsiębiorstwa

Problem: Do jakiego momentu należy zmieniać strukturę kapitałową, tak aby maksymalnie zwiększyć wartość przedsiębiorstwa przy danym ryzyku? Do jakiej wielkości redukować wskaźnik płynności (poprzez zwiększanie kapitałów obcych – które są tańsze)?

Czytaj więcej
nr 7/2010

EVA – kontrowersyjna czy praktyczna

Problem: Mam pytanie odnośnie do koncepcji EVA. To jedna z bardziej popularnych w ostatnich latach koncepcji pomiaru wartości przedsiębiorstw. Jednocześnie jednak wzbudza ona bardzo dużo kontrowersji. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj więcej
nr 7/2010

Jak zmierzyć wartość dodaną oferowaną klientom

Problem: W praktyce dużo mówi się o oferowaniu klientom produktów o wysokiej wartości dodanej. Jak można zmierzyć wartość dodaną oferowaną klientom?

Czytaj więcej
nr 7/2010

Ukrywanie formuł w arkuszu

Problem: Przygotowałem dość obszerny plik w Excelu, z którego korzystają inne osoby w moim dziale. Chciałbym ukryć w jakiś sposób formuły, tak aby były one niewidoczne dla użytkowników (najlepiej, aby komórka z formułą nie była jednak zablokowana). Nie chcę, aby przez przypadek zostały one skasowane lub zmienione. Czy da się przeprowadzić taką operację w miarę prosty sposób?

Czytaj więcej
nr 7/2010

Przegląd funkcji tekstowych Excela

Opracowanie to stanowi pierwszą część cyklu na temat funkcji tekstowych. Funkcje, które omówimy szczegółowo w tym numerze (LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU), możemy zaliczyć umownie do grupy funkcji służących do wyciągania znaków z ciągu tekstowego.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.