Miesiąc grudzień w każdej firmie to czas raportowania, analizowania i badania efektywności działań prowadzonych przez cały mijający rok. Czy podjęte działania sprzedażowe, marketingowe i promocyjne przyniosły pożądany i zakładany efekt wzrostu sprzedaży? Czy wprowadzone zmiany organizacyjne przyczyniły się do obniżenia kosztów funkcjonowania jednostki czy sprawniejszego jej działania? Co poszło dobrze, a co źle i co należy zmienić w nadchodzącym roku? Końcówka roku to czas rozliczenia z całorocznej działalności organizacji i do tego właśnie nawiązuje temat wiodący tego numeru, którym jest Mierzenie i raportowanie efektywności działań przedsiębiorstwa. Jak zbudować marżowy rachunek rentowności w firmie usługowej dowiedzą się Państwo z obszernego materiału na przykładzie firmy Finder S.A. W magazynie czytelnicy znajdą sposób na określenie efektywności działań marketingowych przy użyciu wskaźników mediowych czy też sposób na przeprowadzenie wielowymiarowej analizy sprzedaży. Nie zabraknie oczywiście wsparcia dominanty numeru przykładem z Excela. Ponadto w numerze druga część z cyklu konsolidacji sprawozdań finansowych. Tym razem przedstawiamy przykład bilansu grupy spółek. O metodach racjonalnego gospodarowania zasobami w przedsiębiorstwie dowiemy się z materiału o analizie ABC i XYZ. Na koniec polecam ciekawy artykuł o formach zatrudnienia pracowników w firmie, plusach i minusach każdej z nich. W aktualnościach przedstawiamy plan głównej tematyki poszczególnych numerów na 2016 rok.
W nadchodzącym roku każdy z czytelników znajdzie coś ciekawego dla siebie z obszaru controllingu, rachunkowości, finansów i zarządzania.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFW kolejnym roku magazyn Controlling i Rachunkowość Zarządcza obfitować będzie w artykuły o różnorodnej i szerokiej tematyce controllingowej i księgowej. Do zagadnień podejdziemy zarówno procesowo, jak i branżowo. W podejściu procesowym oczywiście nie zabraknie tematyki zarówno budżetowania, badania i raportowania efektywności działań przedsiębiorstwa w różnych...
Magazyn Controlling i Rachunkowość Zarządcza objął patronatem medialnym konkurs Lider Księgowości 2016. Jesteśmy również sponsorem nagród dla laureatów, a są to: roczna elektroniczna prenumerata tytułu oraz możliwość publikacji materiału na jego łamach o tematyce księgowej.
Rząd chce, by płaca minimalna w przyszłym roku wyniosła 1850 złotych. Tym samym byłaby wyższa o 100 złotych od obecnej. Jak wyjaśnia minister pracy, jest to trzy razy więcej niż wymagałoby wykonanie ustawowych zapisów.
Od 2012 roku zatrudnienie w Polsce w outsourcingu zwiększyło się aż o 50 procent. W 2015 roku w sektorze outsourcingu powstanie blisko 2 tys. nowych miejsc pracy. Według danych ekspertów na rynku działa już około 470 centrów usług biznesowych z kapitałem zagranicznym. Coraz śmielej w tym segmencie poczynają sobie także polskie firmy. Ich zaletami jest znajomość lokalnych...
Według noweli uchwalonej w dniu 23 października 2014 r. od 1 stycznia 2015 r. mają obowiązywać zmienione przepisy ustawy o ochronie danych osobowych dotyczące administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Warsztaty są skierowane do wszystkich osób zawodowo zajmujących się wykonywaniem przepisów o ochronie danych osobowych w jednostce organizacyjnej, w tym obecnych administratorów bezpieczeństwa informacji....
Aby łatwo i skutecznie odczytać dane trzeba znać metody wizualizacji danych. Zasady obrazowania i narzędzia, które ułatwiają wizualizację omówimy podczas seminarium. Zwiększ efektywność odbioru oraz poznaj przykłady na podstawie których wizualizacja danych będzie dawała lepsze efekty.
Celem opracowania jest identyfikacja nośników kosztów pośrednich, jakie występują w jednostkach gospodarczych świadczących usługi. Jak definiowane są koszty pośrednie w działalności usługowej, jaką rolę odgrywają w organizacji i jakie miejsce zajmują w rachunku kosztów? Czym są nośniki kosztów i czy ich określanie jest fakultatywne? Czy wiedza o kosztach pośrednich jest menedżerom i księgowym do czegoś...
Analizując informacje z zakresu sprzedaży, bardzo ważne jest, aby mieć szeroki pogląd na jej wyniki. Możemy to osiągnąć, stosując różnego rodzaju zestawienia ukierunkowane na określone zagadnienia. W zależności od branży, możemy podejść do tematu w inny sposób. Jako punkt wyjścia można przyjąć wynik sprzedaży globalnej i rozbijać ją według kryteriów przyjętych w firmie.
Ustawodawca polski przewidział szereg umów, z których mogą korzystać pracodawcy. Dotychczas najbardziej pożądaną wśród potencjalnych pracowników jest umowa o pracę. Jednak coraz bardziej popularnym staje się kontrakt. Czym jest? Która z tych umów jest bardziej korzystna? W niniejszym artykule porównane będą umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło oraz kontrakt. Skupmy się głównie na porównaniu...
Przedstawiamy drugą część z cyklu artykułów dotyczących sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego i wybranych problemów z tym związanych. W niniejszym numerze zajmiemy się konsolidacją bilansu.
Kalkulacja marż w firmie usługowej jest trudnym zadaniem, ponieważ takie firmy zazwyczaj nie bazują na stałych, powtarzających się procesach (np. produkcji) i nie pracują na liniach technologicznych (z określonymi parametrami kosztów i wydajności). Ale jest to zadanie jak najbardziej wykonalne, ponieważ firmy usługowe, jak każdy prawidłowo zarządzany biznes, księgują swoje koszty w ustalonej logice...
Współczesny rynek oferuje wiele form reklamowych, które mogą ukazać się w różnego rodzaju mediach, takich jak telewizja, prasa, OOH (Out of Home – reklama zewnętrzna), radio czy Internet. Wykorzystanie każdego z tych mediów podczas realizacji działań marketingowych z pewnością przerosłoby budżet niejednej, nawet najbogatszej firmy, dlatego coraz większego znaczenia nabiera rozważne planowanie mediów...
W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej jednym z kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa jest efektywne zarządzanie procesami sprzedaży. Punktem wyjścia w podnoszeniu efektywności tychże procesów jest planowanie sprzedaży poprzedzone jej wnikliwą analizą. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przebiegu analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wskaźników...
Jednym z aspektów optymalizacji procesów operacyjnych jest racjonalne gospodarowanie zasobami w przedsiębiorstwie. Realizacji tego założenia służy wiele metod, przy czym jednym z popularniejszych podejść jest metoda analizy dwuczynnikowej: ABC/XYZ, oparta na znanej formule Pareto 80/20. Praktyczne zastosowanie tej metody pozwala dowiedzieć się, które zasoby mają w firmie najbardziej strategiczny charakter...
Jak wiadomo, prezentacja danych sprzedażowych, wynikowych czy kosztowych najlepiej „przemawia” do odbiorcy w formie graficznej prezentacji jako schemat, wykres itp. W niniejszym materiale przedstawiony zostanie sposób prezentacji wykonania wskaźników o różnych jednostkach miary na jednym wykresie. W tym celu zastosowany zostanie wykres radarowy
Jak wiadomo controlling w firmie oparty jest głównie na danych finansowych otrzymywanych z systemów finansowo-księgowych, za prowadzenie których odpowiedzialny jest dział księgowości. Podstawą informacji zarządczej dostarczanej przez controlling jest oczywiście zapis księgowy operacji gospodarczych. W materiale przedstawione zostaną przykłady na powiązanie controllingu z danymi dostarczanymi przez...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.