Kalkulacja marż w firmie usługowej jest trudnym zadaniem, ponieważ takie firmy zazwyczaj nie bazują na stałych, powtarzających się procesach (np. produkcji) i nie pracują na liniach technologicznych (z określonymi parametrami kosztów i wydajności). Ale jest to zadanie jak najbardziej wykonalne, ponieważ firmy usługowe, jak każdy prawidłowo zarządzany biznes, księgują swoje koszty w ustalonej logice i strukturze. W niniejszym artykule prześledzimy projekt uruchomienia systemu kalkulacji marż dla firmy Finder S.A.
Finder S.A. jest liderem usług telematycznych w Polsce, oferuje usługi związane z lokalizacją pojazdów, wykorzystujące technologie GPS i GSM. Autorska platforma informatyczna firmy (Finder Online) udostępnia też użytkownikom narzędzia do raportowania, analiz i planowania w zakresie wykorzystania zasobów mobilnych (pojazdy służbowe, trasy handlowców, ecodriving).
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.