Analizując informacje z zakresu sprzedaży, bardzo ważne jest, aby mieć szeroki pogląd na jej wyniki. Możemy to osiągnąć, stosując różnego rodzaju zestawienia ukierunkowane na określone zagadnienia. W zależności od branży, możemy podejść do tematu w inny sposób. Jako punkt wyjścia można przyjąć wynik sprzedaży globalnej i rozbijać ją według kryteriów przyjętych w firmie.
Dla przykładu kryteriami takimi może być: regionalizacja, grupy produktowe, grupy handlowe, kanały dystrybucji itp. – przechodząc od ogółu do szczegółu.
Posiadając dane źródłowe, na przykład jako zrzut z systemu informatycznego (rysunek 2), możemy je analizować pod kątem określonych odbiorców (kierownicy regionalni, menedżerowie odpowiedzialni za grupy produktowe, specjaliści produktowi czy też poszczególni handlowcy). Dzięki temu wspieramy proces zarządzania, z uwzględnieniem zapotrzebowania na dane analityczne, które stają się podstawą do podejmowania decyzji, zmierzających do wzrostu sprzedaży.
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.