W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej jednym z kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa jest efektywne zarządzanie procesami sprzedaży. Punktem wyjścia w podnoszeniu efektywności tychże procesów jest planowanie sprzedaży poprzedzone jej wnikliwą analizą. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przebiegu analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wskaźników KPI. Opracowanie składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. W części teoretycznej omówiono istotę wskaźników KPI, funkcje jakie pełnią w procesie zarządzania sprzedażą, możliwe ich zastosowania w procesie analizy i planowania sprzedaży. W części empirycznej, na podstawie przeprowadzonego studium przypadku, zilustrowano proces analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie zajmującym się wytwarzaniem tzw. zdrowej żywności oraz ukazano potencjał decyzyjny, jaki płynie z zastosowania wskaźników KPI. Zwieńczeniem artykułu jest podsumowanie zawierające najważniejsze wnioski oraz ocenę przydatności wykorzystanej metody.

Przychody stanowią szczególną rolę warunkującą utrzymanie i rozwój przedsiębiorstwa na rynku w długim okresie. W odróżnieniu od kosztów mają charakter zewnętrzny – to znaczy, że są uzyskiwane na rynku. Warunkiem koniecznym do zaistnienia przychodu jest zatem nawiązanie współpracy z kontrahentem, a działaniem wspierającym ten proces jest skuteczne zarządzanie sprzedażą, które rozpoczyna się od analizy i planowania.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Nowe funkcje tablicowe w Excelu

Nowe funkcje tablicowe w Excelu

Funkcje tablicowe nie są tak naprawdę niczym nowym w Excelu. Wprawni użytkownicy Excela być może będą je kojarzyć ze skrótem klawiaturowym Ctrl + Shift + Enter. Takie funkcje potrafiły jednak przysporzyć dość sporo problemów przy ich wykorzystywaniu, stąd już kilka lat temu w Excelu pojawiło się zupełnie nowe podejście do funkcji tablicowych. Nie trzeba już ich wywoływać wspomnianą przed momentem kombinacją klawiaturową i (co najważniejsze) pojawiło się dużo nowych funkcji, których użycie nie wymaga eksperckiej wiedzy z zakresu Excela. Nie sposób w jednym artykule omówić ich wszystkich, dlatego skupimy się na tych najnowszych i mniej typowych. Jednak polecamy czytelnikowi samodzielnie zapoznać się z innymi przydatnymi funkcjami tablicowymi, takimi jak SORTUJ() (ang. SORT()), FILTRUJ() (ang. FILTER()) czy UNIKATOWE() (ang. UNIQUE()).

Czytaj więcej

Ciągi w Excelu

Ciągi w Excelu

Przy tworzeniu raportów bądź podsumowań, często korzysta się z różnego rodzaju ciągów. Programiści Microsoftu zdają sobie z tego sprawę, dlatego w Excelu można tworzyć różnorodne ciągi.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.