W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej jednym z kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa jest efektywne zarządzanie procesami sprzedaży. Punktem wyjścia w podnoszeniu efektywności tychże procesów jest planowanie sprzedaży poprzedzone jej wnikliwą analizą. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przebiegu analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wskaźników KPI. Opracowanie składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. W części teoretycznej omówiono istotę wskaźników KPI, funkcje jakie pełnią w procesie zarządzania sprzedażą, możliwe ich zastosowania w procesie analizy i planowania sprzedaży. W części empirycznej, na podstawie przeprowadzonego studium przypadku, zilustrowano proces analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie zajmującym się wytwarzaniem tzw. zdrowej żywności oraz ukazano potencjał decyzyjny, jaki płynie z zastosowania wskaźników KPI. Zwieńczeniem artykułu jest podsumowanie zawierające najważniejsze wnioski oraz ocenę przydatności wykorzystanej metody.
Przychody stanowią szczególną rolę warunkującą utrzymanie i rozwój przedsiębiorstwa na rynku w długim okresie. W odróżnieniu od kosztów mają charakter zewnętrzny – to znaczy, że są uzyskiwane na rynku. Warunkiem koniecznym do zaistnienia przychodu jest zatem nawiązanie współpracy z kontrahentem, a działaniem wspierającym ten proces jest skuteczne zarządzanie sprzedażą, które rozpoczyna się od analizy i planowania.
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.