Celem opracowania jest identyfikacja nośników kosztów pośrednich, jakie występują w jednostkach gospodarczych świadczących usługi. Jak definiowane są koszty pośrednie w działalności usługowej, jaką rolę odgrywają w organizacji i jakie miejsce zajmują w rachunku kosztów? Czym są nośniki kosztów i czy ich określanie jest fakultatywne? Czy wiedza o kosztach pośrednich jest menedżerom i księgowym do czegoś potrzebna?
Usługi są to działania podejmowane w celu zaspokojenia określonej potrzeby (lub potrzeb) klienta. Definicja ta, wywodząca się z teorii ekonomicznych, oznacza wszelkie czynności związane z pracą nieprodukcyjną, w odróżnieniu od czynności prowadzących do produkcji dóbr materialnych. Aby usługa mogła być świadczona, jednostka gospodarcza musi ponieść pewne koszty związane ze świadczeniem danej usługi.
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.