Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFMimo trudnej sytuacji gospodarczej w Europie pozyskiwanie talentów i utrzymanie wartościowych pracowników to nadal priorytetowa kwestia dla szefów działów personalnych. Przygotowany przez Michael Page raport zawierający wyniki globalnego badania menedżerów oraz dyrektorów personalnych ukazuje wpływ zawirowań gospodarczych w Europie na zatrudnienie. W 2013 r. rekrutację planuje jedynie 76% europejskich...
Właściciele firm dotychczas bardzo chętnie sięgali po faktoring należności niewymagalnych. Okazuje się jednak, że w celu poprawy płynności można wykorzystać także wierzytelności wymagalne.
Jedną z częstych przyczyn upadku firm jest niewłaściwa gospodarka należnościami. Ostatnie dane opublikowane przez Monitor Sądowy i Gospodarczy nie nastrajają pozytywnie. Wskazują, że w I kwartale 2013 r. ogłosiło upadłość 235 przedsiębiorstw, a więc o 11,4% więcej niż w I kwartale 2012 r. Liczba upadających firm, zgodnie z prognozami KUKE, ma w tym roku przekroczyć 1300. W tym kontekście warto, aby...
Niezwykle ważnym zadaniem przewidującego menedżera jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego firmy. Celem tego opracowania są rekomendacje takich strategii finansowania przedsiębiorstw, których zastosowanie zabezpieczy ich działalność podstawową przed negatywnym wpływem kryzysowych warunków gospodarowania.
Optymalizacja zasobów personalnych nie oznacza wyłącznie obniżenia kosztów wynagrodzeń. Jest to dość często spotykany błąd, który skutkuje spadkiem efektywności zamiast oczekiwanym jej wzrostem. Pracownicy nie są jedynie źródłem kosztów – jest to inwestycja, która przy skutecznym zarządzaniu przyniesie nieporównywalnie wyższe zyski. Jedynym kosztem, który należy bezwzględnie ograniczyć, jest koszt...
Podczas procesu planowania sprzedaży nie sposób przewidzieć wszystkich elementów ryzyka finansowego związanego z prowadzeniem biznesu. Dzięki opisanej w tym artykule metodzie osoby odpowiedzialne za proces planowania są w stanie określić ryzyka wynikające z realizacji planu i o wiele dokładniej niż bez tej metody koszty niezbędnej reakcji na ryzyko. Należy podkreślić, że do prawidłowego przebiegu analizy...
Przeprowadzenie procesu budżetowania wymaga przygotowania konkretnego harmonogramu prac. W tym celu warto jest zatrudnić zewnętrznego konsultanta. Dyrektor finansowy lub controller odpowiadają także za efekty wdrożenia. Powinni oni wiedzieć jakie są poszczególne etapy prac oraz jakie efekty one przyniosą. W tym zakresie nie istnieje jeden „z góry” ustalony plan działania. Na bazie doświadczeń praktycznych...
W odróżnieniu od licznych narzędzi statycznych stosowanych najczęściej w krótkookresowej analizie opłacalności inwestycji podstawową zaletą metod NPV i IRR jest to, że uwzględniają one wpływ czynnika czasu na wartości pieniężne. Są więc źródłem informacji o znacznie większej wartości poznawczej i mogą być stosowane w analizach długookresowych. Stosowanie tych metod może wiązać się jednak z określonymi...
W celu zbudowania efektywnego rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym konieczne jest zaprojektowanie jego architektury informacyjnej. Architektura ta bazuje na schemacie przepływu zużywanych zasobów i modelu akumulacji kosztów według działań.
Audyt projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej obejmuje dwie części i wiąże się z wizytą inspekcyjną u beneficjenta. Pierwsza część to audyt realizacji projektu od strony merytorycznej, a druga – to audyt finansowo-księgowy projektu. Po zapoznaniu się z tą procedurą łatwiej jest nie tylko przygotować się do tego typu audytu, ale także poprawnie prowadzić dokumentację dotacji unijnych...
Chciałbym uzyskać informacje na temat zdarzeń, których zajście powoduje uruchomienie makra w Excelu. Czy takie zdarzenia są pomocne? Czy często się z nich korzysta?
Macierz procedur służy do kontroli i uporządkowania procedur w firmie. Dzięki niej można uzyskać jasny obraz procesów w firmie i osób odpowiedzialnych za nie. Zastosowanie tego narzędzia pokazujemy na przykładzie działu HR.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.