Controlling i Rachunkowość Zarządcza 12/2007 (grudzień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 12/2007 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 12/2007

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Koło Praktyków Warszawa "Zarządzanie projektami"

W dniach 24-25 października 2007 r. w uroczym pałacu w Drwalewie odbyło się piąte spotkanie Koła Praktyków Controllingu Warszawa. Po raz kolejny okazało się, że stołeczni pasjonaci controllingu kreatywnie i na wesoło potrafią dzielić się swoimi doświadczeniami. Rodzinna atmosfera pomogła lepiej przyswoić trudny temat: „Zarządzanie projektami - kluczowe zadania controllera związane z zarządzaniem projektami”....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Studia podyplomowe "Controlling kosztów i wyniku finansowego"

Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej przy współpracy z Grupą Wydawniczą INFOR S.A. organizuje studia podyplomowe „Controlling kosztów i wyniku finansowego”. Celem studiów jest przekazanie menedżerom przedsiębiorstw metodologii oraz procedur budowania sytemu informacyjnego rachunkowości zarządczej i controllingu oraz wykorzystania tego systemu w procesie optymalizacji kosztów i rentowności....

Czytaj więcej
nr 12/2007

Metoda odsetek rynkowych

Metoda odsetek rynkowych jest uważana obecnie za najefektywniejszą metodę wyznaczania cząstkowych marż odsetkowych. W przeciwieństwie do pozostałych metod uwzględnia realia zewnętrzne działalności banku (rynkowe stopy procentowe) oraz umożliwia oddzielne rozpatrywanie poszczególnych operacji aktywnych i pasywnych banku. Tym samym pozwala na ocenę efektywnosci każdej pojedynczej operacji zawartej z...

Czytaj więcej
nr 12/2007

Zasady rozliczania kosztów łączności

Jest to klasyczna komórka organizacyjna wykonująca ściśle określone działania na rzecz konkretnych obszarów działalności firmy (systemy łączności). Z tego też względu powinna stanowić samodzielne MPK.

Czytaj więcej
nr 12/2007

Analiza kosztów w zarządzaniu przez wartość

We wrześniowym numerze naszego miesięcznika zaproponowaliśmy koncepcję analizy kosztów w zarządzaniu przez wartość w wymiarze teoretycznym. Zgodnie z tą koncepcją, analiza kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem zmierzającym do maksymalizacji swojej wartości powinna mieć charakter analizy strategicznej, która koncentruje się nie tylko na korzyściach dla klientów, ale również dostrzega koszt zainwestowanego...

Czytaj więcej
nr 12/2007

Controlling projektów w organizacji klienta

Skuteczny system controllingu projektów w organizacji klienta musi realizować takie same cele, które są stawiane przed każdym systemem controllingu. Kierownicy projektów potrafią zarządzać produkcją produktów projektu tym lepiej, im jaśniej są zdefiniowane reguły decydowania o produktach. Controllerzy potrafią dostarczać analiz, sprawozdań i rekomendacji tym lepiej, im bardziej działania te są wystandaryzowane...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Czy doradcy sobie poradzą

Jak zmienia się zapotrzebowanie na usługi konsultingowe? Sytuację diagnozuje W. Altman - komentator prasy ekonomicznej.

Czytaj więcej
nr 12/2007

Metoda tworzenia instrukcji budżetowej

Studium przypadku: Każdy, kto podejmie decyzję o wdrożeniu instrukcji budżetowej, przekona się, jak wiele zagadnień wymaga indywidualnej analizy, podporządkowania instrukcji strukturze oraz pracom realizowanym w ramach przedsiębiorstwa. W opracowaniu tym prezentujemy doświadczenia Pomorskiego Operatora Systemu Dystrybucyjnego w tym obszarze.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Zgodnie z prawem i planem

Co controller powinien wiedzieć o prawie? Odpowiada W. Naegele - ekspert z zakresu zarządzania i prawa.

Czytaj więcej
nr 12/2007

System informacji zarządczej dla przedsiębiorstwa

Problem: Moje pytanie dotyczy dość intensywnie promowanych w ostatnich latach systemów informacji zarządczej MIS (Management Information System). W jaki sposób powinien być skonstruowany MIS, aby pochodzące z niego raporty były czytelne i intuicyjne w odbiorze? Na co w szczególności zwrócić uwagę przy wyborze i analizie takiego systemu pod kątem przydatności w przedsiębiorstwie? Dodam, iż jesteśmy...

Czytaj więcej
nr 12/2007

Modele FCFF i FCFE w ocenie projektów inwestycyjnych

Szacowanie opłacalności inwestycji polegających na zakupie przedsiębiorstwa jest zadaniem złożonym. Decyzje w tym zakresie powinny bazować na ocenie danego przedsiębiorstwa (na którą składa się wiele kryteriów) oraz porównaniach z inwestycjami alternatywnymi. Oczywiście założenia te odpowiadają tzw. „czystej” inwestycji i nie dotyczą wrogich przejęć czy też „duszenia” konkurencji.

Czytaj więcej
nr 12/2007

Zastosowanie modeli bankructwa w prognozach

Problem: Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie dotyczące różnych metod przewidywania bankructwa przedsiębiorstwa. W końcowym rozrachunku Autor stwierdził, iż modele te charakteryzują się wysoką skutecznością w prognozowaniu upadłości przedsiębiorstw. Na ile jednak można je zastosować w prognozach działalności przedsiębiorstw jako podstawę do ogłoszenia upadłości lub rozpoczęcia procedury likwidacji...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2007

Sprawozdania przyszłości

W jaki sposób usprawnić tworzenie raportów i jednocześnie spełnić wszystkie oczekiwania interesariuszy? Elektroniczną rewolucję zwiastują K. Ramin - prezes XBRL International, R. Frank - członek stowarzyszenia analityków finansowych DVFA i B. Kesselmeyer z German CPA Society.

Czytaj więcej
nr 12/2007

Rozliczanie kosztów realizacji usług wewnętrznych

Problem: Dziękuję za wyjaśnienia dotyczące metod rozliczania kosztów realizacji usług wewnętrznych. Czy mógłbym tym razem poprosić o szerszą charakterystykę metod automatycznych? W jakich sytuacjach praktycznych takie metody są w szczególności zalecane?

Czytaj więcej
nr 12/2007

Rozliczanie kosztów bezpośrednich projektu

Problem: Jakie są praktyczne metody rozliczania kosztów bezpośrednich projektu? Proszę o omówienie tego tematu na przykładach (jeśli jest taka możliwość, to bazujących na przedsiębiorstwach z branży IT).

Czytaj więcej
nr 12/2007

Implementacja Sales and Operations Planning w Excelu

W praktyce często mamy do czynienia z sytuacją, gdy każdy dział posiada własny budżet, żyjący własnym tokiem i nie do końca przystający do zmieniającej się sytuacji na rynku. Raportowanie odbywa się na podstawie danych pozyskiwanych z różnych źródeł, a ewentualne korekty planów nie są uzgadniane lub publikowane w sposób dostępny wszystkim zainteresowanym stronom (działom).

Czytaj więcej
nr 12/2007

Przegląd narzędzi do budżetowania i analiz

W pierwszej części cyklu opisaliśmy podstawowe klasyfikacje dostępnych narzędzi do budżetowania i analiz. Wskazaliśmy główne cechy poszczególnych grup rozwiązań oraz zalety narzędzi specjalistycznych. Niniejsze opracowanie jest prezentacją zaobserwowanych trendów wybranych rozwiązań na polskim rynku na podstawie najnowszych badań przeprowadzonych przez CFO.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.