Czy doradcy sobie poradzą

Tekst otwarty nr 12/2007

Jak zmienia się zapotrzebowanie na usługi konsultingowe? Sytuację diagnozuje W. Altman - komentator prasy ekonomicznej.

www.accaglobal.com

Intensyfikacja regulacji w zakresie sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstw i instytucji finansowych, realizowane na szeroką skalę przedsięwzięcia informatyczne w sektorze publicznym oraz moda na outsourcing przyczyniły się do dynamicznego rozwoju działalności doradczej w ostatnich latach. Istnieje jednak szereg powodów, aby sądzić, iż tłuste lata mają się ku końcowi.

Po pierwsze, firmy doradcze krytykowane są za wielokrotne sprzedawanie tych samych pomysłów, co powoduje, iż klienci nie uzyskują oczekiwanej przewagi konkurencyjnej. Kolejnym problemem - podnoszonym zwłaszcza w kontekście kontraktów publicznych - są wysokie koszty usług konsultingowych, przy często problematycznych korzyściach z nich płynących. W końcu podkreśla się, iż lepiej zatrudnić na czas określony wysokiej klasy specjalistów bądź menedżerów, którzy zbudują w organizacji zespół gotowy do przejęcia zadań po wdrożeniu nowych rozwiązań, niż uzależnić się od wsparcia zewnętrznych podmiotów.

Oczywiście problemy gospodarcze nie znikną, jednak z pewnością zmienią się realia działania doradców. Uzależnienie stawek od uzyskanych efektów i konieczność zmierzenia się ze specyficznymi i złożonymi problemami sprawią, iż będą oni musieli jeszcze intensywniej myśleć, w czym i komu można pomóc.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.