Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFZaprezentowany w tym opracowaniu ranking pokazuje giełdowe przedsiębiorstwa w kategorii budowy wartości dla akcjonariuszy. Podejście bazuje na danych fundamentalnych i jest oparte na metodzie oceny poprzez ekonomiczną wartość dodaną (Economic Value Added, EVA).
W dniach 27–28 września 2012 r. w Juracie czołowi przedstawiciele biznesu będą debatować nad praktycznym wykorzystaniem Strategicznej Karty Wyników. Celem debat będzie wypracowanie adekwatnego do polskich warunków modelu Balanced Scorecard.
W dniu 14 czerwca 2012 r. w Dąbrowie Górniczej odbyła się III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Modele funkcjonowania współczesnego biznesu – teoria i praktyka”. Jej organizatorem była Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Controlling powinien dotykać przede wszystkim warstwy zarządczej przedsiębiorstwa, koncentrować się na wymianie informacji pomiędzy jego różnymi komórkami. W konsekwencji powinien być nastawiony na usprawnianie, a nie tylko na pomiar efektów, procesów biznesowych i większą motywację pracowników do realizacji celów firmy.
Wdrożenie systemu controllingu przeprowadza się najczęściej z wykorzystaniem metody doradztwa współuczestniczącego. W tym opracowaniu odpowiadamy na pytanie: kto i w jaki sposób powinien być zaangażowany we wdrożenie systemu controllingu?
Spora część firm usługowych boryka się z problemami dotyczącymi niestabilności kosztów1. Jeśli dodatkowo nałożymy na to czasowy charakter produktów (świadczonych usług), to okazuje się, że brak rozliczeń międzyokresowych jest przyczyną znacznego zafałszowania wyniku finansowego oraz rentowności.
Aby dobrze oszacować marżę na produktach, należy porównać z przychodami ze sprzedaży wszystkie koszty związane z wypracowaniem tej marży. Nie będą to tylko koszty związane z wytworzeniem produktu, ale także koszty ponoszone w celu sprzedaży produktu, które często występują jako „ukryte koszty sprzedaży”.
W praktyce wielu decydentów negocjujących warunki opustów cenowych1 nie kalkuluje opłacalności tych decyzji. Dotyczy to zarówno dostawców, jak i odbiorców.
Problem: Jednym z najbardziej popularnych zagadnień w Visual Basic for Applications (VBA) jest kasowanie wierszy w oparciu o warunek. Śledząc ten temat w internecie, zauważyłem różne podejście do tematu. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu pętlę, która kasuje wiersze od dołu tabeli. W jednej z książek przeczytałem, że wbudowane mechanizmy są najbardziej skuteczne i najlepiej w tym przypadku sprawdzi...
Problem: Zamierzamy złożyć do banku wniosek o przyznanie kredytu. Przy ocenie zdolności kredytowej przedsiębiorstwa bank wymaga od nas przedstawienia biznesplanu. Proszę o praktyczne rady, jak sporządzić wiarygodny biznesplan. Jakich błędów należy się wystrzegać przy jego przygotowywaniu? Jak przygotować prognozy, aby zostały one uznane przez bank za wiarygodne? Jak przewidzieć kształtowanie się podstawowych...
Po co wprowadzać dział księgowości w rozwiązania Total Quality Management (TQM)? Jaką rolę może odgrywać ten dział w ogólnym wysiłku organizacji w kierunku doskonałości i optymalizacji?
Metoda całkowitych kosztów powiększonych o zysk wiąże się z dodaniem określonej marży do całkowitych kosztów produktu w celu ustalenia ceny sprzedaży. Niestety, ze względu na koszty stałe pełen koszt produktu jest funkcją ilości wytworzonych jednostek, która z kolei zależy od wielkości sprzedaży. Idąc dalej, liczba sprzedanych produktów będzie funkcją ceny za produkt i tu koło się zamyka.
W przedsiębiorstwach farmaceutycznych, które z reguły są nastawione na rozwój, planowanie strategiczne jest jednym z najważniejszych narzędzi zarządzania w długim okresie. Celem tego planowania jest nie tylko pokazywanie oczekiwanych wyników, ale przede wszystkim skupianie się na zadaniach i środkach, które mają doprowadzić firmę do określonego punktu.
W poprzedniej części cyklu (nr 8/2012) ostro skrytykowaliśmy obowiązującą obecnie, klasyczną architekturę środowiska analiz i zapowiedzieliśmy przewrót. Pora przedstawić alternatywę. Zmieniamy optykę na Excelocentryczną. Co to oznacza?
W opracowaniu odpowiadamy na dwa kluczowe pytania dotyczące wykorzystania baz danych w organizacji. Jakie bazy danych wybrać w zależności od potrzeb organizacji? Na co zwracać uwagę przy zakupie tego typu rozwiązań?
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.