W tym wydaniu tematem wiodącym jest zagadnienie budżetowania w przedsiębiorstwie. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem o sposobie zbudowania master budżet, dzięki którem Czytelnicy dowiedzą się na czym polega i jakie plany cząstkowe zawiera. Na łamach numeru piszemy także czym jest i jak przeprowadzić proces planowania wyni- ków na lata następne w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Kolejny ciekawy artykuł to opracowanie na temat ERP i jego roli w planowaniu, czyli jak ułtawić i zorganizować ten proces, jednocześnie minimalizując ryzyko popełnienia błędu. W środku magazynu przepis na przygotowanie budżetu start-upu oraz budżet cząstkowy kosztów transportu. Z dziedziny KPI obszerny materiał na temat źródła informacji zarządczej w zakupach i stosowanych wskaźnikach w tej komórce organizacji. Z zakresu rachunkowości dla controllingu tym razem poruszamy zagadnienia ulgi badawczo-rozwojowej oraz sposobów ujęcia darowizny w księgach. Natomiast z dziedziny controliignu procesów czeka na Państwa druga część opracowania na temat zwinnego zarządzania. Jeden z naszych stałych ekspertów przedstawia problematykę prawną umowy ustnej.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFNa stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się raport z konsultacji publicznych dotyczący projektu rozporządzenia Ministra Finansów i Rozwoju w sprawie informacji zawartych w dokumentacji podatkowej w zakresie podatków CIT oraz PIT. Wstępny projekt wzbudził wśród podatników i ekspertów sporo kontrowersji – zwłaszcza w zakresie bardzo szczegółowych i niezwykle rygorystycznych kryteriów informacyjnych...
Prawie połowa średnich i ponad jedna trzecia mikro- i małych przedsiębiorstw korzysta z kredytów bankowych – wynika z badania, przedstawionego na poniedziałkowej konferencji Związku Banków Polskich.
Ministerstwo Finansów będzie kontynuowało ostrzeżenia przed agresywną optymalizacją podatkową. Wkrótce może wydać komunikat dotyczący zagranicznych firm z polskiego rynku nieruchomościowego – zapowiedział Maciej Żukowski, dyrektor departamentu podatków dochodowych w ministerstwie.
Budżetowanie jest jednym z elementów prac przygotowawczo-rozwojowych. To proces planowania finansowego, na który składa się: budżetowanie kosztów przedsięwzięć, programowanie zmian, prognozowanie efektów, kontrola oraz analiza porównawczą. Budżetowanie jest zespołem działań, który pozwala w najbardziej efektywny sposób wykorzystać środki finansowe, będące w dyspozycji firmy. Umożliwia także podejmowanie...
Budżetowanie jest metodą wewnętrznego oddolnego planowania w przedsiębiorstwie, podporządkowanego realizacji strategicznych celów i efektywnemu wykorzystaniu zasobów1. Jest to proces przygotowania i opracowania serii wspólnych budżetów oraz łączenia ich w jeden budżet główny przedsiębiorstwa.
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie problemu braku jednolitego podejścia do restrukturyzacji w polskich przepisach ze szczególnym uwypukleniem cen transferowych. Zasadnicza teza zawiera się w stwierdzeniu, że regulacje ustawowe kreują niejednoznaczną sytuację prawną podmiotu restrukturyzowanego. Ponadto w artykule przedstawione zostaną ekonomiczne skutki restrukturyzacji w świetle cen transferowych....
Zasadniczym celem przekazania darowizny jest pomoc osobom potrzebującym czy też organizacjom społecznym. Przedmiotem darowizny mogą być pieniądze, towary, materiały, wyroby gotowe czy też środki trwałe. Darowizną może być również nieodpłatne świadczenie usług na rzecz osoby trzeciej. Ustawodawca przychylnie traktuje tego typu operacje, umożliwiając darczyńcy obniżenie podatku dochodowego poprzez zwiększenie...
Przeprowadzane od kilku lat działania, które mają na celu poprawę innowacyjności gospodarki i zwiększenie wydatków na działalność badawczo-rozwojową, doprowadziły do zmian w przepisach. Dotyczą one nowych ulg dla podmiotów prowadzących działalność B+R, które mają umożliwić odliczanie od podstawy opodatkowania części kosztów poniesionych na tę działalność, tzw. kosztów kwalifikowanych.
Działania i procesy, które zachodzą w organizacjach, towarzyszą podejmowaniu decyzji menedżerskich i obejmują różne elementy wspierające operacyjną działalność przedsiębiorstw, takie jak: produkcję, zaopatrzenie w materiały, gospodarkę finansową, zakupy, marketing i transport. Działania i procesy logistyczne generują koszty prowadzonej działalności gospodarczej, takie jak koszty transportu ponoszone...
Budżetowanie to jeden z kluczowych elementów zarządzania firmą. Choć zazwyczaj za ostateczny kształt budżetu odpowiada jedna osoba, to wpływ na prawidłowość danych i tempo ich zbierania wywiera wiele osób z różnych poziomów organizacji i działów. Mistrzowie budżetowania to rozumieją i dlatego chętnie korzystają z procesowych systemów ERP, które ułatwiają i organizują ten proces, minimalizując przy...
Dla inwestorów poszukujących ciekawych przedsięwzięć z potencjałem rozwojowym liczy się głównie pomysł, dzięki któremu start-up ma szansę szybko wypłynąć na rynku i stać się dochodowym biznesem w przyszłości. Uwagę inwestorów przyciągają zatem idee innowacyjne, niebanalne i wyróżniające się spośród tysięcy projektów ubiegających się o finansowanie. Nawet najlepszy pomysł, który nie jest poparty rzetelnym...
W pierwszej części artykułu Scrum zdefiniowano jako technikę pracy nad rozwojem projektu, która oparta jest na podejściu iteracyjno-przyrostowo-adaptacyjnym. Przedstawione zostały również różnice między tradycyjnymi i zwinnymi metodami prowadzenia projektów. W tym tekście opisane zostaną kolejne „etapy” prac nad projektem według cyklu scrumowego, a także najważniejsze zasady, na których opierają się...
Niekompletność, nieczytelność i rozproszenie danych – takie wyzwania charakteryzują często informacje w obszarze zakupów. Nawet w dojrzałych organizacjach zakupowych rozmowa nt. zarządzania bazą dostawców zewnętrznych, wartością wydatków w kategoriach zakupowych czy poziomem realizacji umów przysparza trudności i wymaga długotrwałych przygotowań. Możliwym rozwiązaniem zwiększającym przejrzystość informacji...
Polski ustawodawca regulacją zawartą w art. 353 Kodeksu cywilnego1 pozwala stronom na ułożenie stosunku prawnego według swego uznania. Ważne, by treść stosunku prawnego bądź jego cel nie były sprzeczne ustawie ani zasadom współżycia społecznego, a także właściwości stosunku. Z racji tego nie zawsze umowa między przedsiębiorcami będzie miała formę obszernego dokumentu. Istnieje możliwość zawierania...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.