Trzy dni inspirujących seminariów, praktycznych warsztatów i wymiany doświadczeń z najlepszymi na świecie praktykami i ekspertami z dziedziny szczupłego zarządzania – tak przebiegała XIII Międzynarodowa Konferencja Lean Management. Tegoroczna edycja konferencji odbyła się w dniach 11–13 czerwca 2013 r. we Wrocławiu. Wzięło w niej udział ponad 370 osób – przedstawicieli branży produkcyjnej i usługowej, w tym przede wszystkim wyższa kadra zarządzająca.

Dzięki obecności największych światowych autorytetów konferencja była ważnym europejskim forum wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu Lean Management. Była okazją do poznania najlepszych praktyk, zdobycia najnowszej wiedzy i nawiązania cennych kontaktów biznesowych.

Gośćmi specjalnymi konferencji było aż sześciu światowej klasy praktyków i ekspertów:

  • Arthur Byrne – ekspert, który w ciągu ostatnich 30 lat, piastując najwyższe stanowiska zarządcze, przeprowadził transformację Lean w ponad 30 przedsiębiorstwach w 14 krajach,
  • James K. Franz – współzałożyciel Toyota Way Academy, praktyk z ponad 25-letnim doświadczeniem z Lean w branży produkcyjnej,
  • Drew Locher – doświadczony trener Lean, który od lat współpracuje z przedsiębiorstwami z branż usługowej i produkcyjnej,
  • Mike Orzen – wybitny specjalista z dziedziny Lean IT, wykładowca The Shingo Prize oraz LEI USA, współautor książki „Lean IT”,
  • Kevin von Grabe – wiceprezes Lean Deployment w firmie LeanCor, ekspert w zakresie zaopatrzenia, gospodarki materiałowej, transportu i usług logistycznych,
  • Chris Honda – dyrektor Caterpillar Lux-embourg, odpowiedzialny za system produkcyjny Caterpillar w Europie.

W pierwszym dniu konferencji prelegenci podczas sześciu seminariów odpowiadali na wiele kluczowych pytań, m.in.:

  • Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management i jakich rezultatów tej rewolucji oczekiwać?
  • Czy lepiej skierować główne wysiłki na rozwiązywanie problemów, czy na eliminowanie marnotrawstwa?
  • Jak budować strumień zaopatrzenia zgodnie z zasadami Lean?
  • Jak doskonalić procesy natury usługowej i biurowej dzięki Lean?
  • Na czym polega podejście Lean IT?

W drugim dniu konferencji, po przedpołudniowych seminariach, odbyła się sesja studiów przypadków. Swoimi doświadczeniami podzieliły się następujące firmy: Caterpillar, Bosch and Siemens Home Appliances Group, Esselte Polska, Eaton Automotive Systems, Nidec Motors & Actuators (Poland), GM Powertrain Poland (dawniej ISUZU Motors Polska), WABCO, ING Bank Śląski, Euro Bank, Bank BPH Grupa GE Capital.

Zgodnie z tradycją trzeciego, opcjonalnego dnia konferencji istniała możliwość wyboru między uczestnictwem w jednym z czterech praktycznych, całodniowych warsztatów a wycieczką do firm znanych z wdrożenia filozofii szczupłości. W tym roku organizatorzy przygotowali wizyty w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu i Electrolux w Świdnicy oraz w fabryce General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.

Wśród ośmiogodzinnych warsztatów prowadzonych przez zagranicznych gości znalazły się:

  • dedykowany dla prezesów i dyrektorów warsztat „Przywództwo według Lean” prowadzony przez Jamesa Franza,
  • dedykowany dla produkcji „Budowanie strumienia zaopatrzenia zgodnie z zasadami Lean” Kevina von Grabe,
  • dwa tematy dla firm i przedsiębiorstw usługowych „System zarządzania wizualnego dla poprawy procesów usługowych”, który został przeprowadzony przez Drew Lochera na terenie firmy KRUK S.A., oraz autorski warsztat Mike’a Orzena „IT w przedsiębiorstwie zorganizowanym według zasad Lean”.

Kolejna edycja Międzynarodowej Konferencji Lean Management odbędzie się we Wrocławiu w dniach 10–12 czerwca 2014 r. Więcej informacji na: www.lean.org.pl.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.