Controlling i Rachunkowość Zarządcza 7/2005 (lipiec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 7/2005 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Artykuły

Tekst otwarty nr 7/2005

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2005

Bank centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2005

XIII Kongres Controllerów "Radość z osiągnięć zamiast frustracji rzeczywistością"

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2005

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
nr 7/2005

Controlling ukierunkowany na wartość przedsiębiorstwa

Tworzenie wartości w przedsiębiorstwie jest związane z szeroko rozumianymi zmianami w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem. Najważniejsze jest odpowiednie zrozumienie istoty procesu zarządzania oraz instrumentów, które mają na celu wspomaganie procesu zorientowanego na wzrost wartości przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
nr 7/2005

Wykorzystanie modelu Du'Ponta w planowaniu finansowym

Niniejsze opracowanie jest kontynuacją cyklu mówiącego o wykorzystaniu modelu Du’Ponta w planowaniu finansowym. W tej części autor przedstawi m.in. wykorzystanie modelu w procesie poprawy produktywności oraz metody planowania zmiany wartości wskaźników w czasie.

Czytaj więcej
nr 7/2005

Informacje generowane przez rachunek kosztów działań

Jestem kierownikiem działu controllingu w przedsiębiorstwie produkcyjnym o produkcji masowej i powtarzalnej. Wdrożyliśmy rachunek kosztów działań, który w satysfakcjonujący sposób wspiera proces alokacji kosztów pośrednich w produkty i optymalizuje jego wycenę. Pozwala to nam określić precyzyjnie rentowność produktów, co w konsekwencji ma wpływ na planowanie optymalnej struktury sprzedaży i produkcji....

Czytaj więcej
nr 7/2005

Kluczowe czynniki wartości firmy a jej rozwój

Współcześni menedżerowie, zmagający się z rosnącą konkurencją oraz gwałtownym spadkiem cen, walcząc o przetrwanie szukają czynników, które w bezpośredni sposób mogą wpłynąć na ostateczny, dodatni wynik finansowy organizacji. Jednym z podstawowych wyróżników przedsiębiorstw konkurujących w tej samej grupie strategicznej (grupie realizującej tę samą strategię rozwoju) jest ich wartość. Umiejętność zarządzania...

Czytaj więcej
nr 7/2005

Audyt strategiczny w projekcie wdrożenia Balanced Scorecard

Niniejsze opracowanie przedstawia istotę audytu strategicznego w ramach projektu wdrożenia Balanced Scorecard. To faza wstępna wdrożenia, ale jej rola jest kluczowa dla całego projektu. Celem przeprowadzenia audytu strategicznego jest zapewnienie wysokiej jakości wkładu dla dalszych faz wdrożenia Balanced Scorecard.

Czytaj więcej
nr 7/2005

Jak przeprowadzać kalkulację ofertową

Mam pytanie odnośnie kalkulacji ofertowej. Interesuje mnie głównie (na przykładzie, przykładach) sposób jej wyliczania.

Waldemar M., Warszawa

Czytaj więcej
nr 7/2005

Jakie są sposoby formalizacji społecznej odpowiedzialności biznesu

Ostatnio coraz częściej mówi się o społecznej odpowiedzialności biznesu. Jakie sposoby formalizacji obecnie funkcjonują w zakresie tych zagadnień?

Alicja P., Dęblin

Czytaj więcej
nr 7/2005

Jak analizować koszty w ramach operacyjnej rachunkowości zarządczej

Nasze przedsiębiorstwo wytwarza jeden produkt. Normatywy kosztów bezpośrednich wynoszą:  materiałów (ilościowe) w kg: materiał bezpośredni na 1 sztukę (10,5), dopuszczalne ubytki produkcyjne (0,5), razem (11),  normatywne ceny materiałów w zł: zakup 1 kg materiału bezpośredniego (7,5), koszty zakupu (0,5), razem (8,0),  robocizna bezpośrednia: normatywna liczba godzin na 1...

Czytaj więcej
nr 7/2005

Istotność Activity Based Costing w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem

W ostatnich latach obserwujemy coraz większe zorientowanie organizacji na procesy. Rozwijane są coraz nowocześniejsze techniki zarządcze, czego przykładem mogą być TQM, benchmarking, just in time, reengineering, które pomagają wspomagać procesy decyzyjne w organizacjach. W tych okolicznościach wymagane są coraz bardziej precyzyjne dane dotyczące wyników operacyjnych. ABC dostarcza rzeczywistych danych...

Czytaj więcej
nr 7/2005

Co to znaczy wydziałowa Strategiczna Karta Wyników

Nasze przedsiębiorstwo przygotowuje się do wdrożenia Strategicznej Karty Wyników. Przechodzimy różnorodne szkolenia z tego zakresu, jak również studiujemy książki. Analizując dostępną literaturę fachową z tego obszaru zidentyfikowałem pojęcie wydziałowej Strategicznej Karty Wyników. Czy mogę prosić o pogłębioną analizę tego zagadnienia?

Mariusz K., Warszawa

Czytaj więcej
nr 7/2005

Opis systemu informacyjno‑decyzyjnego zakładu produkcyjnego

Celem V części cyklu jest syntetyczne zaprezentowanie systemu informacyjno-decyzyjnego wdrożonego w zakładzie produkcyjnym na podstawie metodologii identyfikacji i analizy działań. Pokazuje ona najważniejsze procedury i formularze, przy jednoczesnym wskazaniu przydatności decyzyjnych, uzyskiwanych za ich pośrednictwem, informacji.

Czytaj więcej
nr 7/2005

Jakie znaczenie ma controlling w zarządzaniu jakością

Zarówno controlling, jak i zarządzanie jakością są pewnymi systemami w przedsiębiorstwie. Oba rozwiązania składają się z określonych elementów i powiązań pomiędzy nimi, oba również są złożone. Każdy z nich realizuje osobny zestaw celów. Jakie znaczenie ma controlling w zarządzaniu jakością?

Jacek G., Zamość

Czytaj więcej
nr 7/2005

W jaki sposób przeprowadzić proces budżetowania

Czytaj więcej
nr 7/2005

Nowoczesne narzędzia analizy danych w Excelu ‑ OLAP

Dostawcy systemów informatycznych, dzisiaj można to już powiedzieć jasno i otwarcie, przegrali pewną bitwę. Od wielu lat bowiem usiłowali stworzyć w swoich systemach narzędzia, które pozwalałyby łatwo analizować gromadzone w tych systemach dane. Powstawały dziesiątki specjalizowanych „edytorów raportów”, a i tak, ku wielkiemu niekiedy zdziwieniu wdrożeniowców, użytkownicy pieczołowicie przepisywali...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.