Jestem kierownikiem działu controllingu w przedsiębiorstwie produkcyjnym o produkcji masowej i powtarzalnej. Wdrożyliśmy rachunek kosztów działań, który w satysfakcjonujący sposób wspiera proces alokacji kosztów pośrednich w produkty i optymalizuje jego wycenę. Pozwala to nam określić precyzyjnie rentowność produktów, co w konsekwencji ma wpływ na planowanie optymalnej struktury sprzedaży i produkcji. Chcielibyśmy wykorzystać metodologię oraz informacje generowane przez system ABC do określenia kosztu naszych kanałów dystrybucji i kosztu obsługi poszczególnych klientów. Interesuje nas również metodologia budowania rachunku wyników według kanałów dystrybucji i klientów. Informacje te są w zarządzaniu kosztami i wynikiem finansowym naszej firmy konieczne w celu badania rentowności kanałów dystrybucji i klientów. Mamy odczucie, że koszty obsługi niektórych kanałów dystrybucji i klientów są niewspółmiernie wysokie do realizowanej w nich sprzedaży.
Agnieszka P., Lublin
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu