Controlling i Rachunkowość Zarządcza 10/2014 (październik)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 10/2014 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 10/2014

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2014

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2014

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2014

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
nr 10/2014

Wdrażanie i stosowanie controllingu w dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym1

Opisywane w tym opracowaniu doświadczenia dotyczą rzeczywistego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Pokazujemy tu układ ewidencji kosztów, który umożliwia uzyskiwanie informacji niezbędnych do podejmowania szybkich decyzji. Prezentujemy również strukturę organizacyjną, która jest narzędziem ochrony przedsiębiorstwa przed niepewnością otoczenia. Wyróżnia ją elastyczność dostosowywania do siebie wszystkich...

Czytaj więcej
nr 10/2014

Rachunek kosztów szyty na miarę potrzeb przedsiębiorstwa

Każdy wdrożony w przedsiębiorstwie rachunek kosztów, by mógł pomagać i przynosić oczekiwane rezultaty, wymaga czasu. Zarządy natomiast chciałyby odnotować swój sukces natychmiast. Najczęściej więc, zaraz po objęciu swojej funkcji, wdrażają nowe rachunki kosztów lub udoskonalają już istniejący, wprowadzając do niego zasady zaczerpnięte z innego rachunku. W takiej sytuacji rzadko w przedsiębiorstwach...

Czytaj więcej
nr 10/2014

Jak przygotować raporty zamówień w firmie handlowej

Pracuję w dużej firmie handlowej. Częstokroć moim zadaniem jest przygotowywanie wielu takich samych raportów lub zestawień, w których zmieniam tylko np. klienta, sprzedawcę czy komórkę organizacyjną. Proszę o pokazanie sposobu szybkiego generowania wielu raportów w takim samym układzie, w których zmieniałbym tylko jeden parametr.

Czytaj więcej
nr 10/2014

Jak budować zespoły kompetencyjne

Zarządzanie zespołem kompetencyjnym powołanym do wykonania zadania, które nie należy do codziennych obowiązków jego członków, może być niemałym wyzwaniem. Jak zatem tworzyć zespoły kompetencyjne i nimi zarządzać, aby nie tylko zrealizować zadanie, lecz także osiągnąć synergię kompetencyjną firmy?

Czytaj więcej
nr 10/2014

Analiza etapów oraz cel wdrażania rachunku kosztów działań

W opracowaniu prezentujemy koncepcję rachunku kosztów działań (Activity Based Costing, ABC). Przechodzimy przez kolejne jego etapy, bazując na przykładzie instytucji finansowej. Dla instytucji tej opisywana metoda jest podstawą do analizy kosztów. Głównymi zadaniami wdrażanego rachunku kosztów są: 1) określenie tzw. obiektów kosztowych, czyli grup produktów, które podlegają wycenie, 2) określenie...

Czytaj więcej
nr 10/2014

Profilaktyka w oczyszczaniu danych

MS Excel to nie tylko narzędzie służące do obliczeń, analiz czy prezentacji danych. To również aplikacja stosowana do wprowadzania i przechowywania danych. Tworzone są w nim różnego rodzaju listy, rejestry, bazy, które stają się następnie podstawą do analiz.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.