W opracowaniu prezentujemy koncepcję rachunku kosztów działań (Activity Based Costing, ABC). Przechodzimy przez kolejne jego etapy, bazując na przykładzie instytucji finansowej. Dla instytucji tej opisywana metoda jest podstawą do analizy kosztów. Głównymi zadaniami wdrażanego rachunku kosztów są:
1) określenie tzw. obiektów kosztowych, czyli grup produktów, które podlegają wycenie,
2) określenie segmentów klientów i kanałów dystrybucji,
3) wyodrębnienie ogólnych i częściowych działań wykonywanych przez personel w centrali oraz w wybranych jednostkach (wraz z określeniem nośników kosztowych, które pomogły w bieżącej wycenie działań i ich alokacji na obiekty kosztowe).
Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu