Controlling i Rachunkowość Zarządcza 10/2011 (październik)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 10/2011 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 10/2011

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2011

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2011

Monitor rynku

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2011

IBM Cognos Performance Forum 2011 po raz trzeci

IBM Polska zorganizuje w Warszawie kolejną, trzecią już edycję IBM Cognos Performance Forum 2011. Odbędzie się ono 16 listopada 2011 r. w warszawskim hotelu Sheraton. Będzie to okazja do poznania najnowszych trendów oraz do zdobycia wiedzy, którą specjaliści z dziedziny analizy biznesowej będą mogli wykorzystać w swojej działalności zawodowej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2011

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2011

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2011

Przegląd międzynarodowy

Czytaj więcej
nr 10/2011

Wsparcie ze strony controllingu dla zarządzania zasobami ludzkimi

Przeprowadzone tutaj badanie miało na celu weryfikację potrzeb i luk związanych ze wsparciem zarządzania zasobami ludzkimi informacją zarządczą. Wyniki badania pozwalają na odnalezienie i rozwój efektów synergii z połączenia controllingu i zarządzania kapitałem ludzkim.

Czytaj więcej
nr 10/2011

Zastosowanie map wiedzy w praktyce

Obecnie coraz częściej pracuje się w organizacjach sieciowych. Jednak wiedza zdobyta podczas realizacji przedsięwzięć zanika na skutek rozwiązywania zespołów zadaniowych. Dlatego też potrzebne jest narzędzie służące do zapisu zdobytej wiedzy. Takim narzędziem może być mapa wiedzy.

Czytaj więcej
nr 10/2011

Zmiany w strukturze organizacyjnej a reakcje otoczenia

Problem: Wdrażając system controllingu w przedsiębiorstwie, najczęściej zaczyna się od zmian w strukturze organizacyjnej. Powstaje wówczas nowy dział, który wywołuje bardzo żywe reakcje otoczenia. Reakcje te bywają różne i wynikają najczęściej z niechęci do zmian. Jak sobie z tym radzić, szczególnie właśnie na początku wdrożenia, kiedy jest z tym zdecydowanie najgorzej?

Czytaj więcej
nr 10/2011

Zrównoważona Karta Wyników i elementy marketingu mix

W tym opracowaniu pokazujemy wynik próby ujęcia w Zrównoważonej Karcie Wyników (BSC), opracowanej dla małego przedsiębiorstwa, elementów marketingu mix. Zakładamy, że uzupełnienie Karty o elementy marketingu mix pozwoli zwiększyć jej użyteczność dla poprawy zarządzania małym przedsiębiorstwem usługowym.

Czytaj więcej
nr 10/2011

Rodzaje błędów w VBA

Problem: Czy istnieją jakieś konkretne rodzaje błędów popełnianych przez osoby programujące w VBA? Dopiero poznaję tajniki pisania makr i często w trakcie pracy wyskakują mi różne okienka z komunikatami błędów. Czym się one między sobą różnią? Czy można je jakoś pogrupować?

Czytaj więcej
nr 10/2011

Konsolidacja tygodniowych forecastów sprzedażowych

Częścią pracy analityka sprzedaży czy też analityka finansowego jest nadzór i praca zarówno nad budową prognoz sprzedaży, jak i ich bieżącą aktualizacją. Taką prognozę sprzedaży, nazywaną forecastem sprzedaży, nasz analityk powinien przygotowywać we współpracy z przedstawicielami handlowymi czy też sprzedawcami. Dlaczego?

Czytaj więcej
nr 10/2011

Model 12 poziomów dojrzałości w kalkulacji kosztów – część IV

Artykuł ten przedstawia opis siódmego i ósmego poziomu z modelu 12 poziomów dojrzałości w kalkulacji kosztów1, który został opublikowany przez Międzynarodową Federację Księgowych (International Federation of Accountants – IFAC). Cykl opracowań na ten temat rozpoczęliśmy w numerach 5/2011, 6/2011 oraz 9/2011 miesięcznika.

Czytaj więcej
nr 10/2011

Wysyłanie pliku Excela e‑mailem

Problem: Zastanawiam się czy istnieje możliwość wysłania aktywnego pliku Excela e-mailem do konkretnego użytkownika. Jeżeli tak, to czy jest też możliwość wysłania pojedynczego arkusza, kilku arkuszy lub zakresu komórek?

Czytaj więcej
nr 10/2011

Ocena wykorzystania informacji o kosztach w zarządzaniu przedsiębiorstwem ciepłowniczym

Stworzenie podstaw informacyjnych do zarządzania przedsiębiorstwem ciepłowniczym wymaga dostosowania informacji o kosztach do rozwiązywanych problemów i ich dostarczania przed podjęciem decyzji. Informacje pochodzące z rachunku kosztów powinny być generowane w zależności od potrzeb kadry kierowniczej.

Czytaj więcej
nr 10/2011

Piszemy makra... Unikaty w VBA – część II

Listę unikatowych wpisów z pojedynczej kolumny tabeli można uzyskać na wiele różnych interesujących sposobów, o czym Czytelnicy mogli się przekonać, czytając poprzednią część cyklu (nr 8/2011). Opisaliśmy w nim wykorzystanie filtra zaawansowanego kolekcji i słownika. W tym numerze przedstawimy trzy inne sposoby na osiągnięcie tego celu: tabelę przestawną, obiekt ADO połączony z zapytaniem SQL i narzędzie...

Czytaj więcej
nr 10/2011

Od czego zależy jakość Business Intelligence?

Umiejętne zarządzanie wiedzą w organizacji jest kluczem do przetrwania i sukcesu na rynku. Konieczność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki wymaga błyskawicznych decyzji przy możliwie najniższym stopniu ryzyka. Nieodzowne stają się narzędzia BI współpracujące z systemami nadzorującymi wszystkie gałęzie działalności firmy, co pozwala zwiększać efektywność ekonomiczną i konkurencyjność przedsiębiorstwa....

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.