Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFW dniach 24–25 kwietnia 2013 r. Katedra Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego wraz z Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania oraz Japan Tobacco Industry zorganizuje drugą konferencję pt. „Lean Accounting – problemy wdrażania w Polsce”.
Opracowanie systemu zarządzania ryzykiem w małym przedsiębiorstwie komunalnym wymaga relatywnie dużego nakładu pracy i zaangażowania wielu osób ze względu na obecność wielu gałęzi działalności. Celem tego artykułu nie jest jednak opracowanie kompleksowego systemu zarządzania ryzykiem. Pokażemy jedynie przykładowy tok postępowania dla jednej z działalności.
Optymalizacja powinna być procesem ciągłego poszukiwania najlepszego, czy raczej optymalnego, rozwiązania problemu. Zwykle jest związana z wieloma kryteriami, które wzajemnie się przenikają i mają na siebie wpływ.
Omawiana w poprzedniej części cyklu (nr 1/2013) modyfikacja umożliwiła w ramach procesu budżetowania bardziej precyzyjne planowanie kosztów stałych. W szczególności odnosi się to do kosztów remontów. Pozwoliła ona na planowanie kosztów działalności remontowej w związku z konkretnymi zadaniami realizowanymi na poszczególnych instalacjach czy obiektach.
Proszę o prezentację najciekawszych zagadnień związanych z formatowaniem komórek w Excelu.
Najlepiej w postaci krótkich porad, ciekawostek.
Zasady rachunkowości są zamieszczone w ustawie o rachunkowości, mimo to często kojarzą się z teorią rachunkowości i nie są traktowane jako zasady, które należy bezwzględnie realizować w praktyce. Dzięki tym zasadom działy finansowo-księgowe mają wytyczone normy, które pozwalają im podjąć decyzje w indywidualnych sprawach – czy, jak, kiedy i w jakiej wysokości ująć w księgach daną operację gospodarczą....
W pewnej firmie produkcyjnej controller dostał zadanie przygotowania narzędzia służącego do oceny dostawców materiałów. Takie same materiały są w tej firmie kupowane u wielu dostawców, co często stwarza niepotrzebne problemy. Wynikają one z różnych terminów realizacji zamówień, niekompletności dostaw czy niedostarczania materiałów w ustalonym terminie. Powoduje to opóźnienia w produkcji.
Jakie są praktyki w zakresie kalkulacji opłacalności wyprzedaży? Jak należy szacować potencjalne korzyści wynikające ze wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów objętych obniżkami? Dodatkowo proszę o przeanalizowanie zagadnienia ograniczenia kosztów magazynowania dzięki obniżkom, kosztów zamrożonego kapitału obrotowego itp.
Mam pytanie o wartość ryzyka, którą należy rozpatrywać, podejmując decyzje w przedsiębiorstwie. Zagadnienie to jest jednym z najważniejszych dla osób zarządzających ryzykiem oraz realizujących jego controlling. Określenie wartości ryzyka jest bowiem punktem wyjścia do działań związanych z zabezpieczeniem realizacji celów przedsiębiorstwa.
Niniejszy, dwuczęściowy cykl tematyczny jest poświęcony problematce zarządzania budowlanym projektem celowym ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy finansowania projektu (project finance, PF). Zagadnienie to jest zaprezentowane w sposób kompleksowy na poszczególnych etapach realizacji projektu – od podjęcia decyzji do fazy operacyjnej.
Firmy, które korzystają z systemów ERP, średnio co 7–10 lat muszą je wymieniać. W tym opracowaniu przygotowaliśmy listę kryteriów, które mogą pomóc przedsiębiorcom w określeniu, czy powinni sięgnąć po swój pierwszy system klasy ERP lub wymienić użytkowane rozwiązanie na nowocześniejsze.
Zwinne metodyki wytwarzania rozwiązań informatycznych (agile) zmieniają sposób działania zespołów projektowych. Na uwagę zasługuje tester oprogramowania, który w procesie powstawania rozwiązań odgrywa często niedocenianą rolę.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.