Skuteczność działań nakierowanych na sprzedaż produktów/usług jest kluczowa dla przetrwania każdego przedsiębiorstwa w obecnych czasach. Udział kosztów sprzedaży w sumie wszystkich ponoszonych kosztów systematycznie rośnie w większości firm. Firmy starają się alokować znaczące budżety na tego typu działania, gdyż od powodzenia działań sprzedażowych zależy funkcjonowanie danej organizacji. Koszty sprzedaży wpływają istotnie na rentowność grup produktów/usług, grup klientów, którym produkty/usługi są sprzedawane, a także regionów czy kanałów (sposobów) sprzedaży.
Aby koszty sprzedaży racjonalnie i efektywnie kształtować i kontrolować, trzeba posiadać wiarygodne informacje o ich wysokości, strukturze i celu poniesienia, co m.in. wymaga odpowiedniego ich rozliczania na specyficzne w danej jednostce „obiekty rozliczeniowe” (produkty/usługi/grupy klientów/obszary geograficzne itp.). Koszty sprzedaży powinny generalnie pozostawać w związku z uzyskanymi przychodami ze sprzedaży, jednak część z kosztów będzie miała charakter zmienny, a część stały.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu