Controlling i Rachunkowość Zarządcza 8/2010 (sierpień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 8/2010 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 8/2010

SAP World Tour 2010

W dniach 7–9 czerwca 2010 r. w Sopocie odbyła się konferencja SAP World Tour 2010. Stanowi ona kontynuację organizowanych przez SAP w poprzednich latach Zlotów Finansowych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2010

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2010

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2010

Monitor rynku

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2010

Ryzyko i marża pod kontrolą w najlepszych firmach budowlanych

Prowadzenie rentownej firmy budowlanej w warunkach zewnętrznych nacisków, erozji marży, coraz wyższych oczekiwań inwestorów, szybko zmieniającej się technologii i niedoboru siły roboczej jest nie lada wyzwaniem. Konkurencja i warunki umów projektów zmuszają firmy budowlane do rzetelnego zaplanowania i efektywnego prowadzenia każdego projektu budowlanego w sposób umożliwiający uzyskanie wyższego zwrotu...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2010

Kongres Controllerów – prowadzenie biznesu w burzliwym otoczeniu

Za nami XVIII Kongres Controllerów – wydarzenie, które od wielu lat organizuje Akademia Controllingu ODiTK w Gdańsku. Tym razem miejscem obrad dorocznego zjazdu controllerów był Dwór Oliwski w Gdańsku.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2010

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
nr 8/2010

Zarządzanie zapasem sezonowym w dużej firmie handlowej

Najważniejszą i centralną częścią procesu handlowego w firmie handlowej jest potrzeba klienta. To ona ma największy wpływ na przebieg tego procesu. Należy ją dobrze zdefiniować, opisać i próbować wyrazić w liczbach, bo wtedy znacznie łatwiej jest przygotować się do jej zaspokojenia.

Czytaj więcej
nr 8/2010

Wdrożenie systemu do budżetowania i analiz w MGGP S.A.

Studium przypadku: W opracowaniu tym prezentujemy wdrożenie oprogramowania controllingowego w firmie MGGP S.A. Aplikacja ta działa na podstawie dedykowanej hurtowni danych jako narzędzie wspomagające pracę działu planowania i controllingu.

Czytaj więcej
nr 8/2010

Przegląd podstawowych narzędzi i metod analizy strategicznej przedsiębiorstwa

Nie ma nierozwiniętych krajów, są tylko kraje o nierozwiniętym zarządzaniu. Stwierdzenie wypowiedziane ćwierć wieku temu przez Petera Druckera, najlepiej obrazuje tempo postępujących zmian.

Czytaj więcej
nr 8/2010

Ocena efektywności pracy trenerów

Problem: Problem, który chciałbym rozwikłać, wygląda następująco. Przedsiębiorstwo X, handlujące materiałami wykończenia wnętrz, zatrudnia np. 3 trenerów skupiających się na pracownikach sklepów (pierwsza linia walki). Jak ocenić efektywność pracy trenerów? Jakich danych i z jakiego okresu będę potrzebował, aby zrobić to w sposób jak najbardziej odzwierciedlający rzeczywistość?

Czytaj więcej
nr 8/2010

SMED metoda oszczędnościowa

Problem: W naszej organizacji od jakiegoś czasu dość intensywnie zajmujemy się koncepcją lean manufacturing. Pamiętam, iż na łamach miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” dość ciekawie została opisana metoda 5S. Czy mogę tym razem prosić o przybliżenie metody SMED?

Czytaj więcej
nr 8/2010

Pogodzić ambitne z realnym, czyli wyznaczanie celów

Mimo tak wielu koncepcji powstałych na przestrzeni lat w zarządzaniu ciągle chodzi o to samo – o wyznaczanie oraz realizację celów. Realizacja wyznaczonego celu to fundament w logice działania zarówno pojedynczego człowieka, jak i całego przedsiębiorstwa. Niestety, w tym ostatnim przypadku często obserwujemy problemy z wyznaczaniem prawidłowego celu. Jest on albo ambitny, albo realny, rzadko taki i...

Czytaj więcej
nr 8/2010

Wykres w komentarzu

Problem: Wiem, że można w komentarzu wyświetlić dowolne zdjęcie. Chciałbym się natomiast dowiedzieć, czy jest możliwe, aby wyświetlić w komentarzu dowolny wykres. Interesuje mnie każde zaproponowane rozwiązanie.

Czytaj więcej
nr 8/2010

KAMAL zwiększa zyski dzięki Business Intelligence

Studium przypadku: KAMAL – bydgoski producent kostki brukowej i wyrobów betonowych – nie spodziewał się tak szybkich efektów z implementacji systemu Business Intelligence do wspomagania zarządzania, analizy i usprawniania swojej działalności handlowej. Już w pierwszych tygodniach po uruchomieniu systemu zaobserwowano pozytywną rywalizację handlowców, mających bieżący podgląd wyników sprzedaży i uzyskiwanych...

Czytaj więcej
nr 8/2010

Analiza dyskryminacyjna w ocenie zmian kondycji finansowej przedsiębiorstw transportowych

Zmienność i nieprzewidywalność otoczenia społeczno-gos-podarczego przedsiębiorstw istotnie wpływa na wzrost skali niepewności i ryzyka ich funkcjonowania. Stąd też są one coraz bardziej narażone na pogorszenie kondycji ekonomiczno-finansowej, a nawet bankructwo. W tych warunkach wzrasta ranga narzędzi analitycznych pozwalających przewidzieć zagrożenia i w efekcie odpowiednio wcześniej podjąć działania...

Czytaj więcej
nr 8/2010

WYSZUKAJ.PIONOWO() dla kilku wartości

Problem: Bardzo często korzystam z funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO(), która pozwala mi na przypisanie dla szukanej wartości, liczby lub tekstu z tego samego wiersza innej kolumny. Funkcja ta zawsze zwraca jednak tylko pierwszą wartość i zastanawiam się, czy jest możliwe, aby w jakiś sposób zwracała np. drugą i trzecią wartość. Wiem, że zadanie to można rozwiązać przy użyciu filtra zaawansowanego, ale zależy...

Czytaj więcej
nr 8/2010

Czy BSC powinna być wdrażana przez dział controllingu

Problem: Nasza firma zamierza wdrożyć system zarządzania w oparciu o Strategiczną Kartę Wyników. Inicjatywa wypłynęła z działu controllingu, ale czy jest właściwe, aby system był wdrażany przez ten dział? Wiele słyszy się, iż Balanced Scorecard (BSC) jest systemem zarządzania strategicznego, a nie narzędziem controllingu. Jakie są zalecenia w tym zakresie?

Czytaj więcej
nr 8/2010

Parametr EVA w podejmowaniu decyzji

Problem: W numerze 7/2010 „Controllingu i Rachunkowości Zarządczej” została przeanalizowana zasadność kontrowersji narosłych wokół koncepcji Ekonomicznej Wartości Dodanej (EVA). Autor porady omówił główne problemy występujące wśród polskich przedsiębiorców: obszerność listy korekt rekomendowanych przez autorów modelu oraz ich niedopasowanie do polskich przepisów prawnych i standardów rachunkowości,...

Czytaj więcej
nr 8/2010

Przegląd funkcji tekstowych Excela

Opracowanie to stanowi drugą część cyklu na temat funkcji tekstowych. Funkcje, które omówimy szczegółowo w tym numerze (PODSTAW, ZASTĄP), możemy zaliczyć umownie do grupy funkcji podmieniających wybrany tekst innym tekstem.

Czytaj więcej
nr 8/2010

Zastosowanie tabel przestawnych do analizy dużych zbiorów danych

Każdy analityk pracujący w dziale controllingu czy raportowania spotkał się zapewne z zadaniem wykonania analizy dużego zbioru danych (sprzedażowych czy kosztowych) dla swojej firmy. Zadaniem takiej analizy może być stworzenie zestawień o różnych strukturach i o różnej dokładności.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.