Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFRynek produktów rolno-spożywczych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Wartość eksportu w 2014 roku wyniosła ponad 20 miliardów euro, a dodatnie saldo handlowe osiągnęło wartość 6 miliardów euro. Na zagranicznych rynkach polscy producenci konkurują nie tylko ceną, lecz także jakością. To wyzwanie, bo gusta odbiorców w poszczególnych...
Bezrobocie w kwietniu wyniosło 11,3 proc. – szacuje resort pracy i polityki społecznej. Tempo spadku liczby bezrobotnych nie przyspieszyło jednak tak, jak można było się tego spodziewać.
Mija rok od wejścia w życie ustawy deregulującej, ułatwiającej dostęp do zawodów księgowego i doradcy podatkowego. W Dniu Księgowego, tj. 9 czerwca br. w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego w Warszawie odbędzie się konferencja pt. „Rok po deregulacji. Rynek usług księgowych po uwolnieniu zawodu”. Organizatorem jest portal Księgowi Przyszłości, a partnerami głównymi...
Żadne przedsiębiorstwo nie jest w stanie przetrwać w obecnych warunkach, jeżeli nie planuje swojej przyszłości. O tym nikogo przekonywać nie trzeba. Jednak nawet najlepszy menedżer nie jest w stanie przewidzieć przyszłości, co zresztą nie jest jego zadaniem. Dobra prognoza sprzedaży opiera się na umiejętnej analizie wszystkich istotnych elementów mających znaczenie dla określania planów sprzedażowych....
Odpowiednio sparametryzowany system oceny pracy działu handlowego – odnoszący się do składowych kapitału intelektualnego firmy i wartości, jaka powstaje w procesie zarządzania – pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej organizacji na rynku. Istota tkwi w monitorowaniu działań i efektywności procesów oraz pomiarze przyrostu wartości generowanych przez aktywa niematerialne przedsiębiorstwa.
Słowo efektywność jest powszechnie używanym zwrotem, ale jak często bywa w takich sytuacjach, jest też nadużywane. Rozpocznijmy zatem od próby zdefiniowania tego obszaru. Poruszamy się w kręgach biznesu, zatem jako punkt wyjścia przyjmijmy definicję Herberta Simona, który pod pojęciem efektywności rozumie maksymalizowanie różnicy między poziomem przychodów a poziomem kosztów....
W doktrynie i nauce finansów nadrzędnym celem zarówno samego zarządzania finansami, jak każdej działalności gospodarczej, jest maksymalizacja wartości firmy. W tej konwencji każda decyzja podnosząca wartość firmy jest traktowana jako dobra, zaś decyzja zmniejszająca wartość firmy jest postrzegana jako zła. Z punktu widzenia metodologii zarządzania wartością przedsiębiorstwa VBM (Value...
Obecnie wiele firm w obliczu kryzysu staje przed problemem cięcia kosztów. Wszyscy są zgodni co do tego, że trzeba – natomiast tylko nieliczni mają pełną wiedzę jak to zrobić. Jak dokonać tego umiejętnie, bez szkody dla jakości oferowanych produktów i usług?
W codziennej pracy często spotykamy się z sytuacjami, kiedy to przydatne są zestawienia i raporty. Zazwyczaj są to analizy cykliczne, ale biorąc pod uwagę szybko zmieniające się warunki rynkowe, zmuszeni jesteśmy do zlecania, przygotowywania i zapoznawania się z aktualną sytuacją, która dotyczy naszej firmy.
Arkusz kalkulacyjny Excel jest narzędziem, które na trwałe wpisało się w krajobraz analiz i raportowania. Niezłomnie stawia czoła innowacyjnym rozwiązaniom, aby praktycznie w większości przypadków zamykać proces raportowy. Bardzo często zaawansowane systemy BI zwracają wyniki właśnie do Excela i w ten sposób dostarczane są odbiorcom informacji menadżerskiej.
Jedna z firm handlowych w ramach przyjętych planów sprzedażowych postanawia o 20% zwiększyć asortyment proponowanych klientom towarów. Liczba indeksów znacznie się zwiększy, co utrudni zarządzanie towarami. Należałoby wprowadzić pewien rodzaj klasyfikacji towarów, który dzieliłby je na wymagające szczególnej uwagi, o wysokiej ważności oraz pozostałe, mniej...
Benchmarking jest jedną ze współczesnych metod zarządzania, która stawia sobie za cel podwyższanie konkurencyjności przedsiębiorstwa. Sytuuje się pomiędzy innymi strategiami i metodami zarządzania, takimi jak: outsourcing, zarządzanie wiedzą, TQM, czy Lean Management. Występuje samodzielnie lub jako uzupełnienie innych metod zarządzania.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.